-
Skönt! Lycka till med flytten idag, hoppas det flyter på smidigt. Det regnar inte iaf :)Momalicious skrev 2011-06-01 10:27:59 följande:Idag fick jag en riktigt bra natt. Elliot somnade åtta, vaknade vid elva och fick mat innan vi la oss, sen sov han till halv sex och åt, sov till åtta och åt och sov sen till 10!! Riktigt skönt att ha sovit så mycket när man ska flytta sen. :) sambon är nog inte lika pigg som gick upp halv fem och kommer hem vid halv sex, stackarn. -
Idag blir Anton 6 månader, ett halvt år redan :). Man förstår nu alla som säger att man ska ta till vara på bebistiden ooch att det går så fort..
-

Anton firar 6 månader genom att sitta HELT själv
-
Tack, han har alltid varit en stadig kille så jag har bara väntat på att han ska hålla sig uppe. Helt plötsligt hittade han balansen under dagen :)Mysmamma70 skrev 2011-06-01 20:03:19 följande:Tidig Anton, grattis!
LillSnurr82 skrev 2011-06-01 20:41:31 följande:Ja då var hon tidig :)Duktig han är Anton. Jag trodde Agnes var sen med att sitta men tydligen inte, hon satt innan 5 månader (är 6 månader snart). Kanske hon var tidig då istället.
Frågan har säkert kommit upp förut. Men hur mycket/ofta får era barn mat?
Agnes matschema ser ut så här:
Morgon: Gröt(1 dl)+ frukt puré
Mellis: frukt/babymacka (hoppar över detta mål om vi sover längre än till 10 vilket är ofta)
Lunch: Halv stor matburk eller ca 1 dl egengjord mat
Mellis: frukt/babymacka eller babyyoggi
Kvällsmat: välling (2 dl) + ammning
Anledningen till att jag frågar är att min bvc sköterska tyckte jag skulle ge henne 2 lagade/varma mål/dag..hhmm.. känns som mycket mat att man inte annat får göra än att mata henne. Tycker inte att hon är speciellt hungrig de gånger jag ger henne nu, ibland vill hon inte ens äta. De dagar jag inte får i henne speciellt mycket mat kan jag säga att jag brukar ge henne lite(1 dl) välling(nu när hon börjat gilla det, innan amma jag henne) när hon ska sova middag så jag är säker på att hon är mätt.
Det här är Antons matdag:
Vaknar och äter 1,5-2 dl välling
9: 1portion gröt med fruktpuré
12: lite mer än en hakv burk mat eller hemlagad mat + fruktpuré
15: en fruktpurébägare+ 0,5-1dl välling
18: 1,5 portion gröt med fruktpuré
1 dl väling innan läggdags
Varför skulle du ge henne 2 lagade mål för? -
Jag har blandat potatis med både palsternacka och morot och det har gått utmärkt att frysaLokesMammi skrev 2011-06-01 21:40:47 följande:Inte bra o vara med i en december tråd....man känner sig efter! hehe. Loke är nu 4mån o 3v tror jag det blir. Började med potatis förra veckan som inte var populärt. Gav morot idag o han grimascherade varje gång han fick in morot i munnen, men svalde det. Han åt faktiskt mycket! Tror det blev för mkt....misstänker att han fick ont i magen vid läggningen. :(
Nästa vecka blir det potatis o morot sen potatis o palsternacka sen är det dax för ärtor o majs.....vad gör man efter det? =)
En tanke slog mig. Potatis är blä o frysa in o tina, men hur är det om man blandar potatis med morot o palsternacka o fryser in.....går det bra????? :/ -
Lillsnurr: Då är det ju inte så konstigt att hon inte går upp så mycket som hon motionerar :). Jag tror inte Anton har minskat takten på sin viktökning så mycket än, han slappar mest nämligen. Sprallar i babygymmet, ligger på mage och ålar runt i en cirkel eller står och studsar i gåstolen, så aktiverar han sig :P
-
Vilken bra present, vill jag också ha :)
-
Haha, tvillingpojkar och en 1,5 åring känns inte så optimalt..Momalicious skrev 2011-06-06 18:50:06 följande:Cissi: ja precis, tänker lite så med. Svågerns dotter är 13 månader och hon är ju visserligen rätt vild men den andra svågerns dotter som är 2 år är bra mycket vildare, men också mer självständig, så ja. Finns väl aldrig nån "rätt" ålder att skaffa tvåan. Alltid är det nån fas eller trots eller så ;) det får bli när det blir helt enkelt. Först ska jag i alla fall gått ner all vikt som är överflödig så att säga.
Idag kom min mamma hit med en vit maxiklänning. Jättefin och somrig och blir perfekt till dopet! :)
Har förresten haft massa konstig mensvärk idag. Hade äl runt den 1 juni och väntar mensen runt 15 juni så jag har inget att koppla den till. Knas. Kanske min dröm om oupptäckta tvillingpojkar blir sann trots skydd haha. Nej fy, hoppas inte på tvillingar, eller en ny graviditet alls för den delen.
Jag har också massa konstig mensvärk och ont i äggstockar och lite här och var där nere, fick ju tillbaka mensen i mitten av maj och borde också haft ägglossning för några dagar sen men har haft småont i över en vecka så vi får se hur menscykeln väljer att se ut nu för tiden. -
Linasmamma: Vad kul om ni ska en till :)
Hur snabbt gick förlossningen? Man tycker ju du borde få igångsättning eller snitt med tanke på att Sixten inte direkt var liten heller..
-
Oj oj, jag kom på att jag inte haft sex på ett år och har dessutom fött barn under den tiden. Man kommer väl känna sig som oskuld på nytt när det väl är dags igen :)