• Jaya

December Bebis 2010 :)

Blogglista:

www.mamamad.se - MFJG

ludiicrous.blogg.se - ludicrous

www.metrobloggen.se/picnic - Emelle

mamma84.bloggagratis.se - 2 barns mamma

sparat.blogspot.com - Stefanie 

momalicious.blogg.se - Momalicious

- linasmama linnv.wordpress.com

-ÄlskarNova

www.vildawille.blogg.se - Willes Mamma 08 (lösen, så inboxa om ni vill ha)

johanniii.blogspot.com  - Jayalangtanefterpyret.blogspot.com
  • Jaya
    ondar skrev 2010-11-18 08:06:31 följande:

De som blev bekymrade över familjerättsmöten kan jag hälsa från de jag känner här som har vart där som sambos att de har blivit mkt bättre bemötta och iaf har sluppit de flesta frågor. En tjej jag gick i gymnasiet med sa att hon o hennes sambo fick skriva under och intyga att de hade haft sex med varann sen hade det räckt.

Hon som hade hand om oss igår sa att det ligger på förslag att även sambos ska slippa komma in i framtiden, att staten ska lita på att de vet vem som e pappa själva. Så de e tydligen bara särbos och sånna som jag o Pappan man inte kan lita på Flört

Jag frågade dessutom i telefonen när jag bokade tiden vad de kommer göra och då nämndes ingenting om frågor, det lät mest som om de skulle upplysa oss om info och sen skulle vi skriva lite papper o gå hem. Nästa barn ska iaf definitivt skaffas med sambo/make ;) för det här tänker jag inte gå igenom igen. Pappan verkade dock inte tycka att det var riktigt lika obehagligt som jag men sen verkade ju inte han ha fått riktigt samma frågor heller.
    Jag hade hela tiden olustkänsla i väntrummet och tänkte
    "tänk om vi svarar olika, vad händer då? Får han inte vara pappa till sitt eget barn då?"
    Så det var ju tur att vi iaf svarade rätt:P. Vad som hade hänt om vi inte hade gjort det vet jag inte:/

daniel och jag räknas inte som sambo i och med vi inte är skrivna på samma adress... MEN vi bor ihop, som sagt, men inte på pappret :-S
  • Jaya

Låter mysko att han ska bli underhållsskyldig för att vi inte bor på samma adress, men ja han ska byta adress nu.
    :-S det är en vecka sedan jag ringde och sedan skulle familjerätten ringa upp mig om en tid då vi ska ner. Men jag tycker det tar lång tid . Om man är sambo så kan man komma ner samma eftermiddag som man ringer och fylla i pappren...

Jag ringer dem!

• Jaya
    sarashjärta skrev 2010-11-19 01:58:54 följande:
    Lund är de bästa i mina ögon. Fantastisk Mysig personal men framörallt är förlossningen och patienthotellet mycket fräscht! Nu lider denna graviditet mot sitt slut, om 2 1/2 timme ska denna svensken upp igen och duscha sig med deskutan! Sen bär det av mot Lund och vårt snitt :) nej, om man skulle prova sova, kanske inte är en total omöjlighet, längre!!! :)
    Stort lycka till! Snart har ni er bebis!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Jaya

Hej hej! Det märks att det är ny vecka, för varje vardag så vaknar jag innan fyra och kan inte somna om. Idag ska jag visserligen till BM på förmiddagen klockan 0800, men ändå. hade gärna sovit till 6 i alla falL!

Angående flytningar så har jag haft vattniga flytningar sedan dag 1 i princip. Har alltid haft problem med det, men extra mycket nu under graviditeten...

Har haft en skithelg egentligen, som jag skivit om på bloggen, men det löste sig till det bästa i alla fall. Nu är allt bra! Dumma hormoner som stället till allt!

Läste att ni hade skrivit om ersättning. Det ändå jag vet är att man får åka taxi till förlossingen till fastpris (65 och det är väl visserligen bra, men helst vill jag att Daniel kör mig in.

Idag går jag in i vecka 37 !!! (36+0) Längtar sjukt mycket efter vår bebis nu, vi vill se vad det är för person som gömmer sig därinne

Ha en kanondag

• Jaya

Har nyss vart hos bm, min vanliga var sjuk så jag fick en vikarie ... Hon var jättetrevlig och go. sf. Var 37 cm, hjärtljuden var 145, blodtrycket var 120/750 och vikten var +20!!!! Herre gud! Hoppas det är vätska för annars så har jag gått upp 700 gr per vecka ungefär sedan jag vägde mig sist :-S

• Jaya

Jo det är väl vanligt med vätska, men trist att se siffrorna på vågen, bättre när det försvinner. En stor bit av slemproppen har lossnat idag med, nu börjar det hända saker

Svar på tråden December Bebis 2010 :)