Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

2barns: klarade han sova hela natten utan napp kanske han klarar sig utan igen? Du kan ju prova innan du ger honom den iaf:)

• Mama Jessie

Vad gött med gratis tandvård, varför har du det? Är det inte bara till 20 år?

Sover han till 8.30 nonstop? Anton kan sova till 7-8 om han får komma över till min säng vid 5-6, då får han oftast välling men hade nog gått bra utan också för han äter inte så mycket:)

• Mama Jessie

Mina kusiner har en häst i lagom storlek till Anton ;)

• Mama Jessie
    April barn skrev 2011-10-21 17:17:37 följande:
    Vad mysigt med häst Skrattande Jag skulle också vilja åka iväg så marcus får prova att rida lite, får kolla upp detta  :)
    Anton har tur, min mamma och hennes syskon driver ett stort lantbruk på gården där dom växte upp så han har tillgång till en massa djur, nyligen har det flyttat in 3 gosiga kattungar och en hundvalp också :) och massa olika maskiner. Och så har jag några kusiner med hästar. Han kommer ha en del skoj där när han blir äldreSkrattande
  • Mama Jessie
    Jenni78 skrev 2011-10-22 21:27:22 följande:
    Oooooo... Nu är det spännande. Har en kompis som har BF 27. Hon hade 5 min mellan värkarna för en stund sen.. Förvånad Jag sade åt henne att ringa förlossningen.

När åkte ni in förresten? Hur långt mellan värkarna? Jag åkte in för sent kan jag säga så här i efterhand. Hann inte få bedövning. Men det gick ju bra ändå. Ut kom hon! Glad 
    Jag åkte in pga vattenavgång. Mitt vatten gick vid 4 och jag började få regelbundna täta värkar vid 5, åkte in efter 6 på kontroll. De undersökte inte mig förrän några timmar senare men Anton hade bajsat i magen så det var kanske därför jag fick stanna. Efter 6 timmar på förlossningen var han ute :). Så jag låg på förlossningen under så gott som hela värkarbetet, rätt skönt att ha lustgasen nära direkt när man behövde den ;)
    April barn skrev 2011-10-22 21:50:13 följande:
    Haha nej verkligen inte, bara de sista 2 timmarna som var riktigt hemska Skrattande
    Ja sista 1,5-2 timmarna var de enda som var riktigt jobbigt :)
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-10-22 22:12:33 följande:
    Jag fick ingen bedövning förrän jag började krysta, då fick jag lustgasen. Men då behövdes de ju inte längre.

Tyckte ni förresten krystvärkarna gjorde ont? Jag tyckte det var jätteskönt att krysta. Hade inte alls svårt för att sluta krysta när BM bad mig som jag läst överallt att det skulle vara. Kände inte heller att nåt kom ut förrän axlarna var ute och resten gled ut, kände väldigt tydligt att det var hans ben då men innan - ingenting. Knäppt!
    Jag tyckte det gjorde ont att krysta, när huvudet var halvvägs ute och man väntade var det hemskt och lättnaden när kroppen gled ut var stor :). Men jag kände aldrig att jag MÅSTE krysta utan det var att det gjorde lite ont och då var det väl dags för mig att trycka på tänkte jag men hade kunnat låta bli.
    Fast innan jag började krysta fick jag två värkar som va som typ en våg genom kroppen neråt, eller som kräkreflex fast tvärtom liksom :) och det var så jag trodde krystreflexen skulle va men sen gick det över
  • Mama Jessie
    Jenni78 skrev 2011-10-22 22:27:27 följande:
    Jag tyckte värkarna och krystvärkarna var lika jävliga. Eller under krystvärkarna var jag nog lite rädd för att spricka ner till Skåne. Skrattande Så det var väl extra obehagligt på så sätt. Fick lustgas tills krystvärkarna kom. Då tog de min nyfunna kompis! Jag fick lite panik då. Jag höll på att åla mig ur gynstolen vid varje värk. Men tack och lov gick leveransen fort. Var öppen 8 cm när vi kom in. Kommer inte ihåg exakt när nu men tror det var ca 12.30. 15.19 föddes V.
    Jag fick inte heller ha min kompis när jag skulle krysta, blev lite ledsen. Innan dess hade jag också ålat omkring :)
  • Mama Jessie

Ja förlossningar kan verkligen va olika. Jag trodde det skulle va jobbigare och göra ondare under längre tid, det var inte riktigt riktigt ont förrän jag var helt öppen. Och jag trodde det skulle ta minst 12 timmar, inte 8. Trodde också han skulle ligga kvar i magen 2 veckor till och trodde inte han skulle nästan 4 kg.

Ingenting var som jag trodde helt enkelt ;)

• Mama Jessie

Var längesen jag fortfarande satt uppe och tittade på tv 23.30, men jag är ju barnledig och råkade sova till 9.30 i morse vilket nu för tiden är väldigt länge för mig :).

• Mama Jessie

Åh vad kul med en ny bil, helt ny bil dessutom :). Jag har också en V70, älskar den!

• Mama Jessie

2barns: jag har precis samma mage som dig:).

Jag är väldigt dålig på att hålla dieter och måste få äta mig mätt, testade lchf ett tag men blev så himla sockersugen så jag gav upp, har inte mycket disciplin:(. Som tur är har jag inte heller lätt för att gå upp i vikt så jag äter lite vad jag vill och ska satsa på att röra på mig istället. Får se hur det blir, har sagt så mååånga gånger ;)

• Mama Jessie

Nej jag är inte sockerberoende på nåt sätt, har bara svårt att stå emot suget:). Äter knappt nåt godis och läsk dricker jag nästan aldrig. Men en kaka eller bulle om dagen blir det

• Mama Jessie

2barns: ge honom bara lite vätska åt gången, typ en tesked, så kroppen kan behålla det. Han är nog bättre till imorn, magsjuka brukar ju inte hålla i sig så länge som tur är:)

• Mama Jessie

Fick vagnen igår så jag har bara varit ute med den en gång, men lättare är den och skönt med svängbara hjul. Men den "gnäller" från bakhjulen rätt högt, ska se om jag kan lösa det annars går jag till affären så dom får fixa det för det kan ju inte va meningen att den ska låta så.

Snygg är den!

• Mama Jessie

Anton får välling innan han somnar och ibland på morgonen vid 5-6. Senaste dagarna har han bara druckit hälften på kvällen och resten på morgonen, 1dl åt gången alltså, så jag kan nästan skippa vällingen helt känns det som men då kanske han inte vill sova till 7-8 längre:).

• Mama Jessie

Många som är tidiga med att gå här känns det som, Anton har inte balansen till att stå själv än. Han blir 11 månader om en vecka :)

• Mama Jessie
    persikans: Anton född 1/12 BF-16 kl 12.54 Vägde 3945g, 52cm lång, 36 cm hattmått - Halmstad

Angelique77:
    Oliver född 3/12-10 kl 22.23. Vikt 1760gr, längd 43,5, Rom/Italien

April barn: Marcus född 8/12 -10 kl 02.09. Vägde 3 560g, 55 cm lång, 36 cm hattmått - Värmland / Karlstad

mamma smurfen: Ellie född 18/12-10 kl 7.40 Vägde 4460g, 50 cm lång 35.5 i "hattmått"

thegoddess: Ronja född 22/12 -10 kl 01:59, vägde 3260g 50 cm och 35 runt huvud - Sätila

Momalicious: Elliot född 26/12-10 BF-4 kl 03.46. Vägde 3510 gram, var 50 cm och 35 cm i hattmått. Bor på Orust, Västra Götaland.

Suzzy: Loke född 11/1-11 kl  23.07 Vägde 3700g, 49cm lång, 35.5cm i hattmått - Västerås
  • Mama Jessie
    April barn skrev 2011-10-25 12:40:10 följande:
    Japp än så länge, har för mig någon har som är född 1 december Glad
    Helt rätt :)
  • Mama Jessie

Sushi är ju jättegott! Men jag tycker det mesta är gott;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)