Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Selina04 skrev 2010-11-08 12:39:47 följande:

hi hi ursäkta att jag ler lite =)

Jag vet hur det känns, vi har inte ens värmepump! ;) vi måste elda om vi ska få värme här såvida vi inte slår på patronen men patronen e SÅÅ dyr!

Vissa dagar känner jag precis som du, man orkar inte elda el ens tanken på att plocka in ved.

Har ni vattenburen värme el "bara" en kamin?

Just idag känner jag som du och ärligt talat fryser jag oxå så jag ska faktiskt krypa ner till sambon en stund nu som jobbat natt.... ;)

Vi har även direktverkande el eller vad det heter, men jag vägrar dra på massa element för att vi ska kunna få det varmt när vi köpte huset just p.g.a att det fanns luftvärmepump så vi skulle slippa dyr el!! stackars min sambo som sitter 5 mil härifrån i en bil o jag bara ringer o gråter o tänker flytta..
  • ludicrous

God morgon flickor!

Jag drömmer jobbiga och sjuka drömmar om bebis och förlossning nu. Det jobbigaste är att jag tror seriöst nu att allt kommer gå åt helvete, för aldrig i drömmen får vi med oss någon bebis hem...
    Någon mer som drömmer bebisdrömmar?

Har läst igenom sidorna lite och gör en snabbuppdatering :P :

Hallonbladste: Nej tack. Dricker inte te i vanliga fall och vill absolut inte ha ut bebis för tidigt!

Magmått : Mäter ni vid naveln och runt? Isf mäter jag knappt 95 cm :)

SD/förvärkar: Jag som haft mkt sammandragningar förut har det rätt skönt  på den fronten nu :) Jag märker av när jag hållt igång mkt, det kan komma lite på eftermiddan så, men annars lugnt :) Förvärkar har jag börjat få lite mer, mensvärk som spänner åt runt magen typ, håller i sig 30 sek-1 min och sen släpper, kommer kanske 3 på en timme så e det bra sen ;P

Sex: Känner mig oattraktiv som fan och som en stor häst typ :( Sen e jag så tråkig att jag däckar tidigt i soffan varje kväll. Jag vill ha en riktig myskväll med karln, med uppskattning o uppmuntran o få veta att han faktiskt älskar mig fast jag ser ut som jag gör. :/
    Får lite mer sammandragningar av sex.

• ludicrous

Just det :)

Hicka : Bebis hickar mkt och har gjort länge, lååångt ner i ljumsken känns det, lite irriterande ibland faktiskt. Särskilt om jag sitter upp, typ vid matbordet eller nått..:P

Idag spöregnar det och blåser här, väldigt tråkigt. men hunden förstår inte det..han vill ut ändå :P
    Så nu ska jag ut och sen in och ta en till kopp glögg ;D

• ludicrous

Va mysigt :) Jag fick precis dra mig ut i snöblandat regn/halv storm o vattenpölar överallt. Hunden tyckte det var jättekul. Tur vi bor precis vid en skog så jag kan släppa honom så får han motionera sig själv, medan jag står å huttrar ;D

Jag blir faktiskt lite orolig, eller nått, när jag läser vilken peppning töserna här får som kanske får för tidigt..? Ok, BF är +- 2 veckor, men i v 34 ska man väl inte heja ut nån..? Börja peppa för att den snart tittar ut kan man göra runt v 38..

Bara för att jag skrev förut att jag inte haft sammandragningar på länge har jag haft typ var femte minut sen jag skrev det :P Inga onda som tur e, bara sånna som spänner och suuuuger..

• ludicrous
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 11:30:58 följande:
    Hade jag vart du..så hade jag åkt in för en koll, bara för min sinnesros skull...inge bra för vare sig DIG eller bebbe att bli stressad av att inte veta....
    ludicrous skrev 2010-11-09 11:14:19 följande:
    Va mysigt :) Jag fick precis dra mig ut i snöblandat regn/halv storm o vattenpölar överallt. Hunden tyckte det var jättekul. Tur vi bor precis vid en skog så jag kan släppa honom så får han motionera sig själv, medan jag står å huttrar ;D

Jag blir faktiskt lite orolig, eller nått, när jag läser vilken peppning töserna här får som kanske får för tidigt..? Ok, BF är +- 2 veckor, men i v 34 ska man väl inte heja ut nån..? Börja peppa för att den snart tittar ut kan man göra runt v 38..

Bara för att jag skrev förut att jag inte haft sammandragningar på länge har jag haft typ var femte minut sen jag skrev det :P Inga onda som tur e, bara sånna som spänner och suuuuger..
     Vad för "pepping"  syftar du på?

Hoppas dina SD ger med sig igen...kan verkligen inte vara "kul" å ha de såNalle 
    Att det lätt blir att även om det är alldeles för tidigt så är det många som säger "åå hoppas det är på gång nu o snart har du din bebis" typ. Så mkt för tidigt som 6 veckor e ju inte så kul kanske..
  • ludicrous

Dessa jävla flytningar ja. Trevligt samtalsämne btw :P haha
    Jag blir galen på dom! Ibland undrar man ju om det är vattnet eller inte, men bebis sparkar på där inne och verkar ha det bra, så jag tar det med ro tills på fredag då jag ska till BM.

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-11-09 12:50:35 följande:
    Har ni också mycket hjärtklappning? Brukar få det när jag ska sova, när jag sitter vid datorn och när jag duschar, av någon anledning.. Sjukt störande, man blir ju inte direkt avslappnad.
    Har inte haft det tidigare, men nu i veckan har jag fått det kanske två gånger. Hatar den känslan :(
  • ludicrous

Nu blir jag så ledsen. Jag är ju aktiv (tycker jag iaf) med flera promenader om dagen, och minst en som e runt 40-60 min.
    Äter inte så jäkla mkt skit som jag skulle kunna göra ;) och har legat still i vikt i några veckor nu, vilket jag trivs väldigt bra med, men så säger det poff, och så jag har gått upp typ TVÅ jävla kilo på en dag??!?!!!! det kan ju inte vara möjligt?

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-11-09 13:57:02 följande:
    Ja visst är det läskigt. Man kan sitta helt avslappnad och ändå rusar hjärtat som att man joggar jättefort Tungan ute
    För mig är det en känsla jag kopplar ihop med ångest och panikattacker :(
    Karttikeya skrev 2010-11-09 14:04:18 följande:
    Är du säker på att det kommit bara på en dag? Vägde du dig vid samma tidpunkt som igår? Samlar du vatten kanske?
    Vägde mig i helgen och sen igår och idag och det sa verkligen poff
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-11-09 14:17:49 följande:
    Så skönt att det gick så bra
    (och så jätteskönt att ni har så härlig kontakt trots att ni inte är tillsammans papapn och du)
    Håller tummarna för att bebis ligger stilla nu och inte har vänt tillbaka!!
    ludicrous skrev 2010-11-09 13:58:14 följande:
    Nu blir jag så ledsen. Jag är ju aktiv (tycker jag iaf) med flera promenader om dagen, och minst en som e runt 40-60 min.
    Äter inte så jäkla mkt skit som jag skulle kunna göra ;) och har legat still i vikt i några veckor nu, vilket jag trivs väldigt bra med, men så säger det poff, och så jag har gått upp typ TVÅ jävla kilo på en dag??!?!!!! det kan ju inte vara möjligt?
    Tänk på att bebis växer mycket nu...ja inte två kilo på samma dag dock.
    Väger du dig varje dag då??
    Och på samma våg?
    Och jag vet ju hur du känner så jag ska inte skriva att det är ofrånkomligt och normalt...
    Hur stor viktuppgång har du nu?
    Jag ligger på +9 kg (har +10 som rekordvikt, det var med min förra son)
    Har varit uppe i +9,5 kg den här grav men hade gått ner 0,5 kg sist hos Bm...
    Kommer nog lätt slå mitt gamla rekord den här ggn..
    Vi får promenera bort kilona sen med våra fina nya vagnar
    Haha nä om den skulle lägga på sig två kilo på en dag tycker jag det är dags att den får komma ut nu ;P
    Åt pepparkaksdeg igår, det lär ju ha hjälpt :/ Å idag har vi ju så vackert väder här i stan.. Blir galen om jag inte får gå ut och gå min långpromenad snart!!
    Jag gick ju upp 25 kg med Nova, men då var jag sängliggande i tre månader, och så slutade jag röka :P Då hade jag ju lite att skylla på iaf :P

Har legat still på (ca) +9.5 kg i flera veckor och varit väääldigt nöjd så, men ja,+ 2 kilo till blev ju 11 kg (duktig jag e på huvudräkning ;D )

Vi kan ju ut å gå med våra tjockismagar redan nu ;D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)