• Jaya

December Bebis 2010 :)

Hej tjejer! Jag undrar en sak och ni verkar så kloka!

Har haft "stickningar" i underlivet igår kväll, lite då och då samt liknande mensvärk av och till under kvällen, och i eftermiddag. Vad är det för något? sammandragningar? Förvärkar? Träningsvärk? Växtvärk?
    Liknar inget jag kännt innan..Rynkar på näsan

• Jaya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 17:33:49 följande:
    Kan bero på att din bebis är rugbar just nu
    Kanske är detta världens dummaste fråga, men vad innebär det?Skäms
  • Jaya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 17:40:41 följande:
    rugbarn= huvudet nere rörlig men sitter ej fast ännu kan ta veckor och månader
    fixerad= sitter fast kommer ingenstans förlossningen närmar sig men kan ta veckor och månader
    Ok, tack! Hoppas det är så.
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 17:42:05 följande:
    Man har aldrig dumma frågor vännen alla frågor är normala fast man varit gravid innan eller inte så är en fråga 100 ggr värd allt
    Man känner sig så dum när det händer saker, och så frågar sambon mig " varför är det så då" och så kan man inte svara!
    Känns skönt att man har några att fråga när det är något. Glad
    Tack så hemskt mycket för svaret!!!
  • Jaya

ser  att ni pratar om hormonrand, jag har inte fått någon och verkar inte som om jag kommer få någon heller.
    Har fått massvis med bristningar Obestämd. Innan såg min mage ut som Afrika med alla konturer, nu ser den mer ut som en abstrakt målning med massa streck och grejer ...

Imon går jag in i vecka 33 (32+0) och ska till BM och på eftermiddagen ska jag o sambon på föräldrautbildning.
    Vad har ni pratat om ni som börjat gå? Tycker det ska bli spännande, men jag är av någon anledning supernervös!

• Jaya
    Mysmamma70 skrev 2010-10-24 09:31:05 följande:
    Jag fick bara hormonrand med tvåan, inte med någon av de andra

Här erbjuds inte längre någon föräldrautbildning, bara ett par föreläsningar för dem som vill.
    Jaha, det var ett annorlunda koncept Skrattande sambon min hade nog hellre gått på en föreläsning än "föräldrautb." han tycker det verkar som om man ska få ett betyg (godkänd eller inte godkänd) som föräldrer. Även om det inte är så Flört
  • Jaya
    Mysmamma70 skrev 2010-10-24 09:48:27 följande:
    Hehe, ja, jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag gick ju föräldrautb med min exman på 90-talet när vi väntade ettan, men jag vet inte om det gav så mycket.

Förra året, när min sambo och jag väntade lillen, så ville min sambo gärna gå (det var hans första), men då var det inställt pga svininfluensan.

Jag har inte ens frågat honom nu om han vill gå på föreläsningarna, tror knappt det, nu är han ju rutinerad med en elvamånadersbebis, hihi
    Perfekt med barn tätt! Då har man det färskt i minnet juFlört
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-24 10:06:34 följande:
    Godmorgon nu e man uppe med tuppen hahaha direkt jaggick upp kännde jag mig super hungrig måste få i mig något gott snart med barben
    God morgon!
  • Jaya

Godmorgon! Ser ut som det är mer bebisar som har bråttom utFlört
    Lycka till !!!

Går idag in i vecka 33 (32+0) sitter och väntar ut tiden, ska till barnmorskan vid 11:30´, och tiden går supersakta för jag har vart vaken sedan ja cirka 05:30 då sambon steh upp. Jag klarade inte av att somna om och sen började bebben leva rövare i magen, då var det bara att stiga upp. Järntabletterna verkar få motsatt effekt på mig mot vad det var i början, är ABSOLUT INTE förstoppad längre Obestämd

Första gången på föräldrautbildningen idag, ska bli spännande, känner två stycken som också ska vara där.

Ha en underbar dag alla!{#emotions_dlg.flower}

• Jaya

God morgon!
    Vaknade vid halv 4 med förvärkar, fick gå upp och ta alvedon, behöver verkligen sova ju!Obestämd
    >Gick dock över efter en halvtimme, så det var skönt, men fy vad jag tycker förvärkar är obehagligt...

Såg att någon skrivit om rakning, jag bad sambon om hjälp, men han är inte så noggrann som jag är, så jag kör på känsla, Lugnt och försiktigt Skrattande går jättebra tycker jag!

När jag var hos Bm i måndags så var sf måttet 33 cm i vecka 32+0, vecka 30+0 var det 31 cm.  ligger mellan mitten och översta linjen ´på kurvan... hoppas på att det är mycket fostervatten och inte en jättebebis som kommer komma ut ... Bm tror att min kurva kommer att plana ut och inte gå uppåt lika mycket, men tanke på att bebisen kommer börja sjunka ner snart.  Bebben ligger med huvudet neråt, och är ruckbar.

• Jaya

Skål på er! jag har druckit julmust och ätit clementiner i snart 2 veckor nu! ganska vanligt craving förstår jag... Men.. så väntar och längtar vi till jul ju Flört

Svar på tråden December Bebis 2010 :)