• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Hej allihopa!!
    Idag är jag bara och snabbläser härinne. För 11 år sen låg jag idag på förlossningen i denna stund!!
    Vår äldsta fyller 11 år iadg! GUD så fort tiden går. Så henne har vi firat och äldsta killen har precis avslutat sitt fotbollscup så nu är jag bara hemma och laddar nya krafter för att åka de 6 milen till sambons hemma match som är nästa på schemat!!
    Hektisk men härlig dag, med massa SOL!!

Jag mår mycket bättre. Har inte tagit postafen idag och mår bra. Har mycket bättre mage med, tror att penicillinet gjorde att jag blev smre med för sen jag slutatde med det så har jag märkt stor skillnad!
    Jag har lite molvärk och ömma bröstvårtor och illamående på kvällarna. Inte alls farligt dock...
    Skönt skönt barar bebis fortfarande mår bra så!!

Härlig helg på er nu!!
    Stor kram, E

• Momalicious
    Stoce skrev 2010-05-14 13:35:09 följande:
    MalakiW: hoppas det blir någon rätsida på detta snart, men jag håller med de andra och dina egna tankegångar. Inte ont, inte färskt blod = allt bra Är jag galen? Har mailat på en barnvagn redan. Exakt en sådan jag vill ha i färg och allt, men har varit tveksam till att köpa begagnat, då de är mer slitna. Denna är endast använd på fem promenader då de haft en annan vagn också, och denna är nu 2000 billigare än om jag köper den helt ny. Känns så väldigt tidigt, men samtidigt är det ett otroligt bra pris. Vad säger ni?
    Jag tycker du ska kolla på den och ser den bra ut så slå till! OM det nu skulle hända nåt, vilket det INTE kommer, så kommer ni väl vilja försöka igen antar jag? Och då har ni ju en barnvagn redan!
    Jag skulle gjort det!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-15 14:09:32 följande:
    Hej allihopa!! Idag är jag bara och snabbläser härinne. För 11 år sen låg jag idag på förlossningen i denna stund!! Vår äldsta fyller 11 år iadg! GUD så fort tiden går. Så henne har vi firat och äldsta killen har precis avslutat sitt fotbollscup så nu är jag bara hemma och laddar nya krafter för att åka de 6 milen till sambons hemma match som är nästa på schemat!! Hektisk men härlig dag, med massa SOL!! Jag mår mycket bättre. Har inte tagit postafen idag och mår bra. Har mycket bättre mage med, tror att penicillinet gjorde att jag blev smre med för sen jag slutatde med det så har jag märkt stor skillnad! Jag har lite molvärk och ömma bröstvårtor och illamående på kvällarna. Inte alls farligt dock... Skönt skönt barar bebis fortfarande mår bra så!! Härlig helg på er nu!! Stor kram, E
    Wow, vad stort!
    Idag är jag i vecka 7+0 så känns äntligen som jag börjar komma någon vart i graviditeten. 
    Har mått väldigt dåligt den senaste tiden. Mått illa så sjukt mycket och så vidare. Nu det senaste är det hormonerna som gör mig helt galen och jag kan gå från superglad till något svart hål på några sekunder. Skitjobbigt. Som tur är har jag världens bästa sambo som kan stötta mig! :)
    Någon frågade vilka som man berättat för och vi har berättat för våra familjer och de närmsta vännerna. Dom vi verkligen litar på och vill ha stöd av OM något nu skulle gå fel (men varför skulle det göra det? ). De andra får veta först när jag gått ur vecka 12 och det blir officiellt för "världen". 
    Nu är det slutet av skolan och stressen är total. Har flera prov och olika inlämningsuppgifter varje dag denna veckan och ett par nästa vecka. Sen är det slut. Otroligt härligt att kunna vara ledig och få vara gravid i fred så att säga.
    Kommer förmodligen vara rätt oaktiv här inne dessa veckor framöver. 
    Kram på er alla medgravida! {#lang_emotions_flower}
  • ÄlskarMina

vilken härlig eftermiddag det blev! {#lang_emotions_sunny} har hunnit med massor i trädgården och Marcus håller på just nu och snickar ihop en bänk till päronträdet.  

Min familj har varit på oannonserat besök och vilken tur då att jag hade gjort cheescake igår eftermiddag. Snacka om tajming! 
    Bara imorgon kvar på v.11 så på måndag går jag in i v.12. Huua! {#lang_emotions_ghost}
    Vi kommer berätta för "alla" efter NUPP i v.14 (13+2) Änsålänge bara närmaste familjen som vet. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-05-15 13:06:47 följande:
    För att min mamma sa så jaha de va väl de jag trodde när jag ringde henne å talade om att hon skulle bli mormor när jag väntade sonen... Å sen för att jag inte ha de så bra med pappan å sen så har jag inge jobb så vi får väl se va hon säger ikväll.. ömma bröstvårtor men inget annat. Min magvärk blir värre när pappan hör av sig... De e typ som att han stressar upp mig så då får jag ondare i magen men när jag inte hör nått ifrån han så blir de bättre.. Nu har jag extra ont i magen för jag har ännu inte ätit frukost för den va slut hemma å hade glömt att handla... Så jag ska ner i lilla butiken å handla mjölk å färska frallor...
    Jobbigt när det inte funkar med pappan Det gjorde det inte med mina första två:s pappa....
    Men försök ta hand om er nu!
    Emelle skrev 2010-05-15 14:09:32 följande:
    Hej allihopa!!Idag är jag bara och snabbläser härinne. För 11 år sen låg jag idag på förlossningen i denna stund!!Vår äldsta fyller 11 år iadg! GUD så fort tiden går. Så henne har vi firat och äldsta killen har precis avslutat sitt fotbollscup så nu är jag bara hemma och laddar nya krafter för att åka de 6 milen till sambons hemma match som är nästa på schemat!!Hektisk men härlig dag, med massa SOL!!Jag mår mycket bättre. Har inte tagit postafen idag och mår bra. Har mycket bättre mage med, tror att penicillinet gjorde att jag blev smre med för sen jag slutatde med det så har jag märkt stor skillnad!Jag har lite molvärk och ömma bröstvårtor och illamående på kvällarna. Inte alls farligt dock...Skönt skönt barar bebis fortfarande mår bra så!!Härlig helg på er nu!!Stor kram, E
    Låter härligt, men kan du dela med dej av solen??? har iofs jobbat hela dagen men man blir ändå piggare av sol
    ÄlskarNova skrev 2010-05-15 18:06:32 följande:
    vilken härlig eftermiddag det blev!  har hunnit med massor i trädgården och Marcus håller på just nu och snickar ihop en bänk till päronträdet.   Min familj har varit på oannonserat besök och vilken tur då att jag hade gjort cheescake igår eftermiddag. Snacka om tajming!  Bara imorgon kvar på v.11 så på måndag går jag in i v.12. Huua!  Vi kommer berätta för "alla" efter NUPP i v.14 (13+2) Änsålänge bara närmaste familjen som vet. 
    Går med in i vecka 12 på måndag
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • 3 barns mamma84

Går in på vecka 11 på onsdag

Huger hunger hunger finns INGEN stopp äter äter äter fortfarande hunger hunger hunger
    Är det en sumo bebis man får denna gången oxå hahahaha

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • TheUnknown

UVI. Jävla UVI!
    När jag väntade min flicka så hade jag GBS. Nu när jag ringde 1177 och joursköterskor hade dom ingen aning om vad det var??!
    Nu har jag iaf fått medicin att äta i fem dagar. Hoppas det blir bra :)

Hur är det med sex och UVI?

• 3 barns mamma84
    TheUnknown skrev 2010-05-15 20:49:08 följande:
    UVI. Jävla UVI! När jag väntade min flicka så hade jag GBS. Nu när jag ringde 1177 och joursköterskor hade dom ingen aning om vad det var??! Nu har jag iaf fått medicin att äta i fem dagar. Hoppas det blir bra :)Hur är det med sex och UVI?
    Jobbigt fy inte roligt att ha UV1 nu alltså jobbigt värre men du ska ha pencillin mot detta ju och dricka mkt citron vatten..

Jag har fortarande INTE haft sex jag vågar inte ha det helt änkelt.
    UVI har jag inte ''peppar peppar''
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • ensammamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-15 13:39:13 följande:
    Fy du måste verkligen ta hand OM dig gumman nu blir jag arg på dig!!!Du måste tänka på dig själv nu och så klart på barnen och DU MÅSTE ÄTA något för du ahr en bebis i magen.Och när pappan ringer svara inte ta ut jacket utan ta det bara lugnt att ha magknipaINTE bra alls för dig eller bebisen!!!!
    Nej jag vet... Men jag åt äpple innan frukoosten å så... Men jag fick i mig lite å sen så va de middan med föräldrarna... De vart bättre än jag hade väntat mig.
  • ensammamma
    NhjärtaD skrev 2010-05-15 18:44:59 följande:
    Jobbigt när det inte funkar med pappan Det gjorde det inte med mina första två:s pappa....Men försök ta hand om er nu! Låter härligt, men kan du dela med dej av solen??? har iofs jobbat hela dagen men man blir ändå piggare av sol Går med in i vecka 12 på måndag
    De gjorde de inte med min första heller för han stack när jag fick reda på att jag va gravid i vecka 12 då.....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)