• Jaya

December Bebis 2010 :)

Känner mig "bättre" nu. Har vilat, och tagit ett lååååångt varmt bad. Har väldigt svag molvärk nu, men illamåendet är bättre.
    hade ont i nederdelen av ryggen innan med så jag trodde verkligen det var något på gång, men tji fick jag Obestämd

Ondar:
    Alltså, hur man reagerar på smärta är ju individuellt, och det borde han väl fatta? Visst att hans morsa klarade det , med all den bedövnigen, och när hon födde barn sist så var ju epiduralbedövning så pass "stark" att den mer aller mindre slog ut hela kroppen totalt, man kunde inte röra sig. Numera med EPI så kan man vara uppe och gå, krysta, ja göra allt (oftast).
    ooohh jag blir så förbannad på folk som tar så lätt på förlossning, särskilt män som ALDRIG kan veta hur det känns.

Strunta i det han säger (så gott du kan), och tänk såhär, att varken han eller hans mamma kan veta hur DIN förlossning går till, eller hur onte DU har.

Alla har inte möjlighet/hinner/vill få all bedövning och det kan dra ut på tiden!

I övrigt så tycker jag han borde läxas upp av en BM  som kan berätta vad en kvinna egentligen får stå ut med under en förlossning :D

Min sambo är väldigt förstående, när jag har förvärkar, sammandragningar eller ont i fogarna, men han får ju se mig varje dag och vet hur en "bra" dag och en " dålig" dag ser ut för mig.

Din sambo har ju sluppit det..

• Jaya
    Emelle skrev 2010-12-05 16:04:03 följande:
    Precis så känner jag med. Fast jag är spyfärdig...
    Tror jag håller på att bli mer sjuk. FAN!
    Genomförskyld räcker ju!!
    Usch nej, nu ska vi inte bli mer sjuka och förkylda i denna tråden!Rynkar på näsan
  • Jaya
    linasmama skrev 2010-12-05 16:59:12 följande:
    Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 
    åhhh spännande! Snart dags för dig
  • Jaya

Jag vet inte om detta är foglossning förvärkar eller värkar. Har ont i höfterna och nederdelen av ryggen och kan varken ligga stå etter sitta. Klarade inte av att sitta vid bordet och äta, känner mig inte alls hungrig. Känns som om fot är något på g eller har jag helt plötsligt fått en jävulsk foglossning på en gång. Orkar inte mer!

• Jaya

Har med då coh då ont i ena höften och då också molvärk i "mensmagen" ,varar cirka 30 sekunder.
    Vet inte om detta är värkar, men det har hållt på sedan 18:00 cirka.
     tagit en alvedon, får se om det hjälper.
    Har knappt kunnat äta idag...

• Jaya

Tvåbarnsmamma. Hoppas du kunnat sova lite inatt. Jag har haft det kämpigt, kraftiga förvärkar hela kvällen igår. Ringde till förlossningen som tyckte jag skulle bada lite, de trodde värkarna satt igång. Efter 45 minuters badande så släppte det. Vaknade vid halv två inatt med förvärkar men dessa gick bort med alvedon.

• Jaya

Ja jag hoppas verkligen att det är på gång nu. Längtar efter efter bebis ju . Majorima, jag ligger också på 30 till 40 kilos övervikti har under grav. Gått upp 20 kilo. Vi fixar detta och stöttar varandra, så ska vi nog tusan bli av med kilorna!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)