-
Jag har en prutt på snart 7 månader, ännu mer gaaalet ;) Men det kan ändå kännas väldigt avlägset att jag var gravid, att Anton inte fanns innan känns ju lika konstigt:)Momalicious skrev 2011-06-22 09:26:59 följande:Satt precis och tittade igenom magbildstråden lite. Shit, känns så himla nyss! Och nu har man en prutt på nästan ett halvår som springer runt i gåstolen. Gaaalet! -
Jag kollade upp världens största nyfödda bebis, där har funnits 2 på över 10 kg och en över 8 kg för 2 år sen. Som att ha en halvårsbebis i magen, helt sjukt! Hur får den plats?! Stackars bebis..
-
Oj mycket att undvika, bra att du är van då så det inte kom som en chock:). Är du fortfarande allergisk mot mycket eller gick det över?LokesMammi skrev 2011-06-22 14:23:38 följande:Har nu varit hos en dietist och fått recept på olika varor och även fått svar på sonens senaste blodprov. Han är nu allergisk mot: Vete, råg, havre, soja, mjölk o ägg!
Tänker inte ge upp amningen för det! =)
Idag tog jag en tripp till ullared, alltid trevligt. Anton blev några grejer rikare och jag fick lite smått och gott :) -
Här kollade hon ungefär samma saker som vid 2 månader, lyssnade, kollade höfter, mage, rygg, lyfte upp honom till sittande och så. Frågade även lite saker, hur han använde händerna, reagerade på ljud mmMonami skrev 2011-06-22 21:51:11 följande:Vi var på 6 mån läkarkoll idag, Jag tyckte att läkaren just inte kontrollerade så mycket. Inte alls som läkarkollen som var när hon var 6 veckor. Var det lika för er? Jag trodde att han skulle kolla, armer, ben rygg och sånt, stadighet och så men här blev det inget. Vaccinationsprutorna fick hon. -
Linasmamma: GRATTIS! Gud vad spännande, du sla se att du orkar:)
Pratade du med din bm om igångsättning eller snitt?
-

Har fått min berlock från Lifestone, så fin

-
Ja det kostar ju en del, ska man ha både hand och fot måste man köpa det större hjärtat och det är ju lite dyrare

-
Här har man växt upp med endast hemlagat potatismos så jag har aldrig förstått varför man väljer pulvermos, är ju så mycket godare när man gör själv:), tar ju lite längre tid så klart men men.. Kan hända att jag får äta up mina ord sen när jag har några stycken barn att utfodra;)
Ingen rolig fas det där.. Anton blev också jobbig med maten precis när han fyllt 6 mån. Han börjar nog komma förbi fasen nu men jag väntar fortfarande på att han kan ska bli klängig och ogilla att jag går iväg, enligt boken brukar det ske runt 29 veckor, jag kan fortfarande lägga honom i gymmet och gå och duscha en kvart;) Han blir 30 veckor nu tror jag alt.27 enligt BF.Momalicious skrev 2011-06-27 10:36:52 följande:Elliot har nog kommit in i en ny fas. Han krånglar med maten och äter ofta mindre än vanligt, han är mer gnällig och vaknar dessutom 1000 gånger på natten. Har för mig att jag läst att denhär fasen ska vara rätt länge med..
Man märker verkligen hur det händer mycket i utvecklingen, upptäcker nya saker varje dag nu:) -
Jag har boken växa och upptäcka världen så jag har läst. Nu är det ju relationsfasen där dom bl.a börjar förstå innebörden av att mamma går iväg men än så länge bryr sig inte lillfisen :). Fasen börjar kring 23-26v och kan pågå några veckor som sagt.Anairda skrev 2011-06-27 11:41:47 följande:Nästa fas är väl runt 37v :) Den kallas för kategorier. Fasen innan inträffade runt 23v och kan vara upp till 4v alltså runt 6 mån ålder. Nästa är ju separationsfasen :) den kan tom börja vid 7 månader och vara lääääänge ;) Ser verkligen fram emot den! :P Här är länken btw:
www.barnsidan.se/cldoc/articles/fakta/infant/...
Den där separationsångesten verkar ju lagom spännande men men de måste ju igenom
Hmm ibland kan det kännas som att man är lite väl påläst;)
Nu kom Anton i gåstolen och försökte sno min dator så det är bäst att gå och leka lite tror jag ;) -
Har också varit på stranden idag, invigde Antons uv-tält-jättepraktiskt:). Doppade fötterna gjorde han och det var skojigt så nästa gång får han dra på sig badkläderna!