-
Jo, jag vet, men på mig blir nästan 10 kg väldigt mkt...Mysmamma70 skrev 2010-10-21 18:30:05 följande:Att gå upp i vikt under en graviditet är sunt och naturligt. Om det får dig att må dåligt bör du söka profesionell hjälp och inte lyssna på vad som sägs i en tråd där människor inte känner varandra och mycket som skrivs i välmening kan misstolkas. -
Tack :) Jag fattar bara inte riktigt varför jag går upp som jag gör, jag är inte ens godissugen, inte chipssugen, dricker inte läsk, rör på mig ordentligt... lite fikabröd på jobbet kan det ju bli..Mysmamma70 skrev 2010-10-21 19:19:26 följande:Jag är säker på att du är jättevacker

-
Brukar det inte synas massa om man har mkt vatten? jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder..Karttikeya skrev 2010-10-21 19:57:08 följande:Mycket vatten i kroppen? Mycket fostervatten? Stor bebis? ^^ Tycker inte du ska försöka fokusera på mängden, utan bara känna efter om du mår bra.
Får ofta höra att jag har en liten mage, så jag förstår inte varför den mäts till så stor :P -
Är i v 29+4AnnaCL skrev 2010-10-21 20:18:16 följande:Vilken vecka är du i?
Jag tycker att den verkar alldeles fin magen.
Mitt SF-mått nu i v 31+0 var 30 och det sa hon inget om.
dom brukar väl säga att SF ska vara antalet fullgångna veckor +-2 cm..? tycker inte SF måttet i sig är stort, men vet inte hur det kan vara just 29 nu eftersom magen inte är så jättestor :PHaha mina bröst lär lätt ha lagt på sig mer än 400 g ;D dom e skiiitstora :PStefanie skrev 2010-10-21 20:28:01 följande:En jättemassa av vikten man går upp är sånt som är direkt relaterat till bebisen.... Det här är lite exempel på vart vikten sätter sig:
• Vid födseln väger barnet cirka 3 600 g. (Medelvikt för fullgångna barn)
• Under graviditeten växer muskellagret i livmodern kraftigt och väger 900 g mer än vanligt.
• Moderkakan, som förser barnet med näring, väger 600 g, eller ungefär 1/6 av barnets vikt.
• Brösten väger 400 g mer än vanligt.
• Blodvolymen ökar och väger 1 200 g mer än vanligt.
• Du har extra vätska i kroppen och fostervatten runt barnet som tillsammans väger 2 600 g.
• Dessutom lagrar kroppen lite extra fett för att ha en energireserv inför amningen. Det brukar vara ungefär 2 500 g.
=11,8 kg
Och sedan varierar det ju beroende på vad man vägde innan, vissa behöver gå upp mer än andra, har man en stor bebis går man upp mer...
Om magen mäts till stor kan det bero på att du har mycket fostervatten.
Eftersom att du rör på dig och inte verkar äta en massa skit(som jag :) ) så kommer du förmodligen att tappa vikten väldigt snabbt efteråt. Försök att inte oroa dig så mycket, det försvinner ska du de!
Som jag skrev ovan, det är konstigt att magen mäts till det måttet när den inte ser sååå mkt ut för världen när jag står upp :P -
Majorima - Samma sak hände här idag! När jag kom hem låg mina trosor av någon anledning i trappen. Den anledningen var hunden.. o han har verkligen bitit sönder dom!! (mina skönaste...) Jäkla hund!!
Moma - Skönt att det inte hade påverkats nått, fick du typ bricanyl eller nått? Alltid roligt att få se lilla bebisen ju =)
Jag e på pissigt humör idag.. har inte lust att va hemma alls..
fy vad jag är tråkig :( -
Ursäkta frågan.. men luktar det.. ? :S Fostervatten ska ju tydligen lukta typ.. sperma..Jessika82 skrev 2010-10-22 20:52:06 följande:men när jag reser mig upp så kommer det lite..... måste ha binda på mig annars så använder jag nog alla trosor jag har på en dag.....
Annars blir ju ofta flytningarna rikligare o rikligare.. det suger :(
Halsbrännan från helvetet är här ikväll igen, jag har god lust att slå skiten ur min sambo o sen rymma hemifrån o så vill jag ha min vagn o så vill jag shoppa.. jävla dum dag o vara vaken på ens.. -
Sitter också ensam ikväll, eller inte helt ensam, har tre sovande barn på övervåningen =)
Men sambon e iväg.
Har sammandragningar ikväll, de känns ganska mkt ner i ljumskarna.. Ska man inte ens få ha sex längre..?! Dom kommer rätt tätt också, men jag kan nog somna ifrån dom, annars tar jag väl lite panodil o hoppas på att dom släpper :)
Senaste dagarna har bebis börjat "gnoffa" väldigt långt ner i magen, eller ja, vid blygdbenet ungefär och jag har även känt typ mellan benen hur den bökar omkring! Jag antar att den rör sig neråt och gör sig redo för att fixera sig ( är i v 30+0 imorgon)
Är grymt trött o har varit på dåligt humör sen i torsdags, stackars barn o man här hemma :/
Nu ska jag däcka framför tvn ;D
-
Har inte fått nån hormonrand förresten, har kollat efter den men inte sett nån än, fick med dottern, men kommer inte ihåg när :S
-
Woop woop, 30+0 idag =) La in en ny bild i bildtråden =)
Nu kan man börja räkna ner på allvar ju ;P
Idag är det verkligen full rulle inne i magen, det bökas i knökas, så mysigt så. Men även mkt sammandragningar, tror det dels beror på min sköna långpromenad på förmiddagen, dels på att jag fart runt o burit massa tvätt o grejer idag.
Nästa vecka är det barnbasar och jag ska sälja grejer, då ska jag även se om jag hittar typ babysitter o så.
Alla som har ett Lager 157 i närheten kan jag ju alltid tipsa om en dööööskön tröja där, en lång ziphood, tillräckligt lång för att ha till bara leggings om man vill det, den kostade 150 kr, jag ska lätt köpa fler!
Har sånna jäkla problem med min dotters farmor.. hur ska man få sånt att funka..? :S
-
Stefanie - Vad blev det för vagn??
Jag hoppas jag får hem min snart, vill klämma o känna på den :D