• Emelle

December Bebis 2010 :)

Godmorgon.
    Har varit och jobbat idag på morgonen. HUnnit med en sväng till solariet och nu ska vi åka och titta på seriepremiär match som min sambo spelar!
    Ikväll nlir det grill med fotbollsfamiljer. Ska bli trevligt!
    Och, jag mår riktigt bra!!'

HA en härlig Lördag!!

• Emelle

Hej!
    Har precis kommit hem från hopptävling med min dotter *stolt*
    Sambon och jag är dunderförskylda...Blä!
    Ska jobba ikväll båda två så nu ska vi vila och sova på em.

Känner mig inte ett dugg gravid idag dock...bara sjuk!

• Emelle

Hoppas det inte är någon fara med er som blöder.
    Jag blödde som sagt brunt ganska rejält under ett par dagar med min yngsta son och det gick bra endå!

Emynem skrev 2010-04-18 16:19:46 följande:
    Jag är på 4+3...Jag får brunt på pappret hela tiden. Men jag måste "ta i lite" när jag torkar.Jag talar inte om våld, men att man får trycka pappret upp mot hålet för att det ska synas om man inte varit på toa och "tryckt på lite" själv så att säga.Jag fick lite i trosan i dag, några små fläckar här och där bara.Nej jag har inte ont alls, har bara den vanliga svaga "mensvärken" som man haft hela tiden och jag känner att det spänner och "drar" i brösten hela tiden fortfarande. Tog ett nytt graviditetstest idag som visade ennu starkare än tidigare, så det verkar ju stegra med hormonerna iaf.Så hoppas att flytningarna är ofarliga och slutar snart...
    Jag testade med ett till idag
    Kom upp superstark direk, mycket starkare än kontrollstrecket så min hormoner stegrar nog med som dom ska *pust*
  • Emelle

Ni är så långt gågna allihopa!!
    Jag är bara 4+5, går in i vecka 6 på Tisdag!!
    Men det får ta den tid det tar...
    Jag vet ju att runt v 8 smäller det till och jag svullnar upp och sen börjar väntan på sparkar och allt *längtar*

Tycker det ska bli roligt när man berättar det för de som ännu inte vet också...v.7

Jag är genomförskyld, så nu ska jag upp och sova så jag orkar gå till jobbet i morgon...*gäsp*
    Sov gott girls! {#lang_emotions_dreamer}

• Emelle

Hej tjejer!
    hemma på lunch och kikar in!!

Nu börjar VUL tiderna komma för se första! Så spännande!
    Jag gör ju sista sagen i v. 4 så om en vecka har jag gjort 6 fulla veckor och då kan jag med göra mitt VUL!!

Emynem skrev 2010-04-19 09:18:09 följande:
    Nej det enda alternativet enligt henne var graviditetstest om 1-2 veckor.Jag ska leta upp en privat gyn och göra ett VUL i v.7 eller nått, så att man ser om det slår ett liten hjärta eller inte.Jag ska ju självklart vänta några dagar nu och se om blödningen tar om eller om det börjar göra ont...
    Kan du inte ringa gyn direkt själv och be att få komma pga av oro??
    Hoppas du får det. Borde inte vara problem. När jag blödit under tidigare grav så ringde jag direkt till gyn, likaså nu med mitt MA. Ingen BM inblandad, bara gynläkare...
    MajMamman08 skrev 2010-04-19 08:36:24 följande:
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!!Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli???Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
    Det där med magen är ju sååå individuellt!
    Jag får ju mage snabbt, inte med första, liiite snabbare med anda och tredje kom magen redan i v.9, även om det inte är bebismage så syntes det på mig då. Mellan v20-30 tycker jag man är som finast. Liten kula men inte jobbigt! Tror vi kommer vara supersnygga i sommar. Gravidfräscha, men inte stora och klumpiga!!
  • Emelle

Vad tror ni att ni kommer få för kön??

Sist vi var gravida så sa både sambon och jag att "Vi kommer få en kille." Jag var sååå säker på en kille direkt. Sambon med. De slutade ju i MA och nu när jag är gravid igen så känner jag inte alls likadant. Jag tror det är en liten TJEJ nu!!
    Om jag fick önska så väljer jag tjej. Men vi har ju av båda kön innan så det spelar verkligen ingen roll... Men det var så länge sen jag hade en flickbebis, så det kan jag gärna ta en den här ggn

• Emelle

Grattis nyplussare. Vi är ju hur många som helst nu!!!
    KUL!!
    Är det någon mer som har BF den 20/12 som oss??

Har mått bra igår ooch idag men nu kommer illamåendet smygandes igen...BLÄ!!
    Är genomförskyld med så nu snorar jag och vill spy!! Lovely!!

Annars är jag svullen som en gris om magen på em och kväll, lätta känningar i brösten, och ligamentsmärtor till och från. Den störande smärtan som satt på vä är helt borta tack och lov. Alltså har jag relativt små symptom ännu...

Fler som nästan avlider när de nyser/hostar/reser sig snabbt??
    AJAJ AAAJ i magen!! {#lang_emotions_tongue_out}

• Emelle
    Emynem skrev 2010-04-19 20:07:34 följande:
    Ohh, gud trodde att det var nått fel på mig! Tack!Får ont i magen om jag reser mig snabbt eller om jag gör någonting så att jag spänner mig...
    Ligamenten
    Ofarligt!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)