Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-12-10 14:57:43 följande:
    väntar på o få värkar men de e döds dött på den fronten! Enda ja känner e lite svaga SD o molvärk, i morse då slemmisen gick va de mycket starkare!
    Hoppas ja slemmat färdigt snart,hahah! Skulle va perfekt o föda barn idag Men sån tur har ja då inte!
    kan bara säga att vissa får bebis samma dg eller dagen efter eller om några dagar vissa om ca 1-2 veckor efter.
    Så nu rör du dig gå gå gå och njuuuuuuut snart är din inne på förlossningen du med
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-12-10 15:06:40 följande:
    Jag var och duschade vid 17-tiden hon kom kl 9 på morgonen, kände mig jättepigg just då, de tog både kateter och omläggningen då.. Mn nu....jisses vad det gör ONT!!!!!! Mest vid rumpan typ.

Är livrädd för att ta i, känns osm hela magen ska gå sönder då ju.....

DU som gjord snitt tidgiare, ska man verkliegn ha en svart mage!! alltså den är helt blåsvart upp till naveln, ser verkligen ut som jag bliviti rejält misshandlad
    öööööh låter inte normalt !
    Hur länge har du haft så ?
    Nej jag är inte svart alls inte blå lila häller magen är bara svullen och öm
    Och rumpan ja öm hahaha men jag säger bara BB sängar hmm inte sköna

Du borde kolla upp detta för så ska du inte ha.
    Kan du ta en bild och visa min privat ?
  • 3 barns mamma84

Lallan:
    Deär olagligt att ha så söta pojkar som har där på bilden och i verkligheten fy på dig
    Stort mega grattisTungan ute

Willes mamma:
    Det kommer det kommer jag lovar dig att gå över tiden glöm det snart har du värkar och då har du din SÖTA bebis hos digHjärta

Snart har ni ALLA era små bebisar hos er dagarna går fort jag lovar ..
    Nu ligger min pojk o sover i sin vagga och ja amming jag behöver HJÄLP jag har kommit fram till att jag vill ge ett försök med honom.
    Ger också ersättning såklart NAN 1 men jag hade honom på böstet idag och han tar fint men ibland känns det
    aj aj aj men vad ska jag göra har försökt nu hmm 2 ggr och ja mjölk kommer inte
    Ska jag ge upp ??

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-10 21:01:55 följande:
    Fick du inte hjälp med amningen på BB?? De kollar väl så mjölken runnit till?? För o få upp din produktion så kan du ju testa med o pumpa.
    Du bestämmer ju själv om du vill ge upp eller inte....e ju så himla induviduellt vad man känner och orkar!
    Men vill du amma så ska du ju testa i varje fall!
    Hoppas de går bra!
    Min ide var ju som jag sa till bm innan han kom att jag inte ville amma.
    Detta skrev jag och sa till bm i bb att jag inte ville hon frågade mig och jag ville ta en spryta till att mjölken inte skulle komma men jag sa nej och sa att jag inte får någon mjölk iaf och om jag känner att okej jag ger ett försök hemma så ser ajg hur det går.
    Så idag povade jag sambon frågade mig han såg på mig att jag ville men jag e rädd för att jag inte kan och att det gör ont.

MEN det kommer inget det läcker inte häller det är som vanligt
    Jag vill amma e så jävla avis på er som kan !!! jag vill OXÅ
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-10 21:20:37 följande:
    Om du vill ge det ett försök så lägg honom till bröstet ofta ofta annars kommer mjölken inte rinna till ordentligt.
    Jag vet ju hur du har haft det innan och tycker det är grymt imponerande att du har gett det en chans igen Hjärta
    Tack gumman.
    Okej jag gör som du säger jag hade honom vid bröstet igen och han suger på och ja ont gör det ju men fan m man vill så ska man oxå lida liiiite haha men han suger och sväljer och somnar till jag vet inte om han får något i sig men jag försöker iaf.
    Vill inte ge upp än vill ju ge ett försök fast ebbas tid var jobbig och didos inte ville
    Nu har man ju elias som vill och ger inte upp han häller då e vi 2 haha

Så bara oftare på bröstet sen ersättning därefter och e det något mer jag ska tänka på ?
  • 3 barns mamma84

Momalicious:
    Jävla gubb skit alltså Skrikandesskulle oxå blivit förbannad som in i helskotta !!!
    Nu har jag sluppit mina foggisar Woohoo men jag vet vad du går igenomGråterhoppas det blir bättre snart gumman

• 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-10 21:59:47 följande:
    =) är jätteimpad av dig verkligen:).
    Ja till mig på amningsmottagningen när jag var där så sa hon att ju mer bebis ligger vid bröstet och suger desto bättre, den kan inte läggas till för ofta i början liksom:). Du märker om han inte får tillräckligt- delvis på tempramentet, att han blir frustrerad osv. Och sen då om han går ner vi vikt men just nu stödmatar du ju med ersättning och skulle det bli så att han nobbar ersättningen efteråt, ja då kan du va säker på att han e mätt;).

Du har ingen möjlighet att kontakta någon barnmorska eller något på BB o få prata lite med denna på telefon i helgen? Det är som sagt jättestarkt av dig att du ger detta en chans och då behöver du ju också bra stöd:).

Det ska sluta göra ont snart *trösta*. Han har rätt grepp med munnen om bröstet och så där eller? Det underlättar både för mjölkproduktionen och så du inte får sår på bröstvårtorna:)
    Hmm han har så liten mun än haha amadeus hade större mun o han hade teckningen likom!
    Denna kille ha han gugger i som en Blod igel hahaha atack hahaha typ men hmm jag försöker ta hans läppar lite mer mot bröstgården men hmm det kanske e så att han har bra grepp men en liten mun och en bröst som e seg av att ge mjölk men han ser så nöjd och glad ut haha och somnar till och bara njuuuter likom.
    Min älskade pojk men ja ajg ger banne mig inte upp nu kämpar jag men får vara berädd på att det kanske inte kommer att gå.

Hmm vi ska få en bm snart till oss som ska kolla hans vikt och längd och ja massa dom kommer ju till oss här i Dk
    Så jag ska prata med henne.
    I helgen har BB stängd idag fredag till söndag och om man skulle föda skulle man gå till en annan avdelning typ vad dom nu sa.
    Så jag får ta detta nu om du hjälper lite
  • 3 barns mamma84

vad har hänt men älskarnova ??????

• 3 barns mamma84
    Willes mamma HEJJA HEJJA HEJJA hoppas nu att det sätter igång ordentligt JEPPIIIII

Lallan: Skrev fel igår såklart det var av båda man blir ju inte bättre av att bli av med gravid magen då gravidminnen är fortfarande kaos haha

Älskarnova:Stort mega grattis då har vi födelsedag till våra grabbar samma dag

ludi: ååh jag vet hur du känner snart så inte lång tid kvar nu hoppas det sätter igång lite innan bara så du slipper mer smärta och bråk med magen att det känns så är nog snart snart dags.

Är helt slut har varit uppe hmm ca 4 ggr och gett honom mat och sen ska man oxå tänka på hur man ska ta sig upp ur sängen.
    Inte lätt men har inte tagit smärtstillande sen kl 19 tiden igår då vi åt middag.
    Få se men nu har iaf magen gått till rätta fick ju bajstabletter nu e magen på topen igen yess känns skönt.
    Lill mannen ligger i vår säng och sover söt
    Nu ska jag äta sen skriva blogg om födeseberättelse och lägga in nykläckta bilder på gullungen
    Säger till sen när allt e klart
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)