Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

wildahallon:
    åååh vilken godingHjärta

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84

åh flickor snart så har ni era små jag säger bara njut av denna lilla lilla tid snart är magen borta och ni har era små bebisar hos er

Idag är elias 7 veckor gammal! och 7 veckor kvar tills vår Elias skulle titta ut på riktigt tänka sig nu ligger han i sängen och njuter och jag sitter här på soffan och njuter av att han faktist finns.

Så flickor snart har ni era små och jag följer er det ska ni veta men inte mkt tid längre.

• 3 barns mamma84

1 vecka sen skulle han komma idag är han 1 vecka gammal typist haha jag e bara så trött

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-15 13:15:23 följande:

Senare i eftermiddag åker vi hem från BB. Kommer bli så sjukt konstigt och komma hem med 2 barn Men ack så underbart!
    Wille ska få komma hit sen till BB o hjälpa till o packa ner Albins sakerna och ta med Albin hem så han förstår att bebisen nu kommer o bo med oss Hjärta

Albin ligger här o myser o de finns ju ingen godare doft än just BEBIS! Kan sniffa i evigheter o dess lena hud! ÅHH man blir ju bara så rörd! Blir ju lätt fler barn här sen;-D
    Men då e de in till förlossningen vid minsta lilla tecken( sa de till mig på förlossningen,hehe!') då de gick så fort allt!

Hoppas att min mjölk snart ska komma med, ska strax ta en matvikt på lillen, men känns så synd o behöva väcka honom!

Kommer bli såå skoj sen när alla fina bebisar e ute och det blir bebissnackTungan ute

vad mysigt det låter gumman o grattis en gång till haha
    Ja snart kommer mjölken att komma igång tro mig efter 3 dagar kom min mjölk igång efter snittet i onsdags så kom mjölken i lördags o det har bara kommit i massor till o med så att han själv inte hänger med haha o mjölk rinner ner från hans lilla mun till o med

En bebis blir här med åååh denna vara ju underbar men nu ska jag bara njuta av honom och jobba igen och leva livet lite och sen blir det bebis nr 4

Hoppas ni har det toppen gumman
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-12-15 13:24:12 följande:
    Nu är jag uppe ur badet! Himla skönt att mjuka upp lederna lite och bli ren och fräsch. Enda negativa är att kattungarna (som inte är så små längre, hela fyra månader) passade på att riva halva vardagsrummet medans jag låg i badet  så det blir städning för mig nu. Åh så kul

Skönt att det inte bara är jag som klagar hehe. Men ingen har sagt att det är enkelt att vara höggravid!

Nu ska jag iaf föna håret och fixa till mig lite och sen ge mig på städning och lite lunch. Måste även ta tag i BB-väskan snart. Fattar inte varför jag har så svårt att få det gjort. Tycker det är skitsvårt att veta vad man behöver i klädväg, för allt beror ju på bebisen och så. Vill inte bara ta med mig kläder i stl 50 för tänk om han är större än så och vill inte ta med för lite ifall han kräks/kissar/bajsar och ja... Krångligt! Samtidigt vill jag ju inte ta med halva huset haha. Nåja, det ger väl sig. Man kan inte vara proffs på allt!  
    Jag fick ju snitt trodde själv att jag skulle stanna kvar i 4 dagar max men kom hem redan dagen efter !!
    Jag trodde han var stor jo visst var han stor för att vara 2 veckor innan BF hehe men jag hade kläder i stl 62 jora dom passade haha han var bara 51 cm min lilla pojk
    Jag hade med mig onödiga kläder 4 boddys hmm han hade bara 1 boddy när vi åkte hem då han hade BB boddy när han kom ut och nästa dag vi åkte hem hade han sin boddy
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-12-15 13:36:46 följande:
    Nu är Arvid 1vecka gammal och äter och äter! Jag har tappat 10kilo såg jag idag, så nu är det 5kilo kvar. gutt att det verkar gå så fort med viktnedgången iaf! men shit vad jag är törstig HELA tiden, mat är jag inte lika sugen på. Tungan ute
    Hihi Elias e oxå 1 vecka gammal Gladmen jag ammar o ammar o ammar ååh vad mysigt.
    Har nog gått ner men har ej tittat vågar likom inte fick ju snitt så jag får inte träna bort något på fleeeera veckor.
    På måndag tar vi bort mitt stift från magen Weeeeeh haha

Hur har du det gumman ?
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2010-12-15 13:52:56 följande:
    I dag är min lilla Agnes 1 vecka gammal Glad Hon är världens snällaste bäbis (peppar peppar).. sover hela nätterna och vaknar bara när hon vill ha mat eller har bajsat.. sen somnar hon med en gång igen, oftast med tutten i mun..  En riktig mammagris är hon också, pappa har svårt att trösta henne de få gånger hon vart ledsen, bara mamma som duger.. Men sambon lär sig väl han med så småningom..

Nån som vet när man kan bada dem första gången? Fått olika besked så har inte vågat mig på att bada henne ännu. En del säger att man kan bada dem med en gång medans andra säger att man måste vänta tills navelsträngen släppt..Obestämd

Nu är det matdax...

Kram till er alla!!
    Elias är ju 1 vecka gammal idag och fick sin FÖRSTA bad igår och navelsträngen e fortfarande på det gick jätte bra o gud vad han myste haha
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2010-12-15 14:48:30 följande:
    Var det inte du som inte skulle amma , men kanske funka denna gång? Eller du kanske inte ammar även fast mjölken rinner på?

Min mjölk rann till i lördags kväll, alltså 3 dagar efter förlossningen.. Stod som fontäner ur brösten, och lillan hann inte ens svälja.. var lite jobbigt första kvällen men sen lärde hon sig..
    Brösten ömmar och läcker massa, när slutar det?? Agnes hinner ju inte tutta ur brösten, känns som jag har mjölk till ett helt dagis.. haha..
    Det var berstämmt att jag inte skulle amma då jag har inte haft mjölk alls för mina två barn så jag hade ju gett upp hoppet.
    Men sambon och några till sa ge inte upp om du vill amma och jag började hae honom vid fröstet några ggr dagligen och plötsligt en lörsdags natt kom det mjölk
    Och jag har bara ammat o ammat och e så jävla lycklig !
    Det ömmar direkt och massa mer nytt mjölk kommer hihi härligt detta
  • 3 barns mamma84

åh nu är det spännade nu är många på sina BF dagar ååååh jag är avis till 100 haha men jag hejjar på som en galning här hemma nu jävlar ska det hända saker !!

Har ni planerat hur ni ska föda vilka ställningar ?
    Vanligt gyn eller knäna eller något annat stå upp ?

• 3 barns mamma84
    Cissi: Jag förstår och inte är det lätt med att ha varit sängliggande och sen en stor mage kan jag tänka mig man måste ha ork men vad du än tar och väljer kommer det att gå jätte bra
    Ludi:Ja eller hur det kan ta minuter timmar eller dygn men det tar på krafterna men man ska ta det man känner att man kan.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)