-
Fattar inte heller varför du inte testar igen....:-s3 barns mamma84 skrev 2010-04-15 15:55:04 följande:Temp igår 37.1 var jätte jätte varm i hela kroppen blev typ röd blommig i ansiktet ej feber men betyder nog faktist graviditet tappen är mjuk stängd bakvägg idag har jag mått illa och igår kväll men och kissat ja 4 ggr på jobbet och är kissnödig nu med Bim+2 idag Fortfarande symtomer inte lika ömma bröstvårtor men är ömma iafmassa flytningarhungerkissnödiglite illamåendesvullen mage jobbigt att ha magen inne hahalite lilla i underlivet vanliga fall röd rosa haha -
Grattis och välkommen!!Jerseygirl skrev 2010-04-15 18:37:23 följande:Hej,här är jag... känns lite overkligt även om det är andra barnet (första är född aug 08). Var hos gyn idag för att ta prover för barnlöshetsutredning och fick istället ett positivt gravtest! Vi har försökt ett halvår och pga att jag har passerat 35 tyckte min gynläkare att det kunde vara värt att starta en utredning ifall nått var på tok. Men, tydligen är det mesta ok...Får hoppas att knyttet vill stanna bara, jag hade BIM i tisdags så det är vad man på mitt vilda tungomål (skånska) säger nattagammalt.Klingan13; jag hittade lite dagboksanteckningar som jag skrev vid min förra graviditet och jag hade rätt mycket rosa flytningar tidigt. Trodde att jag skulle få missfall och var super deppig men allt gick bra så det behöver inte vara nån fara. Alltid bäst att kolla upp det ändå men oroa dig inte för mycket. -
Genom att ta HCG prov två ggr med x antal dagars melalnrum så kan man se om en normal stegring sker och det kan då vara ett tecken på att fostret växer som det ska.MajMamman08 skrev 2010-04-15 18:24:52 följande:Kan du inte förklara lite om de där med hcg?? Ja ska ju göra vul den 27/4. kan man ta ett sådant test då med??
Jag fick ta sådana prov när jag hade mitt MA för dom var osäkra på om det var en avstannad aktivitet eller om det var tidig graviditet då dom tyckte att dom såg aktivitet...
En tabell kan se ut såhär...
Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml) 3 5 – 50 4 4 – 426 5 19 – 7 340 6 1 080 – 56 500 7-8 7 650 – 229 000 9-12 25 700 – 288 000 13-16 13 300 – 254 000 17-24 4 060 – 165 400 25 – 40 3 640 – 117 000
-
Eh....det där vart ju konstigt...Vänta lite
-
Här finns en tabell.
Finns bättre som visar varje månad men orkar inte leta efter dom nu...
http://www.niomanader.se/content.asp?id=149
-
JA VUL skulle jag nog nöjt mig med om jag inte haft något MA/MF el liknande innan.MajMamman08 skrev 2010-04-15 21:36:30 följande:ok tack men tror du jag får göra ett samtidigt som jag gör VUL?? o sen komma tillbaka?? el ska ett VUL räcka till om man ser att allt ser ok ut?? Men du hade ju tagit sånt där CB digital,tänkte me göra de i morron o se hur många veckor de står,när ska jag ta igen i så fall??blir ju så nojjig när man läser massa o själv gått igenom.
Nu känner jag att jag vill kolal upp alla möjliga sätt att allt är ok istället för att gå omkring och tro att allt är bra som jag gjorde sist..Fruktansvärt!!
Sen har jag ju värk i ena sidan vi vä äggledare och med hcg kan man utesluta utomkveds. Troligvis är allt ok men jag är ju helt nervös över tat allt ska gå fel den här ggn med!
Du är väl i vecka 6 minst va?? DÅ kommer ju antagligen ett digital visa 3+.
JAg tog ju ett häromdagen som visade 2-3 (=v.4-5 precis som jag är i) och sen tänker jag ta om två veckor och då vill ju jag ha 3+ för då vet ju jag att hcg stigit. Men får jag nu göra provet med hcg så behövs ju inte det!!
Måste tillägga att allt detta skulle jag aldrig göra om det inte var för det där jävla MA:t. Efter det tror jag att allt är fel om jag så nyser....
Usch vad skönt det ska bli efter VUL!!! -
Godmorgon fina tjejer!!
Idag mår jag bättre!! *hurra*
Sambon har seriepremiär (spelar div II fotboll) i morgon och vi ska grilla med ett par andra spelare och deras familjer i morgon efteråt och då vill inte jag vara så dålig som jag varit de två sista dagarna.
Brösten ömmar och jag känner av ligament och ryggslut, men annars TOPPEN!!!
Idag har jag ett möte på tidigt em men annars är jag ledig! Ska sitta i solen och njuta, läsa och dricka latte och tranbärsjuice.
Sen jobbar jag kort morgontur i morgon och har matchen efter det. På Söndag ska vår äldsta tävla (häst hopp) och jag jobbar kväll.
Alltså har jag en rätt späckad helg, så idag ska jag NJUTA och ta det lugnt!!
Lovely friday!!
Vad ska ni hitta på i helgen??
-
Nej jag tycker så synd om dig alltså.Jenny10 skrev 2010-04-15 22:46:14 följande:Ja just ja, det där med privat vul... Det är så in i helsike dyrt här, eller ja i Göteborg där dom gör det. Det kostar drygt tusen spänn och det känns lite som bortkastade pengar på något som säkert ändå är för litet för att synas. Förvisso, som Minifer skrev, kommer jag vara färdig för psyket om en vecka men det känns ändå som att det är så det får bli. Jag hoppas på det bästa men antar det värsta.Ska lägga mig nu, imorn är det utvecklingssamtal med chefen så det är väl bäst att va utvilad. Funderar på att sjukskriva mig en vecka för att bara vila men det känns grymt jobbigt med tanke på att det är ett nytt jobb där jag bara varit ca två månader. Har ju lyckats gå igenom ett mf och starta en ny graviditet på dom veckorna, det är ju inte dåligt haha! Nä men allvarligt, ni fattar ju själva att jag inte är mest poppis på jobbet just nu. Känner jag mig själv och mina hormoner, som just hjälpt mig skälla ut mannen efter noter, rätt så kommer jag nog grina mest hela tiden.Vi ses imorn flickor, då är det en ny dag.Kramar till alla bästaste flickorna!
Du ska fan inte behöva gå och vänta. Ring ditt gyn igen och be om VUL eller åtminståne blodprov. Det är ju andra ggn det härnder (har jag rätt?) så dom borde ju verkligen förstå. Ring och "kräv" ett nytt besök. Säg att du har ont om så behövs!!
Tänker på dig idag! -
Vis ka berätta efter VUl och då kommer vi vara i v7-8. Under förutsättning att allt ser bra ut.Klingan13 skrev 2010-04-16 10:57:06 följande:Jag mår bättre idag, slog på trumman för tidigt helt enkelt. Blödningen var inte så kraftig som jag först befarande utan avtog ganska snabbt. Tack för alla stöttande ord från er alla!Idag mådde jag illa som bara den på morgonen och det har även kommit och gått under förmiddagen. Jag avskyr att må illa, det är det värsta med att vara gravid tycker jag. Molverk och ömma bröst kan jag stå ut med, liksom tröttheten men illamåendet får mig ur balans totalt. Jag är väldigt tacksam över att jag inte kräkts något än och det hoppas jag att kunna slippa i fortsättningen också då det är något jag verkligen har ångest för. Men jag får ju ta illamåendet som ett tecken på att allt är som det skall.När tycker ni det är läge att berätta för anhöriga? Vi skall ha föräldrarna på middag den 1:e maj och det är v9+0 för mig och hade tänkt att berätta för dem då. Är detta för tidigt? Jag bubblar av glädje och längtar efter att få berätta för någon men vill samtidigt inte gå ut för tidigt ifall något skulle gå fel. Närmsta kollegan på jobbet har antagligen redan listat ut att jag är gravid då jag mått ganska dåligt under veckan. Igår fågade hon om det inte fanns en anledning till varför jag hade dålig matlust och då svarade jag nått i stil med "det kanske det gör, men i så fall så pratar vi inte om det". Ni som mår som jag, illa ganska ofta, hur har era kollegor reagerat?
Och då för närmsta familjen, blivande syskon och vänner. Kommer gå ut med det om någon frågar osv. På jobbet kommer vi inte berätta om ingen frågar förren v.12. -
Och givetvis...skönt att du slutat blöda!!Klingan13 skrev 2010-04-16 10:57:06 följande:Jag mår bättre idag, slog på trumman för tidigt helt enkelt. Blödningen var inte så kraftig som jag först befarande utan avtog ganska snabbt. Tack för alla stöttande ord från er alla!Idag mådde jag illa som bara den på morgonen och det har även kommit och gått under förmiddagen. Jag avskyr att må illa, det är det värsta med att vara gravid tycker jag. Molverk och ömma bröst kan jag stå ut med, liksom tröttheten men illamåendet får mig ur balans totalt. Jag är väldigt tacksam över att jag inte kräkts något än och det hoppas jag att kunna slippa i fortsättningen också då det är något jag verkligen har ångest för. Men jag får ju ta illamåendet som ett tecken på att allt är som det skall.När tycker ni det är läge att berätta för anhöriga? Vi skall ha föräldrarna på middag den 1:e maj och det är v9+0 för mig och hade tänkt att berätta för dem då. Är detta för tidigt? Jag bubblar av glädje och längtar efter att få berätta för någon men vill samtidigt inte gå ut för tidigt ifall något skulle gå fel. Närmsta kollegan på jobbet har antagligen redan listat ut att jag är gravid då jag mått ganska dåligt under veckan. Igår fågade hon om det inte fanns en anledning till varför jag hade dålig matlust och då svarade jag nått i stil med "det kanske det gör, men i så fall så pratar vi inte om det". Ni som mår som jag, illa ganska ofta, hur har era kollegor reagerat?