Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Jag får papper från arbetsförmedlingen att jag ska söka jobb fortfarande, som sagt, ingen lär väl anställa en höggravid till ett vårdjobb heller? :P Men tack för att ni påminde mig, har ett jag måste söka :/

Det gick bra på sjukhuset igår, fick ju göra ultraljud,alltid trevligt. Flödet såg bra ut och likaså vattenmängden.

Jag har en sån där tung dag idag, som jag känner mig tung, klumpig o stor som ett hus :P bara att vänja sig antar jag :)
    Är hemma med två snart femåriga yrväder idag. Eller ja, ett yrväder och ett skadat yrväder =) Sambons son bröt ju nyceklbenet i lördags, de är egentligen bara här varannan helg, han sover tydligen så dåligt hemma hos mamman så hon har inte fått en blund i ögonen o kunde inte vabba idag, å jag e ledig idag så han e här han med =)

Nu börjar min mage växa ordentligt tror jag :) Det e lite komiskt, när magen e liten står jag framför spegeln o undrar va sjutton jag inte kan få en ordentlig mage för, när magen sen växer o e större så tycker jag den e jäääättestor o att det skulle va skönt med en liten mage :P

• ludicrous

Men vad är det här? Vad sysslar ni med??! Här e man inte inne o läser på någon dag, o då ska ni minsann ligga o klämma ut barn??! Hoppas dom kan stanna lite till!!

Jag går in i v 30 idag, 29+0. Sexlusten finns, men vet inte om typ slemhinnorna påverkas på nått dumt sätt, för det är inte riktigt samma sak som förut om man säger så. :/  Tur man har en så snygg man hemma ;D

Igår var vi ute, på riktigt ute. Jag gick från bordet och skulle köpa en cider till karln min och påväg ifrån baren o tillbaka fick jag mig några utskällningnar från folk som väl trodde den var till mig. Kände inte riktigt att jag passade in bland fulla, höga o bråkiga människor.. Kommentaren jag hörde vid baren fick mig att gå hem.. Två killar stod o snacka.. "Oh, she's hot!" så säger den andra "hm.yeah, eeh, she's pregnant".. jaha, så attraktiv var man :(

Tar en bild idag o slänger in i bildtråden..

Fick hem skötbordet i helgen, ett Hensvik, kommer bli jättefint när det kommer upp, men nu står det ute i en bod, vill inte hålla på å packa upp allt än inte!

• ludicrous

Jag har nog också sömnbrist, eller är iaf konstant trött, sover inte riktigt som förut direkt, men inte jätteilla heller, men vaknar flera gånger per natt.. MEN jag e jämt vråltrött och somnar innan kl 22 på kvällen.. Likaså igår då, vaknade vid halv sju idag, lämnade Nova på dagis vid nio, gick hem o la mig o sov typ två timmar till.. så typ 11 timmar har jag sovit hittills.. Ska jobba två nätter nu.. fasar för det :(
    Är fortfarande trött!!
    Är sjukt dålig på att ta mina Niferex, kanske beror på det. Har inte tagit dom på några veckor nu...

Nää, nu ska jag sova lite till..

• ludicrous

Jag vill inte vara meeeeed längreee!!!!!!

Mår så fruktansvärt illa idag så jag kommer inte ens ur soffan, jag bara sover o sover, medans köket ser ut som helvete, kylskåpet måste rensas å det ska storhandlas. Nova måste hem från dagis o jag är gråtfärdig!!

Kan inte ens plocka ur diskmaskinen för jag kräks ner i den o det e ju inte så jävla fräscht inte! Har postafen hemma men det blir man ju ännu dåsigare av o då går det inte tt jobba i natt :(

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

(såå... gnälla av sig lite...)

• ludicrous

Nä det här e sjukt jobbigt :( känns precis somi början på grav... Minst en gång om dagen ligger jag däckad av illamåendet, men så kommer sånnahär dagar när jag ligger platt fall hela dagen! :( kul o jobba 11timmarspass såhär.. Maten måste ju lagas, hunden måste ut och dottern måste hämtas... Guuud så skönt i gnälla..

• ludicrous

Gud så ni handlat :P Jag har under 10 st bodys o två par byxor.. :P
    Fick ett presentkort på 600 kr på MammaBarn här i stan, en affär med jättefina bl.a. märkesbarnkläder,så köper nog nått fint där :)

Har jobbat natten till idag och ska jobba nu inatt också, gick förvånansvärt bra måste jag säga :) Hade dock min första bortgång nånsin i natt, även det gick bra..

Jag har inte lagt mig i varken rökning eller alkoholdiskussionen, vet inte vart den är tänkt att leda eftersom vi tydligen tycker olika.
    Jag tillhör dom som har nolltolerans mot alkohol under grav, tycker precis som någon skrev att snälla, 9 månader under sitt liv kan man ju avstå, sen har jag haft turen att inte vara ett dugg sugen, tycker alkolhol luktar päck! :)
    Jag ser Danmark som ett mkt mer alkoholliberalt land, så jag tycker inte det är det minsta konstigt att någon från Dk kan ta sig nått glas under graviditeten, som sagt det är ju inga mängder vi pratar om.. I Italien, Frankrike o Spanien bl.a. så dricker man nästan varje dag, och dom förökar sig konstigt nog dom med.

Jag har noll tolerans mot rökning under graviditet också. Har själv varit rökare och slutat, denna gång slutade jag innan jag blev gravid. Det finns sååå mkt forskning om att det faktiskt är så att barnen blir mindre p.g.a. nikotinet och även att det orsaker PSD. Under gymnasiet gjorde jag och en kompis vårat projektarbete om barn och olyckfall och vi hade ett särskilt kapitel om just nikotin och PSD. Det är ju bara fakta...

Nu ska vi göra mat här, har precis bakat, en rosa rulltårta med grön vaniljkräm :D

• ludicrous

Här ploppas det bebisar! Grattis =)

Har jobbat min andra natt, trött var jag men det gick bra =)
    Satte klockan och gick upp för att gå ner på marknaden på stan idag, tycker det brukar vara så mysigt, men i år var det då inte mkt att ha :( Men jag fick mitt marknadsgodis iaf :D

Var även och utnyttjade mitt presentkort, en t-shirt till lillbruden och en Molo-dress till bebis, dock i strl 68, jättefin med stjärnor på :) Sen en fleecemössa, typ naturvit/beige, blir nog lagom varm och skön om man har en overall med luva att vila lilla huvudet i.
    Sen gick vi till HM och köpte även där lite bebiskläder, ett set med body+byxa och sen 3-pack strumpor.

Det vi har i bebiskläder nu är :

- 7 bodys, några i strl 50 o några i 56, (sen har jag även en i 62)
    - 3 byxor
    - 3 par strumpor
    - 1 par tossor
    - 1 fleecemössa
    - 1 tunnare mössa

Det vi absolut behöver köpa sen är ju en overall, tror vi köper en i strl 62, det hade vi till Nova och det funkade jättebra, hon är född 11 januari.

De kläder vi har än så länge räcker ju några dagar iaf, man vet ju inte hur ofta det kan behövas bytas, kan ju bli flera gånger om dagen, så några fler inköp blir det nog innan bebis kommer, men vi har ju tid på oss fortfarande =) Ska kika på Cubus någon dag, det har vi inte i stan så det blir ju extra roligt då :P

• ludicrous
    Stefanie skrev 2010-10-20 21:01:32 följande:
    Förresten, vad är det ni ogillar med ikeas spjälskydd? Har inte kollat på det annat än på nätet...
    Neej, ogillas det?? vi som köpt ett.. :/
  • ludicrous

Var på mvc idag o e som vanligt nere när jag kommer därifrån :(

Blodtryck: 120/70
    Hb: 114
    Blodsocker: 8,9 så det var högt, men de kollar nästa gång igen...
    Sf: 29...
    Vikt: +9.5 :(

• ludicrous

För jag är en person somninte klarar att gå upp i vikt, men sånt får man inte uttrycka här tydligen.. Fick min journal från förra grav utskriven o såg att jag ligger jämt/ är större denna gång, och med Nova var jag GIGANTISK:(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)