• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78
    Minifer skrev 2010-05-14 13:38:37 följande:
    Malaki: Speciellt som vården är fyllda av massa inkompetenta idioter gäller det att vara envis =( Tyvärr. Vad gälelr graviditet har jag haft tur, har superbra läkare och barnmorska på Spec-mvc i lund där jag går, men alla andra "vanliga" sjukhusbeök ör alltid en kamp =(Ni hittar berättelsen här:www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499.htmlKänner mig hedrad för att ni vill läsa! :D
    Du skriver verkligen bra!! En ganska förvirrande och intensiv förlossning blev i mitt huvud en förlossnings-scen i typ "vänner", helkul och galen Fast jag förstår om du inte själv tyckte att den var så himla kul... Påminner lite om min egen fl fast att de egentligen är helt olika. Jag har tyvärr inte skrivit ner min då det mesta bara är en dimma av ryggont och total ignoration av alla som pratade med mej... Ja, och så lite drama då dom till slut bestämde för att plocka ut sonen med sugklocka så på 2 röda så fylls salen av läkare och barnmorskor och gud vet vad och en av bm slänger sig över mej och trycker knät i magen på mej för att hjälpa sonen ut, jag är helt borta och tittar bara bort på sambon som gråter! Och då tänker jag i min dimma "-Åh bebisen är nog på väg för gubben är så glad så han gråter" Det visade sig senare att ingen hade kommit ihåg att berätta för sambon vad som hände så han stod bara i ett hörn med all denna kalabaliken och trodde att både jag och bebis höll på att dö! Det var dom glädjetårarna det{#lang_emotions_undecided} 
  • TheUnknown

Sjukvård och mördravård säger ju v 7 när det är ett + med typ. krångligt tycker jag.. brukar nog säga så.. att jag är i v 7+. inte för att jag pratar med så många ;D Har ni berättat det för många än? Vi har inte sagt det till nån :)

• Minifer
    linn78 skrev 2010-05-14 16:09:48 följande:
    Du skriver verkligen bra!! En ganska förvirrande och intensiv förlossning blev i mitt huvud en förlossnings-scen i typ "vänner", helkul och galen Fast jag förstår om du inte själv tyckte att den var så himla kul... Påminner lite om min egen fl fast att de egentligen är helt olika. Jag har tyvärr inte skrivit ner min då det mesta bara är en dimma av ryggont och total ignoration av alla som pratade med mej... Ja, och så lite drama då dom till slut bestämde för att plocka ut sonen med sugklocka så på 2 röda så fylls salen av läkare och barnmorskor och gud vet vad och en av bm slänger sig över mej och trycker knät i magen på mej för att hjälpa sonen ut, jag är helt borta och tittar bara bort på sambon som gråter! Och då tänker jag i min dimma "-Åh bebisen är nog på väg för gubben är så glad så han gråter" Det visade sig senare att ingen hade kommit ihåg att berätta för sambon vad som hände så han stod bara i ett hörn med all denna kalabaliken och trodde att både jag och bebis höll på att dö! Det var dom glädjetårarna det 
    ååh tack, men iih vad jag får rodna, tihi!! Men huvva vad jobbigt! Stackars pappan vad hemskt! Jag hade också en BM som armbåga mig på magen allt vad hon kunde, men det glömde jag nog skriva :)
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-05-14 14:25:05 följande:
    ååh tack!!! Gud vad glad jag blir!!! <3<3  KRAM!!! Jag kommer försvinna över helgen sen, vi skall till svärisarna =) Åter på måndag eller tisdag
    Välkommen tillbaka
    Njut & ta det lugnt.
    Snabb förlossning, mina har tagit ca 10 timmar. Skulle vilja testa på en snabb förlossning
    ÄlskarNova skrev 2010-05-14 15:37:37 följande:
    oj..missade visst att du redan länkat minifer!  haha!! Hur är det med allas illamående? Idag har jag en bra dag och ska snart ställa mig och göra en cheesecake-mums! 
    Mitt är borta Kan kännas lite när jag är hungrig men inte alls som innan!!
    Nu är tröttheten det värsta igen.
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 16:06:03 följande:
    Grillning på gång snart ojoj längtar har redan ätit 2 st mackor men ÄR så hungrig!!!Skulle kunna äta 2st Big mac haha och stor pommes ååååh och en pann pizza
    Mmmm, vad gott med grillning!!!!
    linn78 skrev 2010-05-14 16:09:48 följande:
    Du skriver verkligen bra!! En ganska förvirrande och intensiv förlossning blev i mitt huvud en förlossnings-scen i typ "vänner", helkul och galen Fast jag förstår om du inte själv tyckte att den var så himla kul... Påminner lite om min egen fl fast att de egentligen är helt olika. Jag har tyvärr inte skrivit ner min då det mesta bara är en dimma av ryggont och total ignoration av alla som pratade med mej... Ja, och så lite drama då dom till slut bestämde för att plocka ut sonen med sugklocka så på 2 röda så fylls salen av läkare och barnmorskor och gud vet vad och en av bm slänger sig över mej och trycker knät i magen på mej för att hjälpa sonen ut, jag är helt borta och tittar bara bort på sambon som gråter! Och då tänker jag i min dimma "-Åh bebisen är nog på väg för gubben är så glad så han gråter" Det visade sig senare att ingen hade kommit ihåg att berätta för sambon vad som hände så han stod bara i ett hörn med all denna kalabaliken och trodde att både jag och bebis höll på att dö! Det var dom glädjetårarna det 
    Ojdå stackarn

På min första förlossning var min fd pojkvän med & han grät med, just för att han såg att jag hade ont & inget kunde göra.
    TheUnknown skrev 2010-05-14 16:18:07 följande:
    Sjukvård och mördravård säger ju v 7 när det är ett + med typ. krångligt tycker jag.. brukar nog säga så.. att jag är i v 7+. inte för att jag pratar med så många ;D Har ni berättat det för många än? Vi har inte sagt det till nån :)
    Här vet typ alla det
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-14 15:28:18 följande:
    Åh tack! Och cancer också, nä fy, då är allt verkligen som det ska att du har en liten pys i magen!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 16:03:34 följande:
    Men då förstår jag dig så jävla mkt för canser det är det hämska det går inte att bota drömma om hur hämskt det är.Men nu är det borta och du måste tänka njutid inte dåtid utan nu och du är gravid och du ska bli mamma och vinna denna hämska räddla du har.
    Jo det var en pärs att gå igenom och det var precis då man går in i puberteten..Var sjuk i två år - från 14-16 år..Tappade hår, rasade i vikt och förlorade många vänner på kuppen..

Har sedan dess varit rädd för att vara infertil och när det tog så lång tid innan det hände blev jag ännu mer säker på att medicinerna gjort mig infertil..Men att bli gravid är väl det ultimata beviset på att man är frisk på riktigt.. Åh vad jag längtar till att bli mamma, men vågar liksom inte slappna av... väntar mig ett bakslag hela tiden.. 

Tack för era varma ord! Så härligt att ha er här i den tråden!
  • ensammamma

Hej alla gravida. Jag har mått bra nu i 2 dagar men har haft så fruktansvärt ont i magen så jag har legat å mått dåligt pga smärtan + att jag har ryggskott å de gör inte saken bättre.. Idag ska vi berätta för min föräldrar om att vi väntar barn. Men om jag känner min mamma så lär hon tänka jaha nu igen....

• 3 barns mamma84
    ensammamma:
    Hoppas allt är bra med dig nu men om det blir värre kontakta läkaren så inget hämskt händer.
    Spännande att berätta men varför tror du att din mamma kommer att säga då för ?
    Är hon inte glad av att bli mormor igen?

Här mår man bara illa kommer o går men inte så att man spyr alls alltså.
    Sen den jävla förstoppningen oxå det bubblar i magen men inget kommer inget händer
    Sen kom molvärk idag och igår och försvann oxå.
    Tänkte på har alla ni molande värk hela tiden eller är det så att ni inte änns märker det och inte har det ?
    Brösten är det samma inte ömma alls bara ömma bröstvårtor som in i heskotta
    det gör pisselipiss ont!!!!!!
    Hoppas det finns någon i magen bara.
    Var hos läkaren igår och gav vårt nr men hon hade redan skickat iväg papprena till bm och sjukhuset så hon sa att snart borde bm höra av sig till mig mer brev yess snart äntligen kan jag få en tid...
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • we wish for a baby

Strålande sol & blå himmel... så himlans nice!
    Jag mår väldigt illa under hela dagen framåt eftermiddagen brukar de släppa så då får jag oftast i mig den första riktiga födan.
    Jag har blivit så fruktansvärt dålig i magen, kan inte förstå vad de beror på de bara sprrutar ur mig, så de lilla jag får i mig går oftast rakt igenom, jätte drygt faktiskt!
    Jag ligger sjuk nu oxå, dunderförkyld med hosta & snuva. Har legat så en vecka nu.
    ska på min mammas begravning till veckan så jag hoppas jag piggar på mig till dess, är så himla trött oxå de var jag redan innan förkylningen men kan ju inte påstå att de blivit bättre.

Jag funderar på att göra mig lite fika & gå ut och sätta mig på gården en stund!

• ensammamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-15 10:24:09 följande:
    ensammamma:Hoppas allt är bra med dig nu men om det blir värre kontakta läkaren så inget hämskt händer.Spännande att berätta men varför tror du att din mamma kommer att säga då för ?Är hon inte glad av att bli mormor igen?Här mår man bara illa kommer o går men inte så att man spyr alls alltså.Sen den jävla förstoppningen oxå det bubblar i magen men inget kommer inget händer Sen kom molvärk idag och igår och försvann oxå.Tänkte på har alla ni molande värk hela tiden eller är det så att ni inte änns märker det och inte har det ?Brösten är det samma inte ömma alls bara ömma bröstvårtor som in i heskotta det gör pisselipiss ont!!!!!!Hoppas det finns någon i magen bara.Var hos läkaren igår och gav vårt nr men hon hade redan skickat iväg papprena till bm och sjukhuset så hon sa att snart borde bm höra av sig till mig mer brev yess snart äntligen kan jag få en tid...
    För att min mamma sa så jaha de va väl de jag trodde när jag ringde henne å talade om att hon skulle bli mormor när jag väntade sonen... Å sen för att jag inte ha de så bra med pappan å sen så har jag inge jobb så vi får väl se va hon säger ikväll..

ömma bröstvårtor men inget annat. Min magvärk blir värre när pappan hör av sig... De e typ som att han stressar upp mig så då får jag ondare i magen men när jag inte hör nått ifrån han så blir de bättre.. Nu har jag extra ont i magen för jag har ännu inte ätit frukost för den va slut hemma å hade glömt att handla... Så jag ska ner i lilla butiken å handla mjölk å färska frallor...
  • 3 barns mamma84
    {#lang_emotions_cry}ensammamma skrev 2010-05-15 13:06:47 följande:
    För att min mamma sa så jaha de va väl de jag trodde när jag ringde henne å talade om att hon skulle bli mormor när jag väntade sonen... Å sen för att jag inte ha de så bra med pappan å sen så har jag inge jobb så vi får väl se va hon säger ikväll.. ömma bröstvårtor men inget annat. Min magvärk blir värre när pappan hör av sig... De e typ som att han stressar upp mig så då får jag ondare i magen men när jag inte hör nått ifrån han så blir de bättre.. Nu har jag extra ont i magen för jag har ännu inte ätit frukost för den va slut hemma å hade glömt att handla... Så jag ska ner i lilla butiken å handla mjölk å färska frallor...
    Fy du måste verkligen ta hand OM dig gumman nu blir jag arg på dig!!!
    Du måste tänka på dig själv nu och så klart på barnen och DU MÅSTE ÄTA något för du ahr en bebis i magen.
    Och när pappan ringer svara inte ta ut jacket utan ta det bara lugnt att ha magknipaINTE bra alls för dig eller bebisen!!!!
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)