• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-14 10:46:02 följande:
    Det är helt sjukt att dub inte fått besked ännu om du har UVI, det är ju liksom inte bra att ha det som gravid...Jag har ju hunnit med att få ont, få ett läkarbesök, fått penicillin och ätit upp det kuren nu under sammam tid du bara fått vänta.Tycker så synd om dig med all oro osv.Du måste ju kunna få en akut tid till gyn. JAg skulle aldrig väntat längre nu om jag vore dig. Säg att du har väldiga smärtor och bara åk in för att se så allt är ok och sen KRÄV en urinsticka och KRÄV penicillin på det om det ger utslag. Jag behövde inte vänta på odlingsresultat innan jag blev medicinerad.Ring nu!!!Kramar i massor!!
    hej vännen! Tack för stöd! Men det känns så hopplöst. Ska göra ett nytt försök idag med att få komma till. Ska på KUBB nästa söndag (23 maj) så om jag inte lyckas att få till ett VUL nu får jag vänta ännu en vecka för att veta om jag har ngt som lever därinnne eller inte {#lang_emotions_cry}. I natt drömde jag dessutom att det kom massor med blod och att jag i drömmen konstaterade att det var kört. Sen har jag ju inte ont direkt, det svider möjligtvis när jag kissar.. Lever i ngn slags illusion om att det måste vara färskt blod.. suck och stön. De testade med urinsticka när jag var inne först, men det visade inget så därför skulle jag vänta på odlingen.. Ska ringa snart och göra ett nytt försök ..
  • ÄlskarMina
    Minifer skrev 2010-05-14 11:42:38 följande:
    jag kommer inte ihåg om jag skall vara ärlig, men kring v 12 kanske?? Ska kolla min blogg och se om jag skrev någom om det!
    Mina bröst är jätteknöliga och hårda. Blev rädd ett tag då bara det ena som var så-sen kom det andra med och började växa. Bröstvårtorna har växt till en enorm storlek så de ser sådär amningsfärdiga ut nästan..haha! Har nog växt åtminstone en storlek..har fått plocka bort inläggen i bh:arna så de inte kläms.

Minifer: Jag läste din blogg från förra grav..var rolig förlossningsberättelsen var! Otroligt snabbt för första barnet!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 09:08:44 följande:
    Igår när jag var på toan så innan det mådde jag piss höl på att spy men inget hände alltså gick in till toan försökte skita ja har ju förstoppning och satt där och bara försökte allt jag kunde men gav upp haha godmorgon likosm till er alla men iaf så torkade jag mig och fick lite gyllen brunt och blev lite skraj tittade ner på toan och såh massa flytning som var brunt och trodde det var över men sen var det lugnt igen..
    så det kommer i omgångar "det där bruna" för dig med? Jag kan ha dagar då det inte kommer ngt alls och så som igår så kommer det brunt igen! Det märkliga är att det nästan aldrig kommer ngt på natten utan bara på dagen när jag är i rörelse... hade ju varit fantastiskt skönt om det BARA KUNDE SLUTA NGN J-VLA GÅNG!
    kramar!
  • MalakiW

Så då har man varit i kontakt med kvinnokliniken igen! Och eftersom jag inte har ont det minsta och eftersom det inte är färskt blod, får jag inte komma in och bli undersökt. Det tycker att eftersom jag för två veckor sen (ca) var inne och det då såg normalt ut borde det vara normalt även nu.... Hon sa att det är många kvinnor som har det som jag utan att det är ngt missfall utan helt normalt.. Sen sa hon att om jag skulle få missfall nu så skulle det komma massor med färskt blod med klumpar.. fostret som ska ut i så fall är ca 4 cm, så hon tyckte inte att jag skulle kunna "missa" det.. Så hon tycker att jag ska slappna av och ta det lugnt och vara glad för att det "bara" är lite färgade flytningar.. Just nu känner jag mig lite lugnare.. Men men.. den där drömmen om missfall var ruggigt verklig!{#lang_emotions_cry}

• Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-14 12:13:49 följande:
    hej vännen! Tack för stöd! Men det känns så hopplöst. Ska göra ett nytt försök idag med att få komma till. Ska på KUBB nästa söndag (23 maj) så om jag inte lyckas att få till ett VUL nu får jag vänta ännu en vecka för att veta om jag har ngt som lever därinnne eller inte . I natt drömde jag dessutom att det kom massor med blod och att jag i drömmen konstaterade att det var kört. Sen har jag ju inte ont direkt, det svider möjligtvis när jag kissar.. Lever i ngn slags illusion om att det måste vara färskt blod.. suck och stön. De testade med urinsticka när jag var inne först, men det visade inget så därför skulle jag vänta på odlingen.. Ska ringa snart och göra ett nytt försök ..
    Tycker det låter helt galet att de inte kollar upp dig? Kan du inte sticka in till KK akuten och plantera dig i en stol och säg att du blöder! Av alla fall jag hört så har 9/10 inte varit någon fara alls och allt har varit bra. I det tionde fallet var det MA. =/ Men det ska inte vara någon fara för det bestämmer jag! =)
    ÄlskarNova skrev 2010-05-14 12:14:37 följande:
    Mina bröst är jätteknöliga och hårda. Blev rädd ett tag då bara det ena som var så-sen kom det andra med och började växa. Bröstvårtorna har växt till en enorm storlek så de ser sådär amningsfärdiga ut nästan..haha! Har nog växt åtminstone en storlek..har fått plocka bort inläggen i bh:arna så de inte kläms. Minifer: Jag läste din blogg från förra grav..var rolig förlossningsberättelsen var! Otroligt snabbt för första barnet!
    ååh gjorde du vad kul! Haha kul att du gillade den! Det var helt hysteriskt allting, som att åka torktumlare i 190 fast lite mer smärtsamt
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-14 12:44:26 följande:
    Så då har man varit i kontakt med kvinnokliniken igen! Och eftersom jag inte har ont det minsta och eftersom det inte är färskt blod, får jag inte komma in och bli undersökt. Det tycker att eftersom jag för två veckor sen (ca) var inne och det då såg normalt ut borde det vara normalt även nu.... Hon sa att det är många kvinnor som har det som jag utan att det är ngt missfall utan helt normalt.. Sen sa hon att om jag skulle få missfall nu så skulle det komma massor med färskt blod med klumpar.. fostret som ska ut i så fall är ca 4 cm, så hon tyckte inte att jag skulle kunna "missa" det.. Så hon tycker att jag ska slappna av och ta det lugnt och vara glad för att det "bara" är lite färgade flytningar.. Just nu känner jag mig lite lugnare.. Men men.. den där drömmen om missfall var ruggigt verklig!
    Bra att bli lugnad å ena sidan, men hade ju varit ännu mer lugnande om de kollade =/ Men samtidigt stämmer det ju =) Hon jag känner som fick MA:s bebis var alldeles för liten på ultraljudet så det avr ju fel redan där liksom
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-14 12:50:01 följande:
    Tycker det låter helt galet att de inte kollar upp dig? Kan du inte sticka in till KK akuten och plantera dig i en stol och säg att du blöder! Av alla fall jag hört så har 9/10 inte varit någon fara alls och allt har varit bra. I det tionde fallet var det MA. =/ Men det ska inte vara någon fara för det bestämmer jag! =) ååh gjorde du vad kul! Haha kul att du gillade den! Det var helt hysteriskt allting, som att åka torktumlare i 190 fast lite mer smärtsamt
    hej, jag tycker du bestämmer alldeles lysande! Så klart att det är som du säger :)
    Jo det är det men jag använder nog inte "rätt" ord för att de ska ta mig på allvar.. jag säger ju inte att jag har ont eller att har färskt blod i mängder... Det är väl det de reagerar på antar jag. Just nu är jag lite lugnad dock.. får se hur länge det varar.. Du kanske få se en helt hysterisk version av mig på onsdag? Nä jag lovar att coola ner mig lite :)
    Minifer skrev 2010-05-14 12:51:41 följande:
    Bra att bli lugnad å ena sidan, men hade ju varit ännu mer lugnande om de kollade =/ Men samtidigt stämmer det ju =) Hon jag känner som fick MA:s bebis var alldeles för liten på ultraljudet så det avr ju fel redan där liksom
    Jo hon var ganska lugnande och bra att prata med faktiskt.. Den bästa jag stött på hittills. Mycket bättre än mitt stolpskott till BM, som vägrar svara på några som helst frågor. "Ring Kvinnokliniken" är allt hon säger.. Jag får väl ta och coola ner mig och glädjas åt att det är brunt (ehh) och inte rött! Men visst hade det varit nice attt få det kollat.. Eller ännu bättre om det bara slutat!

Jag är för dålig på att kräva saker av sjukvården, måste bli bättre på det. Det finns hela tiden en röst inom mig som säger "belasta inte sjukvården för mkt det finns alltid någon annan som behöver den bättre än du och som du hindrar för att komma till om du tvingar dig till sjukvård". Suck. Kramar!!
  • MalakiW
    linn78 skrev 2010-05-14 13:06:15 följande:
    minifer: vart kan man läsa din fl berättelse? Nyfiken
    Vill också läsa din berättelse!
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-14 12:16:59 följande:
    så det kommer i omgångar "det där bruna" för dig med? Jag kan ha dagar då det inte kommer ngt alls och så som igår så kommer det brunt igen! Det märkliga är att det nästan aldrig kommer ngt på natten utan bara på dagen när jag är i rörelse... hade ju varit fantastiskt skönt om det BARA KUNDE SLUTA NGN J-VLA GÅNG!kramar!
    Det var bara igår när jag kissade sen kom det inte mer utan det var bara för stunden.

Har du det fortfarande ?
    Hoppas det tar snart över för visst blir man orolig!!
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)