Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 21:12:12 följande:
    Du e sist av men du har COOLASTE datumet av oss alla
    Haha jo, men det kan ju bli på vilken sida av nyår som helst :D  men 11-01-01 e ju inte fel, kanske föds 01 på natten också så blir det ännu tuffare ;D
  • ludicrous
    Selina04 skrev 2010-11-03 14:03:20 följande:
    Till alla:
    Däremot har jag en fundering, jag och mina syskon är uppväxta med EN hund per gång får jag väl säga och den har alltid legat hos oss barn, alltså i vårt rum o följt oss i vårt o torrs osv men nu går jag i funderingar, vi har fyra tikar här hemma (kennel i liten skala) och vi vill att det INTE ska bli bråk el vakt bitar om knytet utan lugnt o stilla som vi själva är uppväxta. Ni som har egna barn + djur hur har ni gjort?

Ska man tex låta hundarna få sova i bebis rum på natten (på golvet så klart) el ska bebisrummet vara "skyddat" från hundar?

Och hur ska man göra "första mötet" med bebis? När vi o våra syskon kom hem så satte mina föräldrar ner barnstolen på golvet o vovven fick bekanta sig med oss,

Någon som har ideér o tankar att bolla med oss? Vi vill ju att allt ska bli så lugnt o bra för alla parter som möjligt!
    Bm tyckte vi skulle ha bebisfilten med oss hem nån dag innan så hundarna fick lukta lite på den.

Kom gärna med förslag om hur ni hade gjort!!
    Vi har en schäferhane på 1.5 år (ååå underbara ålder.. ) och har tänkt att det är bättre att introducera bebisen för honom än honom för bebisen. Han bor ju faktiskt redan här och var hans hem innan bebisens. Hunden kommer få vara hemma när vi kommer hem med bebis , sen om min sambo kanske går in innan mig och håller i hunden så han får hälsa lugnt och försiktigt, eller ännu bättre kanske om jag går in först och han får hälsa på mig i lugn och ro. Jag luktar säkert och utstrålar säkert andra saker än nu t.ex. och han känner väääldigt lätt av sinnesstämning och när nått förändras.  :)

Idag har jag och lilltjejen varit såå duktiga här hemma. Vi gjorde en lista på vad som skulle göras, typ klippa/rensa växter o duscha dom, städa badrummet, fixa ordning i matsalen osv och nu har vi bockat av allt på listan =) Det känns superskönt faktiskt. :P
  • ludicrous

Måste ju också slänga upp en bild på sötnosarna :) Men jag låter dottern vara med på bilden istället för mannen ;)

Bebis är vild och galen som vanligt, känner av lite sammandragningar och blir trött i ryggen ganska så lätt.. Imorgon jobbar jag natten till fredag, sen går jag på HP!! Längtar som faaaan!! Kommer dansa mig igenom natten på jobbet ;)
    Jag vill köpa bebiskläder i massor, men nu gick ju lite pengar åt till gravidförsäkringen och jag med mina underbara gravidhormoner lyckades få en parkeringsbot igår! Min första böter nånsin! Historien :

Jag ska ner på stan , tar bilen och tänker ställa den på Hemköps parkering. Det är min mormors bil jag lånat och jag vet att hon har en sån parkeringsbricka där. Jag åker upp på taket och kommer på att jag först o främst faktiskt ska kolla så brickan finns i bilen, och visst ligger den där, i bildörren. Bra. Jag parkerar. Plockar i allt jag ska ha i fickorna och känner småmynt och tänker "nä dom behöver jag inte jag har parkeringsbrickan". Jag låser bilen och går. Parkeringsbrickan då? joo den låg i bildörren...Självklart åker jag på böter!

Jag skyller på hormonerna...

• ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-03 19:48:36 följande:

En liten undran.....Era skötbord till bebis??? Ska de flesta ha i badrummet? Vad har ni för något då?? El har ni dem i ett annat rum??

Vi har ett vanligt sniglar från ikea som ja målat vitt som vi ska ha på lilla toan,där det finns tillgång till vatten.
    Men sen vill jag även ha ett till skötbord,hensvik från IKEA på övervåningn i de rum som ska bli bebisens. Där kommer ja få tvätta med våtservetter och olja,då de inte finns vatten. (har ju en toa brevid,men kan ju inte springa ifrån bebisen,hehe).

hur har ni gjort?? ska göra?? vad har ni för skötbord?

Vi har inte plats i nått badrum för skötbord så vi har ett i vårt rum (bebis bor hos oss..), ett Hensvik, hitta ett för typ 300 på blocket ;) Tänkte använda mig av tvättcreme. Den bästa uppfinningen någonsin.
  • ludicrous
    Selina04 skrev 2010-11-03 21:26:36 följande:
    MÅSTE bara säga.... GUD VILKEN VACKER schäfer!!!! Dom är få i dagsläget, måste även fråga- är han rasren?
    Riktigt fint ansikte!
    Aaaw, vad stolt jag blir :) Ja han är renrasig, han kommer från Danmark och är egentligen uställnings/avelshund, men tyvärr har han som många andra schäfrar höftproblem och får bli vår familjehund istället :) Här massa jättefina bilder på honom om du vill se mer :)
    Jaya skrev 2010-11-04 07:25:03 följande:

Angående skötbord så har vi ett bebisrum som ligger precis vägg i vägg med vårt sovrum, med ett valv emellan, alltså ingen dörr.
    Där har vi en spjälsäng, en byrå, en babysitter,en mysig rottingfotölj och ett skötbord.
    Vi köpte vårt skötbord från babyproffsen, Troll. Ganska brett, mycket stabilt en låda och två stycken hyllor under som är lika stora som själva ytan på skötbordet. Det är förra årets skötbord så det var billigare än det nyaste. Flört
    Det är väl det största impulsköp vi gjort till bebisen, det var meningen vi skulle hitta något på blocket,men så hittade vi detta och var fast!

Det trollskötbordet är ju superfint :)

Vi har inte börjat ställa upp nått än i rummet, hade vi haft ett sovrum till bara bebis hade vi kanske gjort det, men nu delar ju bebis rum med oss ett bra tag framöver. :)

Ikväll kl 20 går jag på mitt sista jobbpass och det ska bli sååå skönt! Wiiie!
  • ludicrous
    Stoce skrev 2010-11-04 08:52:28 följande:
    Här är en som är på väg till förlossningen för att göra en ctg-kurva och kanske andra tester, fick tid vid kl. 11. Bebis har gått från att sparka så hela magen hoppar och känslan av att revbenen ska gå av, till att inte reagera då man buffar på den och vara ganska stilla. Känner fortfarande något litet fladder men inte alls så ofta och starkt som tidigare... en tiondel kanske... väldigt läskigt, fy...
    Uscha :( Sådär hade ju jag också en dag. Har en helvild bebis och så en dag hade jag inte känt nått sedan kvällen innan. Hoppas det går bra för dig!!!!

Jag har massa sammandragningar idag. Fan att man ska behöva planera in sex nu mer. "Nää vi kan inte ha sex ikväll, jag ska jobba imorgon". Fan va skönt det ska bli o slippa det där, nu ska jag ju inte jobba förrän ikväll så jag hoppas det släpper. Latade mig och tog bilen till dagis idag och valde att gå med hunden när jag lämnat lillan, vilket nog var tur för jag hade iiinte pallat en promenad till o från dagis. Tog en kort tur med hunden, bara 15-20 minuter o under den tiden ökade sammandragningarna till att jag fick stanna å andas några gånger :(
    Så nu är det sängläge för mig fram tills nästa promenad..!
  • ludicrous
    Momalicious skrev 2010-11-04 09:48:08 följande:
    Jag är så avundsjuk på er som bara kan gå hemma och mysa nu. Själv sitter jag på körskolan hela dagen idag, ska plugga teori och ha en körlektion. Sitter och äter sockerärtor (min nya, billiga craving ;) ) och vill bara hem och göra iordning bebisgrejer och mysa med magen och sådär.
    Det var en bra craving :) Jag ääälskar clementiner nu, men får en sån jävla halsbränna!!! Så jag försöker hålla mig till några om dagen :P

Att sitta på körskolan lönar sig, tänk när det är klart, då behöver (förhoppningsvis) aldrig nånsin behöva göra om det!! Och dessutom är det sååå skönt med körkort! Det fixar du utan problem :)
  • ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-11-04 13:19:54 följande:
    Räknas de timmar man sommarjobbat in i fp? Nä?
    Jag tror det beror på, det finns nån gräns för hur mkt man minst ska ha jobbat för att höja sin sgi.
  • ludicrous

Moma- det hör nog till, tyvärr. Försök njuta ist :)

Nuuuu kom jag precis hem från sista arbetspasset !!! Hej då jobbet! Hej HP och lediga dagar!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)