Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Linasmamma: Anton hade 44 cm i huvudomfång, att Sixten hade 46 tycker inte jag låter mycket då hela han ju är rätt mycket större

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har dropparna framme på bordet så jag ser dom varje gång det är matdags men ändå glömmer jag ibland..:)

• Mama Jessie

Jag har en 1/4 kvar i flaskan ungefär, några gånger har man ju missat..:)

• Mama Jessie

Anton bajsar också några gånger om dagen, vissa dagar går det lätt och vissa kämpar han som en tok och ut kommer en liten hård klump. Så du märker nog om han är hård:).
     Vet inte varför Anton blir så hård ibland, han äter ju samma saker varje dag förutom lunchmaten, men där kommer jag inte på nåt speciellt som han skulle få problem av, men det blir väl bättre. Katrinplommon får han varje dag också

Anton 101201
  • Mama Jessie

Anton ligger också kvar där man lägger honom, får väl njuta så länge det varar:)

Han är i en jobbig fas nu, usch! Jättejobbig att mata, gapar inte och skriker om man inte ger sig. Har man tur får jag i honom en halv portion gröt eller mat. Lite välling kan han dricka om han lagt sig i sängen eller är riktigt hungrig.
    Läste att det kan bli så här när dom är i fas så får hoppas det bättrar sig snart, är riktigt frustrerande.. Han går nog inte upp så mycket i vikt denna månaden iaf;)

Dagsömnen är också känslig, ska han sova måste han ligga i en säng (helst) i ett ostört rum annars är det gnäll och skrik. Att somna i vagnen eller bilen gör han gärna inte.. Några heldagar ute på vift blir det alltså inte just nu

Anton 101201
  • Mama Jessie

Moma: Vilken skithyresvärd alltså! Alldeles bakom flötet.. Bra du kan åka till ullared och tänka på annat ;)

Snuttan: Tidig kille du har, Anton är 6,5 månad och ligger rätt still, snurrar runt i en cirkel på sin höjd. Men rätt som det är sticker han väl iväg som ett skott när mamma är helt oförberedd :)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har också fått tapetserat i båda lägenheterna jag flyttat till (där har antingen bott barn eller katter som rivit sönder tapeterna:)) första gången valde jag själv och fick tom tapeter som skulle kostat extra egentligen. Andra gången valde förra hyresgästerna att tapetsera själva innan dom flyttade så här är mycket vitt:). Bor kommunalt och får ofta allt fixat samma dag som man felanmäler så jag är nöjd.
    Förstår inte hur man kan va så dålig hyresvärd som din, de borde ju va lite måna om sina kunder!

Mammasmurfen: vilken gofis du har:)

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-06-16 15:44:34 följande:
    Åh herreguuuud, känner mig sämst! Vi har en lång trappa i vår lägenhet och förut var vaktmästaren här och då drog jag upp grinden. Elliot sov ändå så det spelade ingen roll. Nu när jag satte honom i gåstolen hade jag ju självklart glömt grinden. Satt på roa och såg hur han stod precis vid kanten och tittade. Sån tur att jag hann dit och kunde stoppa honom. Tänk om han ramlat ner?! Hade aldrig förlåtit mig själv då. Nä fy...
    Usch ja, men nu kommer du aldrig glömma grinden igen iaf. Smart kille som tänker efter och inte bara kör på:)
    Är det inte många gåstolar som har nåt trappskydd? Vet inte hur det funkar..
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Idag åt Anton mat igen, förmiddagsgröten gick inte men till lunch gapade han efter mer och mer. Han sov dessutom i vagnen 2 gånger. Hoppas matvägran är slut nu:)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-06-16 17:31:21 följande:
    Ja det var tur. Nä på våran är det några klossar som ska hindra.. Nånting men det är ingen tröskel innan trappan så det funkar inte ändå. Men nä, nu kommer jag aldrig glömma det. Den är liksom alltid nere förutom just då när jag öppnade för honom.

Skönt att anton inte matvägrade förut. Det är så frustrerande när de gör det.
    Ja efter att nästan fått tvinga i honom mat flera dagar var det en ren dröm att mata honom:). Man blir ju galen när dom inte vill äta och så pms på det också, nä det har inte varit en jättebra vecka. Men nu ljusnar det, bara pms:en kvar;)
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)