Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-12-21 17:08:26 följande:
    Hej. Hemma efter BM besök och lite julklappsshopping!

Alla värden och prover var bra hos BM och Sf-måttet var störst någonsin i min karriär 35 cm!!!
    Fick en direkt tid till läkaren i morgon bitti. Då ska det kännas om jag öppnat mig något och om hon då kan hjälpa igång det, eller om vi iallafall kan sätta ett "sista" datum på den här graviditeten. SKÖNT!!
    Wooooohoooooooo !!!!!
    Härligt gumman tänk snart har du din BEBIS
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 17:11:38 följande:
    Ligger nu på patienthotellet och myser med Cornelia. Vi fick en toppenförlossning sim bara tog 4,5 timme från första värk.

Jag mådde riktigt dåligt igår och fick träffa en sympatisk läkare som undersökte mig och såg att jag redan var öppen tre cm. Hon hinnsvepte mig och hörde att det var lugnt på förlossningen så vi fick gå ner dit kl 16.

Fick penicillin mot GBSen och sen togs hål på hinnorna. Värkarna kom direkt med tre min mellanrum.

Efter två timmar började det göra mer ont och jag var då öppen fem cm och BM ringde efter narkosläkaren så jag fick min efterlängtade EDA kl 18.30. Tills dess funkade det bra med lustgas.

EDAn hade fin effekt och jag satt på en stol kl 19-20 och vilade och väntade och pratade med min man och syster.

Vid 20.30 tyckte jag att det tryckte på mycket neråt och gjorde mer ont och då visade det sig att jag var helt öppen. Bebisen låg dock lite högt ännu så jag stod upp en stund och tog mig igenom mäktiga värkar med min man som stöd.

Efter en stund kände jag barnets huvud tränga ut och jag fick hjälp upp i sängen. Två krystvärkar senare var Cornelia född och jag födde henne stående på knä, hängande med överkroppen mot den uppresta sängkanten.

Det var den mest mäktiga och fantastiska upplevelse jag varit med om och är full av beundran och tacksamhet till personalen på förlossningen i Lund som gjorde detta möjligt

bild på underverket kommer när jag kommer åt en dator

Lilla Cornelia är söt och snäll och har knappt sagt knorr sen hon föddes

Kram till er alla - följer tråden med spänning
    Vilken fin upplvelse ååh vad fint att allt gick snabbt och jätte fint för er
    Blir så rörd för det var så fint ..
    Tog du i mot henne själv eller hjälpte bm dig ?
    Nu längtar jag bara på bilder på denna och den lyckliga mamman
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-12-21 17:12:39 följande:
    Ja det har jag ju...snart!
    Men inte jättesnart om jag inte är mogen än...

MEN hon låg mycket lägre nu och var inte ruckbar ännu. Och BM; sa att magen sjuker ofta inte innan värkarbetet startat på omföderskor...min har ju inte gjort det.
    OCH... i natt är det ju fullmåne...Hoho bebis. Kom uuut!
    Inatt när jag e uppe o ser Fullmånen mer jag tyst att en bebis för er tittar ut

Men det är så nära nu herregud jag e faktist avis vill ju uppleva detta 1 gång till
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 18:16:48 följande:
    2barnsmamma - BM fick ta emot henne och lyfte fram henne så jag kunde backa lite och se henne mellan mina ben direkt

Emelle - ja, de andra tre har inte varit riktigt lika lätta att föda

Fy vad mysigt
    Fick du sy ?

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-12-21 17:35:58 följande:
    Olivia hade en jättebra period på 3 nätter då hon åt mellan 22-23.30 då ammade jag henne ofta sen så sov hon fram till 4.30 så jag tyckte det var super bra att få sova ca 5 timmar

Sen så ändarade hon sig och äter just nu vid 00, 3 och är VAKEN till kl 5-6 och ska snutta hela tiden, hon vill inte ligga i sin säng med napp DÅ. sen så är det dax att gå upp typ.

Men jag förösker ändra det hela för jag är helt slut på dagarna, sover ca 2 timmar på fm, nu har jag ju tur som haft Magnus hemma och nu är pappa här och hjälper till så jag kan sova iaf på dagarna.

Men jag är just nu rätt slutkörd, är precis som jag har 4 barn här hemma.
    VIsst är pappa till hjälp ibland men han är FÖR MYCKET!!!!!
    min pappa är jättesnäll och trevlig men han kan vilja för mycket ibland och vissa saker är han inte duktig på så enkelt är det.
    Han diskar med borsten vi använder till Williams nappflaskor, han ska torka av WIlliam med disktrasan, använder gammalt skurvatten och ska skura golven med utan att plocka undan eller dammsuga först!!!
    När han ska torka av bordet tar han bara disktrasan tar lite diskmedel på och  kör runt, att diska är han inte så duktig på för det är rester kvar så det är bara att diska om allt. Måste hålla koll på vd han håller på med när han ska göra nåt.

Men det han är duktig på är att laga mat även om det är rätt speciell den oxå och idag har han bakad bröd och gjord sockerkakka och chakoladkaka av mix men iaf

Vet att han bara försöker hjälpa tll eftersom det var anledningen till att han kom ner men jag håller på att bli skogstokig snart på honom och han ska vara här tills på söndag, är glad att Magnus kommer vara hemma tills pappa åker hem igen annars så skulle jag nog åkt hem till mig och tagit med mig barnen
    De där med 4 barn haha jora jag förstår jag som bara har 3 herregud ebba med hennes envisa trotts och Amadeus ja ännu värre men sen en GO kille som ammar sover bajsar och är en dröm bebis.

Första natten med honom på BB gick bra han fick ersättning men den natten var väl jobbigaste då man var gravid och fick sova hur mkt man ville men plötskligt kommer någon man skulle ta hand om haha men det var härligt.
    Han åt hela tiden men det var jag som bara ringde på klockan så kom dem med mat och jag fick ge honom

Här hemma ja det går första natten hemma var jobbigaste då jag VILLE amma och jag gick upp flera ggr på natten gjorde flaska satte mig ner och satte honom vid bröstet 3 dagar varje dag och sen gav jag flaska då han skulle göar så mjölken skulle komma.
    Efter 3 dagar efter snittet så kom massa mjölk. och då hade natten fungerat bättre med honom så jag gav honom bröst och ersättning.

Nu har vi gått och lagt oss kl 22-23 tiden och han har då tagit sista ammningen och vaknar igen kl 06 tiden och får bröst igen och sen vaknar han ca 08-10 tiden för ammning igen.
    Så han sover gott denna kille så jag väcker honom INTE utan låter honom sova gott
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 19:03:02 följande:
    2barnsmamma - nej, inga bristningar alls så jag är inte ens svullen längre. Mår oförskämt bra
    Lyx precis som jag gjorde fast det var en kniv mellan
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-21 18:59:46 följande:
    Delfi o persikans: ja man e som en zoombi, e rätt pigg på dagarna,men kl 8 på kvällen skulle ja kunna somna stående.
    tur som sagt att sambon e hemma så ja får sova på morronen.....fasar för när han ska börja jobba igen! ensamt.
    han gör allt nu,lagar mat,serverar mig frukost,städar,lämnar sonen på dagis,hjälper till med blöjbyten på natten,lägger william på kvällen, helt underbar,har de verkligen lyx nu
    *Ler* som här då när vi kom hem så började jag att städa TOKIGA jag men vadå jag mådde toppen
    Men då sa sambon till mig kallade mig för ''Super kvinnan'' att han inte förstod att igår fick jag snitt och idag e jag uppe på bennen och städar
    Men efter att ena sattans stift satt i kläm mellan bindan och mitt skin så gjorde det satans ont och smärtan herregud jag ville bara lägga min på soffan och gråta ut för det gjorde så ont.
    Sambon har gjort allt från städat bytt blöjor på sonen och bebisen och lämnat dem på dagiset och dagmamman och lagat mat och allt och tagit hand om mig sin handikappade fru
    Det har han gjort i 2 veckor det bli i morgon med elias och jag mår toppen såklart nu då mina stift är borta nu äntligen slipper jag smärtan ..
    (ÄLSKAR MIN SAMBO)
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 19:06:44 följande:
    2barnsmamma - vilka lyxnätter, så ska det vara
    Men många ggr vaknar man upp iaf då man tror han dött ..
    Man blir ju så skrämt men där ligger han i sin säng och andas fint och sover gott VÄLDIGT gott
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 19:22:28 följande:
    Min första flicka sov också så gott hela nätterna, men pojkarna har varit hungrigare. Kanske för att de varit så stora också
    skrattar ja de e nog så
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-12-21 22:03:10 följande:
    Hur gör man hjärtan? Ni har gjort det i tråden med födda barn men jag fattar inte hur, jag gjorde fel :-P
    Vet inte men jag har fixat det
Svar på tråden December Bebis 2010 :)