• Jaya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-01 12:48:12 följande:
    Satt för övrigt och tänkte på förut hur kul det hade varit om man någon gång kunde få ihop en tråd-träff. Vet att det väl är i princip omöjligt eftersom vi är så utspridda över landet, men jäklar vad kul det hade varit att få ansikten på alla här i tråden. Tycker ni inte det? 

Hade vart jättekul med en trådträff, tänkte med på det häromdagen

Nu sitter jag ohc kolla rut på det kalla vädret med en varm kamin brevid mig! Myyyys!
    Tänk att här sitter vi och väntar, de är december, några har redan fått sin bebis, men många väntar!
  • Jaya

NEEEEEJ NU GICK STRÖMMEN!!!

På tal om murphys lag som vi pratat om innan så vore det ju perfekt att föda barn för mig nu....

*jag har inte hunnit städa, ser ut som en svinstia här...Skulle städa idag.
    *Jag har inte hunnit tvätta, faktum är att tvätten är i maskinen nu.
    *min telefon är nästan urladdad, skulle jag behöva ringa till sambon eler förlossningen så går inte det säkert.
    *Pannan kmmer börja koka, för nu funkar ju inte den elektriska pumpen som ska föra in varmvatten i huset.
    *Detta kommer resultera i att det kommer bli SVINKALLT i huset, om ajg inte eldar i kaminen, men det räcker ju inte så väldans länge plus att vi inte har varmvatten...

åååhhH! Bra tajming då!

• Jaya

Jag köpte otrivin nässpray mentol som vanligt i somras när jag va rförkyld, men jag vågade inte använda det.
    Står det att man inte ska använda under grav. så är jag hellre en fegis.

det är så mycket som kan gå fel ändå liksom... Men så är jag nojig över allt, med olika funktionshinder i släkten och alldeles för mycket kunskap om funktionshinder och förlossningsskador.

• Jaya
    Karttikeya skrev 2010-12-03 12:24:31 följande:
    Jag skulle inte våga använda det heller.

Ja samma här, ibland "skämtar" jag med sambon om att det är tur att hans sida av släkten är "ren från galenskaper" med tanke på allt som finns på min sida.. Obestämd
    Just syrebrist  kan orsaka så mycket skit!  

ja så tänker jag med, tur att det inte finns mer än " galenskap" på hans sida :-P
  • Jaya
    Karttikeya skrev 2010-12-03 12:37:13 följande:
    Ja det kommer man nog aldrig ifrån, höhö. På tal om funktionshinder, ADHD är något som "går" i min släkt. Finns både på mammas och pappas sida och min bror har det. Får se om vi "slipper" det eller ej. Inte för att jag tycker det är någon "big deal" egentligen.. Sen har min syster Asperger också, det hoppas jag dock att vi inte för vidare. Är osäker på ärftfligheten där, vet ingen mer i släkten som har det eller något liknande i alla fall. Men man klarar nog allt, det är ju vårat barn det handlar om Glad
    vad jag vet så har en stor del, typ 75-80 % av de barn som har ADHD många i släkten som har ADHD.
    Barn som jag arbetat med som har den diagnosen har till 99% av fallen en mamma som har diagnosen.

Sedan är det en "modern" diagnos enligt mig.
    barn är stökiga okoncentrerade och har alltid vart i alla år. Med tyvär i dagens samhälle så krävs det att man ska ha en  diagnos för att få extra hjälp i skolan. Det räcker inte att ha svårt med vissa ämnen för att hamna i e lättare grupp/mindre klass, med det "hjälper" själva diagnosen till med.

Diagnos=rättigheter
  • Jaya

Kan inte sova, har vridit och vänt på mig i snart en timme. Är så trött men hittar ingen bra sovställning . Tror det är för att svärfar kommer på obestämd tid imon förmiddag, eller ja idag :-S. Och sambon snarkar som ett tröskverk .. Suck. Angående slempropp så har min släppt lite i omgångar, men har inte känt så mycket kraftigare sammandragningar för det. Jag som hade hoppats på en luciabebis, men men vi får se ..

• Jaya

Gode gud, det spänner i magen konstant, typ stark molvärk och jag känner mig lustig och illamående. Usch, det är något som jag inte känner igen ..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)