• Jaya

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-11-10 13:10:59 följande:
    Moma: Oj.. Fy vad hemskt.. Hoppas du kan fokusera på teorin idag för att ha den gjord.. Är helt ofattbart att sådant händer.. Rynkar på näsan

Första dagen på praktikplatsen.. Och tydligen hade det missats att vi skulle vara två elever på avdelningen.. Men hurra!! Så jag har ingen handledare ännu, bra va..

Får antagligen veta mer i morgon. Klockan 3 idag ska jag till BM, ska bli mys att höra hjärtat <3
    Trist när de inte har koll! hoppas det blr bättre imon.
    Halv fyra ska jag till bm Skrattande
  • Jaya

Ang bilkörning så är det inget jag funderar på eller kör mindre. Så länge jag får plats bakom ratten, kan ta mig in och tv själv och inte har värkar så kör jag. Bor på landet så man behöver bil för att inte känna sig helt isolerad. Däremot så kör jag hellre min sambos bil när det är halt, för hans bil är framhjulsdriven och min kr bakhjulsdriven. Har inte lust att sladda omkring i vinter

• Jaya
    Karttikeya skrev 2010-11-11 07:36:45 följande:
    Vaknade klockan fem av mardrömmar som fick mig att gråta och har sedan hostat slemmigt sen dess.. Nu har jag skitont i halsen, men om det är en infektion eller inte undrar jag. Kanske bara har ont för att jag hostat Tungan ute

Känner mig så sliten.. Det börjar bli jobbigt.
    men du ska väl inte gå och bli sjuk nu?  Hoppas det inte är en infektion iaf!
  • Jaya
    Stoce skrev 2010-11-11 08:52:47 följande:

Ojojoj, nu tryckte jag på fel knapp. Var inte klar med inlägget!

Skulle skriva att jag varit lite pysslig i veckan, och att jag sytt ett babynest (det på bilden). Har också sytt en skötbädd i och med att vårt väggskötbord från Segr är bredare än vanligt, så en "köpesskötbädd" hade blivit för smal. Kommer bild på det när vi fått upp skötbordet.

Vad duktig du är ! Jättefint ju!
    Jag hade ambitioner att sy och fixa , men... så blev det inte :-P
  • Jaya

Förresten! Nu är det  jag som är för snabb på knappen! *hihi*

Jag var ju hos Bm igår, v 34+2.

sf var 35 cm
    hjärtljud 140 slag/minut
    huvudet ner, lite ruckbart
    blodtryck 120/75

vikt, glykos och hb tog vi inte. Allt var fint förra gången och jag kände inget behov av det.

Hon kände och klämde lite på magen också, och hon tyckte inte jag skulle vara orolig för att få en stor bebis (har varit jätteorolig för det). *pust* skönt, fast man vet ju aldrig

• Jaya

haha, missar man att läsa en dag så ligger man efter!

Ang faderskapsintyg så ringde jag till socialkontoret på kommunen och fick då uppge våra personnummer och så skulle vi bli kallade för ett möte, där vi ska skriva på pappren om att det är D som är pappa till barnet och sedan få vi ansöka om gemensam vårdnad (alltså skriva på ännu mera pappren).

Väntar på att bli kallad nu... verkar ta ett tag.

Sedan var deet lite extra krångligt då min sambo inte är skriven på samma address som jag.. (han är lat och har inte bryttt sig om att byta adress trots att vi bor ihop). och då blev det helt plötsligt krångligare. Så nu ska vi till familljerätten ist.

Hoppas allt blir klart innan bebben vill ut iaf.

• Jaya

Lycka till MrsHelgersson ! Idag går jag in i vecka 36! (v.35+0) fattar inte hur bebis kan vara så aktiv och sparka och trycka så mycket som den gör?! Ska det inte vara trångt nu? Fast det är klart, det ser ju tv som om bebisen är påväg tv genom naveln när den håller på idag ska jag till biblioteket och skriva ut en vetenskaplig artikel om problemskapande beteende sedan borde jag städa, men jag orkar verkligen inte tänkte fråga en sak med, ni som vet så mycket. Sen kväll på fredagen så fick jag väldigt ont i typ mensmagen och sammandragningar. Jag kunde inte stå upprätt när jag kände detta. alvedon Hjälpte inte, men det gick över på cirka 2 timmar. Tror ni detta kan ha varit förvärkar?

• Jaya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-15 09:35:43 följande:
    Jayva: Jag vet när jag bara har sammandragningar och när jag har förvärkar, men de visste ja inte när jag väntade min första. Nu med andra så vet man vad som är vad Men skit svårt o förklara,då de är väldigt snarlika varandra, men jag tycker att förvärkar gör mycket mer ont o e mer obehagliga än sammandragningar. Mina sammandragningar känner jag knappt av mer än att magen blir hård osv!
    Förvärkar är mer som tryck neråt som om man vill bajsa,magen blir hård och de håller i sig i ca 1 halv minut. Får typ sätta mig ner el hålla mig i något när de kommer då de e obehagligt!

Idag går jag in i vecka 37
    Mina sammandragningar brukar inte göra ont alls. Det är knappt jag märker av dem såvida jag inte känner på magen. Denna gången gjorde det verkligen ont och tryckte neråt. Känns som om det borde vara förvärkar, för nu känns det ju bra!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)