Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

God morgon!
    Här trycker bebis också ut olika kroppsdelar så det ser riktigt roligt ut. Igårkväll när vi låg i sängen låg jag bakom sambon o då kände han allt bebis gjorde i ryggen, han tyckte det var lite läskigt när han kände nått dra sig längs sidan på honom, "tänk hur jag har det då" sa jag :P

Ni har alla varit med mig inatt, i en dröm!
    Drömde att vi alla hade fått nått ställe vi skulle vara på, ute i skogen, tills det var dags att föda. Jag fick ha hand om någon nyckel o allt var jättejobbigt. Jag trodde hela tiden det var dags för mig att föda för jag hade molvärk hela tiden..
    Har antagligen haft ont hela natten för jag är jätteöm och har fortfarande molvärk idag :(
    Ska jobba två kvällar denna vecka o självklart har jag så jäkla ont just då :(

• ludicrous

Ja det var en nyckel till huset där vi skulle vara, på kvällen fick vi lägga oss i någon koja i skogen typ, så skulle jag först låsa huset, sen låsa in den nyckeln. Sen var det bråttom att öppna och jag fick inte fram nyckeln, sådär så det bar ainte går, vet inte varför men jag glömde nycklar hit o dit..

Nej fy. Nu sitter jag med regelbunda förvärkar och VILL inte sjukanmäla mig!!

• ludicrous
    mamma smurfen skrev 2010-10-27 09:25:38 följande:
    Ser "dolda" budskap i din dröm=)

Ta ett bad...om du hinner innan jobbet,så kanske värkarna lugnar sig?? 
    Vad ser du? :);)

Har inte ens badkar (fyy vad jag saknar badkar!!)
    Kommer vara på en avdelning med en hel del lyft idag o sammandragningarna blir bara tätare. JÄVLA SKIIIT
    Emelle skrev 2010-10-27 09:22:42 följande:
    Idag fyller min ena son 8 år
    Har varit uppe tidigt och firat *mys*

Bebis har gjort något i magen. Den ser helt annorlunda ut, har sånt tryck neråt och ooont!!!
    Kanske har hon lagt sig tillrätta och börjat sjuka neråt??
    Magen har inte sjunkigt något än iallafall...

Går ju in i v. 33 i morgon... LÄNGTAR tills man kan få klämma ut henne, få bebisgosa, gå ner gravkilon, få ta på sig sina "egna"kläder, vara mammaledig med alla andra mammor, gå på promenader med barnvagnen, ha normalt sex, känna sig riktigt snygg, och bara bebis goooosa!!

Snart snart snart!!!!
    Snart är det daaags :) Jag längtar också efter att "bli normal" igen! Bara att få gå ner i vikt och inte ha ont.. det ska bli skönt :) 
  • ludicrous
    Idlur skrev 2010-10-27 09:35:11 följande:
    Hej tjejer!

Får jag vara med här? Är gravid i V.34 och är beräknad till 12 december.

Är sjukskriven pga av högt blodtryck och sammandragningar. Har haft sammandragningar konstant sen V. 13 (!!!), samt blödningar. Nu äter jag bricanyl för snuttan vill ut tidigare... Och så har jag foglossning skickat by the Devil himself.

SÅ, får man prata av sig här utan att verka som en otacksam gnällkärring? Solig

Detta är mitt andra barn. Har William som är född -06.

Puss och hej denna kalla men soliga dag!
    Välkommen in i värmen :)
    Här får man gnälla huuuur mkt man vill :)
    Är det en flicka ni väntar?

Väntar också andra barnet, har en flicka född 06, beräknad till första januari.. wiiie....
  • ludicrous
    mamma smurfen skrev 2010-10-27 09:40:45 följande:
    Jag "tolkar" det som att du ivanliga fall är en tjej som "leder" andra...dvs du är en hjälpande människa, som visar med hela handen vad som är rätt eller fel...i din mening.....

Nyckeln i drömmen symboliserar din vilja till att "guida", och även dina kunskaper...
    dvs, som jag ser de, HELT oproffsigt, du är orolig för att dina kunkaper, och dina "råd" inte ska "räcka till" 
    Aaaw, det låter ju nästan sött :P hehe

Nää fy, jag får nog fasiken sjukanmäla mig. sammandragningar var 5-10 min som drar ordentligt nere i ljumskarna :(
  • ludicrous

Vi tyckte oss se en snopp på RUL, men frågade inte och BM uttalade sig inte. Vi är rätt inställda på pojk och blir rätt förvånade om det kommer ut en tös! :D

• ludicrous

Hihi tog bilen till dagis med dottern, åkte å handla o köpte mig en chokladask med Wienernougat och en påse gott o blandat. Har värmt vetekudden och nu ska jag bara vara så jäkla gravid idag :P
    Sammandragningarna håller i sig men gör inte så ont direkt, men det spänner o suger i magen o ljumskar.. Hoppas vila hjälper nu, o choklad hjälper ju definitivt ;D Bebis rör sig massa också o med så öm mage blir det nästan obehagligt :/

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-10-27 11:40:19 följande:
    Klart du ska och du, sluta innan du spyr Flört
    Börjar redan må illa ;D haha men wienernougat e sååå gott!!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-27 11:37:26 följande:
    Tänkte fråga OM man har ägg och socker och bakpulver och mjöl vad kan man då baka istället för sockerkaka
    Muffins funkar ju alltid, det går ju att blanda i vad som helst man har hemma för smak, bananer, oboypulver, äpple.. ja vad som helst =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)