Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-10-24 19:11:00 följande:
    Vilken vagn väntar du på?
    Brio Go =)
    Var det en sån ni beställde med?
  • ludicrous
    Stefanie skrev 2010-10-24 19:10:22 följande:
    En Brio Go. Bara färgen som ska väljas nu!

Det enda som oroar mig med det valet är om det blir en kaosvinter i år igen, men jag köper den i allafall! Har förstått att det är värst om det är oplogat och på väg att smälta, annars funkar Brio Go bra trots svängbara hjulen enligt de flesta stockholmsbor enligt mina undersökningar! 
    Får väl använda bärsjalen när det är som värst annars. 
    Såg inte att du svarat innan :P vi valde färgen Cool Blue, men jag tyckte den gröna va grym också, men mannen i huset gillar iiiinte grönt :P

Ikväll tar jag en egenkväll, ansiktsmask, hårinpackning o nagelfixande :)
  • ludicrous
    delifi2 skrev 2010-10-24 20:44:35 följande:
    ring å fråga imorgon så det inte har blivit nåt missförstånd.

Jag hoppas verkligen inte att det blir en sån vinter som förra året för då kan jag inte ha den vagen jag vill ha, så jag har fudnerat på lite lösningar ang det. Tror jag kommer ha WIlliams vagn och sen så bära dottern i en bärsjal om det blir för jäkligt.

Vad är det för vagn du vill ha?

Jag tror precis som stefanie, att det mest blir svårt när det är slaskigt o oplogat, är det plogat och "tillplattat" så är det nog lugnt o köra vagn med svängbara hjul :)
    Vi skulle få vagnen i slutet på oktober / början på november.. det är ju faktiskt snart..

Någon mer med typ fisknät på brösten..? Har sjukt synliga blodådror från nyckelbenen o ner på brösten! Ser både läckert o läskigt ut faktiskt..

• ludicrous
    NhjärtaD skrev 2010-10-25 09:51:40 följande:
    Oj oj

Jag var öppen 4 cm med dottern när jag kom in till FL, hon kom 5 timmar efter

Jag nös innan & då kom det en skvätt i trosan som jag inte kunde kontrollera, luktade på det sen givetvis & det luktar inte kiss....kan det vara fostervatten?

Börjar känna mej rätt pigg igen nu, men kroppen orkar inte så mycket ändå, tråkigt....
    Går in i vecka 35 imorgon 34+0! Wiiie
    Kan ju även vara dessa uuuuunderbara flytningar :P Man känner sig ju så fräsch :P

Jag vet inte hur, men jag måste försöka få bebis att förstå att det går inte att töja ut min mage o göra mer plats bara för man sätter fötterna på ena sidan o trycker ut ryggen allt vad man har åt andra hållet :P H*n har hållt på sen igår förmiddag o tryckt och tryckt som fasiken på min vänstra sida, h*n ligger med ryggen åt höger o nu börjar det faktiskt göra riktigt ont eftersom det är på nästan precis samma punkt den lilla trycker hela tiden..

Har inte blivit mycket sömn inatt inte, somnade som vanligt runt tio igår kväll, vaknade runt tolv å då hade inte mannen kommit hem än, sen kunde jag inte somna om.. Han kom hem typ 01.15 (smartarslet) o han kunde ju somna så gott.. jag somna inte om förrän runt halv tre. Började må illa o så bebis som tryckte i magen.. som tur är har vi börjat få sovmorgon här hemma, dottern vaknar inte förrän närmre åtta och sambon börjar sent denna vecka, så han åker inte förrän typ 8.15 :)
  • ludicrous
    MFJG skrev 2010-10-25 10:00:17 följande:
    Känner igen det där med att försöka skapa utrymme som inte finns där. Har världens bästa film på hur Minibus försöker bryta sig ut i mobilen. Det är mycket tänja mage just nu ;) Är era bebisar mycket aktiva i magen? Vår lille bus är helt sjövild. 
    Min är helt galen just nu!! Jag tror inte den har varit still många minuter detta dygn...
  • ludicrous

På tal om annat :P Sitter o kollar på IKEAs hemsida, där står det att deras täcken till spjälsäng ( LENserien) är rekomenderade från 12 månader. Är det p.g.a. kvävningsrisk eller någon annan anledning? Vad tycker IKEA man ska ha i sängen isf..?

• ludicrous
    Sandragumman skrev 2010-10-25 10:31:52 följande:
    kom på just nu att jag sitter med molande värk i ryggen! hahahaha
    Kul att de händer nå iaf! annars har min kropp varit som död bortsett från den konstanta värken jag har i bäckenet/blygbenet.
    Men just nu tycker jag de är jätte skönt att känna lite förvärkar!

Imorgon ska jag på min 2:a extra kontroll hos BM för att se om magen vuxit nå, har den inte de så blir de upp å göra ett UL till för att se om något är galet , var ju så liten sist.
    Vad har du för sf mått?

Min mage ser så liten ut, men jag har stort sfmått å ligger över kurvan.. jag får inte ihop det där.. :/
    Karttikeya skrev 2010-10-25 10:32:49 följande:
    Alltså, hickar era små väldigt mycket? Min hickar flera gånger om dagen och riktigt länge varje gång, haha. Måste helt enkelt vara en hejare på att öva sig på att andas, hm? Tungan ute
    Min hickar också massor! O långt ner känner jag det, nere i ljumsken/blygdbenet. INTE skönt :P
  • ludicrous
    Sandragumman skrev 2010-10-25 10:51:15 följande:

Mitt SF-mått var 27 sista jag var hos BM och då var jag i vecka 32.

Så jag låg precis på den nedersta kurvan nästan lite utanför. så jag är långt ifrån min egen kurva

Ja det var inte stort :/ Hoppas bebis växer som den ska bara. Jag börjar bli livrädd att få ett stort barn.. :/ Nova vägde 3480 när hon kom , två veckor över tiden, lite lagom faktiskt, tänk om nästa bebis blir gigantisk :(
    MFJG skrev 2010-10-25 10:39:15 följande:
    Sovpåse kanske? 
    Jaa dom ser ju mysiga ut :) Jag tänker ju på hur det är för mig, jag älskar att verkligen kura ner mig o dra täcket upp till hakan :) Till Nova hade vi täcke o kudde, dock en väldigt platt o tunn kudde..
  • ludicrous

Jag får sova någorlunda faktiskt, inte en enda kisspaus iaf (peppar peppar...) däremot vänder jag o vrider mig mkt dels eftersom bebis sparkar och dels för höfter o axlar gör ont :/

• ludicrous

Ja det börjar väl bli dax för fixering :)
    Tror min borrar ner sig rejält, känner rörelser inne i magen på ett annat sätt och även mellan benen :O

Och visst har man separationsångest när man är ifrån mannen? Så ska man försöka att inte visa nått.. :/ Min jobbar till sju ikväll, sen ska han ut i vår bod i trädgården där dom har typ DJworkshop, för han ska spela på lördag, så jag lär inte se honom på hela kvällen :(

Otroligt gråtmild är man ju också. Igårkväll låg jag i min ensamhet och började gråta när jag tänkte på förlossningen, inte för jag är rädd utan för jag tänker på det som nått fint, att vi kommer faktiskt få ut våran lilla bebis, få klä på den första kläderna, känna det mjuka mjuka håret och snusa bebis.. oj vad trårarna rann :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)