Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2011-07-05 14:37:07 följande:
    Har hållt på som en TOK med att tapetsera i hallen de senaste dagarna, får ju inte jort allt på n gång för lillan vill ju inte bara ligga snällt på lekmattan hela tiden*ler*

Ha, ha! Då har vi samma utmaning... Ha lyckats tapetsera vardagsrummet klart nu och ställt in möbler. Så skönt att ha ett rum klart iaf. Vanja kryper inte framåt än, men hon tar sig ju bakåt och snurrar och vänder sig och det duger inte att leka själv jämt heller så... puh! Det är inte lätt att totalrenovera med en numera krypande bebis. Har fimpat en rulle pga att våderna fått ligga och vänta för länge. Blir nog Easy Up i nästa rum.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    mamma smurfen skrev 2011-07-06 11:44:37 följande:
    Vi använde oss av en Easyup/non wowen, såååå mycke lättare att få bra, den töjjer sig inte så får man bara 1a våden rak är det bara att köra påSkrattande

Det blir nog sånt tapet nästa gång. Blir lagom snyggt när man har en liten som ligger och klagar på golvet, känner sig allmänt stressad och får lägga i spackel i skarvarna efteråt. Schnyggt! Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Nån mer som har en bebis som INTE tycker om mat? Har provat det mesta sen 4 mån... Känner att hon skulle behöva mer än bröstmjölk nu när hon rör sig så mycket.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    2 barns mamma84 Kan rekommendera att gå en kurs i digital bildbehandling också. Gick en på distans (det var 7,5 hp tror jag) för ett år sedan på Växjö universitet. Hade tillgång till materialet på nätet i ett år. Har en medieutbildning sedan tidigare (och konstskoleutbildning) men tyckte ändå den var givande. Det finns alltid något nytt att lära sig...
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Vi hade en Brio Sing tills Vanja var 6 mån. Då sålde vi åbäket. Alltså designmässigt gillar jag Brio. Enkla lösningar, snygga men den var inte hållbar. Har sett flera Sing efteråt där hjulen ser ut som Bambi på hal is. Hjulen klånkade. Bytte ett, bytte det andra... Jättesmidigt med babyskyddet till samma chassi, men vi ville ha en mjukare vagn, helst med lufthjul. Så vi hittade en Teutonia Mistral S, tror jag det är. Så skön att köra, men så tung att få upp en trapp och ryggen håller på att gå av när den ska in i bilen så nu funderar vi på att köpa en lättare, smidigare vagn. Bugaboo skulle nog passa våra behov, men inte priset. Vill ha en stabil men lätt sittvagn (finns det?) som går att vända sittdel eller handtag på, som man inte behöver vara ingenjör för att få ihop i snålblåsten. Tips någon?

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    ÄlskarNova skrev 2011-07-13 08:05:22 följande:
    Quinny freestyle är ju ett alternativ isåfall. Funderade på den jag, men den tål bara 15kg har jag för mig och min Arvid ligger redan på ca. 10kg så¨här blir det en urban jungle som extravagn såsmåningom.
    För barn upp till 20 kg står det här så då kanske det funkar för din del? Men den väger 15,6kg om det är den här du menar: http://www.kidsroom.de/epages/Kidsroom.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Kidsroom/Products/65803480 och det är tyngre än vad jag hade tänkt mig. Kinkig.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-12 23:00:54 följande:
    Då säger jag Carena !!
    En toppen vagn som är bäst i test av alla vagnar !

Jag har haft 2 st Carena .. en från 06 och en från 08 och ajg säger bara SUPERNÖRD kan vänta handtaget och det är combi hård lift + sitt BILLIG !!   
    Inte vill jag vara supernörd. ;) Ja, jag är inte märkesfixerad så jag ska kolla på den också. Skulle behöva testköra barnvagnar som man gör med bilar. :)
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-13 15:50:26 följande:
    Jenni: super nörd ? Öh alltså de är en Vagn som slagit alla vagnar i bäst i test! Och den får plats. Finns i många fö
    Färger + tillbehör.. Och billig.
    Ja, du skrev så. Bara skojade. Ska provköra den!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    ÄlskarNova skrev 2011-07-15 20:11:25 följande:
    2barnsmamma: Sambons och min älsklingskisse blev påkörd i tisdags kväll Gråter Vi hade 3st katter (en som jäklas med oss jämt och kissar inne och 2syskonkatter-det var brorsan ev dessa som dog) 
    Det är så jäkla sorgligt och jag har gråtit och gråter då och då när jag tänker på honom. Som tur var dog han direkt och de som körde på kom och sa till när de listat ut vems han var så vi kunde hämta honom och begrava honom i skogen intill oss. Lilla älsklingen! HjärtaKatt
    Usch, va tråkigt! Bra att han inte behövde lida i alla fall. Tänk om de kunde se sig för innan de sprang över gatan. 

Jag har själv en katt som är min första bebis. Har haft honom i 12 år. Räddade honom från döden som liten kattunge. Det kommer att vara jobbigt när han lämnar oss. Jag trodde nästan det var dags förra året, men han är kvar hos oss ett tag till. Kram!
    Vanja 3 december 2010
Svar på tråden December Bebis 2010 :)