delifi2 skrev 2010-12-21 17:35:58 följande:
Olivia hade en jättebra period på 3 nätter då hon åt mellan 22-23.30 då ammade jag henne ofta sen så sov hon fram till 4.30 så jag tyckte det var super bra att få sova ca 5 timmar
Sen så ändarade hon sig och äter just nu vid 00, 3 och är VAKEN till kl 5-6 och ska snutta hela tiden, hon vill inte ligga i sin säng med napp DÅ. sen så är det dax att gå upp typ.
Men jag förösker ändra det hela för jag är helt slut på dagarna, sover ca 2 timmar på fm, nu har jag ju tur som haft Magnus hemma och nu är pappa här och hjälper till så jag kan sova iaf på dagarna.
Men jag är just nu rätt slutkörd, är precis som jag har 4 barn här hemma.
VIsst är pappa till hjälp ibland men han är FÖR MYCKET!!!!!
min pappa är jättesnäll och trevlig men han kan vilja för mycket ibland och vissa saker är han inte duktig på så enkelt är det.
Han diskar med borsten vi använder till Williams nappflaskor, han ska torka av WIlliam med disktrasan, använder gammalt skurvatten och ska skura golven med utan att plocka undan eller dammsuga först!!!
När han ska torka av bordet tar han bara disktrasan tar lite diskmedel på och kör runt, att diska är han inte så duktig på för det är rester kvar så det är bara att diska om allt. Måste hålla koll på vd han håller på med när han ska göra nåt.
Men det han är duktig på är att laga mat även om det är rätt speciell den oxå och idag har han bakad bröd och gjord sockerkakka och chakoladkaka av mix men iaf
Vet att han bara försöker hjälpa tll eftersom det var anledningen till att han kom ner men jag håller på att bli skogstokig snart på honom och han ska vara här tills på söndag, är glad att Magnus kommer vara hemma tills pappa åker hem igen annars så skulle jag nog åkt hem till mig och tagit med mig barnen
De där med 4 barn haha jora jag förstår jag som bara har 3 herregud ebba med hennes envisa trotts och Amadeus ja ännu värre men sen en GO kille som ammar sover bajsar och är en dröm bebis.
Första natten med honom på BB gick bra han fick ersättning men den natten var väl jobbigaste då man var gravid och fick sova hur mkt man ville men plötskligt kommer någon man skulle ta hand om haha men det var härligt.
Han åt hela tiden men det var jag som bara ringde på klockan så kom dem med mat och jag fick ge honom
Här hemma ja det går första natten hemma var jobbigaste då jag VILLE amma och jag gick upp flera ggr på natten gjorde flaska satte mig ner och satte honom vid bröstet 3 dagar varje dag och sen gav jag flaska då han skulle göar så mjölken skulle komma.
Efter 3 dagar efter snittet så kom massa mjölk. och då hade natten fungerat bättre med honom så jag gav honom bröst och ersättning.
Nu har vi gått och lagt oss kl 22-23 tiden och han har då tagit sista ammningen och vaknar igen kl 06 tiden och får bröst igen och sen vaknar han ca 08-10 tiden för ammning igen.
Så han sover gott denna kille så jag väcker honom INTE utan låter honom sova gott