• ondar

December Bebis 2010 :)

sandra8712 skrev 2010-04-09 21:41:32 följande:
    Tog förresten reda å lite mer om vad som kunde vara farligt med folsyra, eller ja min svärmor hade hört på nyheterna att det troligen ökar risken till bröstcancer. Men ja man får ju tydligen cancer av allt nu för tiden så vet inte om man litar på det.
    Det var alltså inget som drabbar barnet? Bara modern?
  • ondar
    sandra8712 skrev 2010-04-09 21:53:55 följande:
    Ja enligt min svärmor iaf:) så jag täbker fortsätta äta folsyra iaf:)
    förstår jag! Blir att jag börjar äta detta jag med.
    Är ni hungriga hela tiden? Jag äter o äter men blir inte mätt. Den lille får väl näring o allt som behövs ändå va?
  • ondar
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 22:09:41 följande:
    Ne tjejer nu ska jag lägga mig,upp o jobba heeeeeeeeela dagen!!! Kikar kanske in på rasten el på kvällen då jag slutat jobbet o se om ni skrivit nått
    Sov så gott o ha en så härlig dag du kan på jobbet imorrn:)
  • ondar
    MajMamman08 skrev 2010-04-09 22:05:20 följande:
    Jag e typ inte alls hungrig,hehe!! Jadå bebisen förser sig med det den behöver Den behöver ju inte så mycket nu som när den blir större
    Va skönt:) tack för svaret. Haha vad skönt för dig o slippa det. Är jag inte hungrig så mår jag illa och är jag hungrig så mår jag illa. Äter jag mig mätt- jaa då mår jag illa haha!
  • ondar
    jessika1988 skrev 2010-04-11 10:03:13 följande:
    Plussat den 6 April. =) Hur spännande som helst, BF enligt familjeliv 9 december.Lycka till allihopa!KRAM J
    Grattis:D
  • ondar
    Utomlands skrev 2010-06-15 16:13:07 följande:
    Om ett par timmar ska jag till Gyn.

Har haft konstigt ont i magen/tarmarna/kissblâsan de senaste dagarna och sâ där trött som man var i v8... ja jag kan inte beskriva det sâ bra.
    Just nu känner jag mest som att där är gaser som inte vill komma ut,sen tre daga tillbaka, men samtidigt springer jag och kissar mer än vanligt... skumt + att i morse fick jag som ett hugg i vänster sida av magen inte där bebisen är den är pà höger sida. Tror inte det är nâgot farligt men i alla falll, om det är urinvägsinfektion sâ vad jag har förstâtt Är det viktigt att behandla det snabbt under graviditeten.

Nâgon som känner igen sej?
    Håller tummarna att allt går bra hos gyn o att det är lättebehandlat.
    Är i v 15 och är fortfarande oerhört trött och annat så ska själv till läkaren på torsdag.
    Lycka till nu {#emotions_dlg.flower}
  • ondar

Ser att ni har pratat om livmodern, hur känner man den? Jag har läst om att man ska kunna känna den så jag har klämt o känt på min mage men jag fattar ingenting o hittar ingenting hellerTungan ute

• ondar

glömde ju, självklart önskar jag alla en trevlig midsommar också:)

• ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-26 09:03:54 följande:
    Jag läste det igår i mina papper jag fick av min barnmorska skulle ju kolla tiden så läste jag och såg att jag skulle göra dessa saker ååh nu jävlar längtar jag
    Kanske man kan lista ut med hjärtslag om det är en kille eller en tjej

Du kommer få lyssna du med när har du tid till inskrivning eller du kanske redan har haft?
    Jga har inte haft och har det nu därför är detta lagom tid att lyssna redan
    Jag har ju bf 22 dec så gumman du e inte sist uta hehe jag e ju med dig iaf
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Man får inte lyssna på hjärtljuden här förrän efter RUL. (Momalicious o jag bor nära varann)
    Fast de kanske gör något olika hos olika bms även här?
    Men här har ingen undersökning gjorts alls huruvida barnet lever eller ej osv utan första gången någon "närmar sig det" är i vecka arton. Så man längtar ju verkligen till RUL just så man verkligen vet att pyret mår bra:).
    Avis på dig 2barnsmamma;)
  • ondar

Linn78: visst är det trögt o vänta så länge?

Är det någon mer än jag som har fått väldigt tidig värk överallt?
    Var hos läkaren förra veckan för att undersöka så jag inte har fått någon sjukdom då det i vecka 8 redan började med kraftig smärta i alla leder och det sitter i än(är i v 16+3). Det är en plåga på jobbet (jobbar inom vården) att gå ner på huk för att hjälpa till med vissa saker eller putta tunga rullstolar då det värker som attans och det strålar ner i bäckenet bak på låren osv.

Läkaren trodde att det är väldigt tidiga graviditetsbesvär, vet någon om dessa isf kan gå över eller är det så att om det väl har börjat så får man dras med det tills december?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)