• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Är det bara jag som vill ha massor med sex? Haha.. Min sambo klagar då inte.. {#lang_emotions_tongue_out}

Har börjat må bättre om mornarna nu också, känns jätteskönt! Men idag har jag en sån där jobbig huvudvärk, och inget vettigt kan man ta för att lindra den.. (Ipren, bamyl koffein etc..) Men men, får vila lite mer och slappa ordentligt {#lang_emotions_wink}

• Småstadsbönan
    Karttikeya skrev 2010-05-17 09:03:55 följande:
    Är det bara jag som vill ha massor med sex? Haha.. Min sambo klagar då inte.. Har börjat må bättre om mornarna nu också, känns jätteskönt! Men idag har jag en sån där jobbig huvudvärk, och inget vettigt kan man ta för att lindra den.. (Ipren, bamyl koffein etc..) Men men, får vila lite mer och slappa ordentligt
    ha ha nä du är inte ensam om att ha eb ökad sexlust
    Panodil och alvedon får du ta som gravid ju men du kanske är som jag att varken panodil och alvedon inte funlkar.
  • Momalicious

Vad bra att ni inte skriver så mycket just nu, när jag tittar in varannan dag här ungefär. Är nästan rädd att det ska vara tio sidor att läsa igenom ;)

Mår riktigt kasst nu. Illamående hela tiden i princip och humörsvängningar så det står härliga till. Som tur är är sambon jättebra och stöttar mig i alla mina konstiga, paranoida tankar så det känns skönt att ha sin klippa där.
    Jag har tappat köttlusten. Alltså, jag kan inte äta nåt kött. Går bara inte. Inte för att jag mår illa utan jag kan verkligen vara sugen på det men tar jag en tugga med lite kött så känns det som magen ska explodera. Så det är fisk som gäller just nu. Nyttigare, så man ska väl inte klaga egentligen. Är bara så sugen på KÖTT!
    Sexlusten är väl.. Ja. Inget vidare. Tänker inte direkt på sex, men om vi väl har det är det nästan skönare än det var innan jag blev gravid, och då var det ändå otroligt bra. 
    7+2 idag!
  • s89

Ska på VUL idag kl 15.30 :) Hoppas kunna se någon liten böna {#lang_emotions_laughing} Gått in i vecka 11(10+0) idag.. Underbart!! 

• Momalicious
    s89 skrev 2010-05-17 13:13:17 följande:
    Ska på VUL idag kl 15.30 :) Hoppas kunna se någon liten böna  Gått in i vecka 11(10+0) idag.. Underbart!! 
    Lycka till! :D
  • Juvel
    Idag har jag varit på inskrivning och min barnmorska verkar helt underbar. Lätt att prata med, ganska ung och inte alls så där förmanande som vissa kan vara. Jag fick även träffa en läkare för att boka in ett kub/nupp och då fick jag göra ett VUL, han ville se själv hur långt gången jag var och jag fick se vår lilla prick där inne med det pickande hjärtat. Vecka 10 (9+1) fick han det till så nu har jag tagit blodprovet och inväntar kallelse till själva ultraljudet. Vilken härlig läkare, blir så glad av att träffa så trevliga människor inom vården:)
  • Juvel

Lycka till s89, det kommer gå finfint:)

• Juvel

Just det, jag gjorde även ett cellprov för det var ändå dags för det (har gått några år sedan sist, fy mig!!!) och då sa barnmorskan att jag hade en vääääldigt gravid livmodertapp, den var jätteblå sa hon. Hi hi, lät så kul att en tapp kan se så gravid ut.

• Emelle

Hej tjejer.
    Jag har också mått illa framför datorn så jag har bara snabbläst härinne.
    Jag mår mycket bättre idag och igår...Nästan så man är rädd att något gått fel..
    Mår knappt illa och har pyttelite molvärk och pyttelite ont i bröstvårtor bara. Skönt om det är ok fortfarande, tro att penicillinet gjorde mig dålig också förra veckan.

Sexlust har jag, men inte ork...Blir någon ggn eller två i veckan nu bara, men det tar man ju igen sen

• Utomlands

Hej alla,

Har följt traden en tid men inte skrivit just i denna. Den senast veckan har jag matt ganska kass med massa sura uppstötningar och sjösjuka framför datorn. Idag är det lite bättre och hoppas pa en bra vecka! Idag gar jag in i vecka 10 och pa baycenter kallar dem den för gravid vecka 11. Jag fattar inte varför man säger sa?

Sexlust!!! Jag haller pa att fa krupp!!! Vi är förbjudna att ha sex! Inte ens lite kel för om man skulle fa en orgasm han det vara illa för den lille! Kan framkalla ett missfall genom att en blodbubbla som jag har/hade i livmodern kan spricka. Detta är pa grund av omständigheter i min graviditet inget generelt!!!
    Ska pa en massa ultraljud denna veckan och nästa och hoppas innerligt att allt ser bra ut och man kan börja leva normal igen. :)

Att inte kunna äta vissa saker känner jag igen och specielt kött, linser och andra bön sorter. Det gar inte. Men och andra sidan sa äter i alla fall jag saker som jag inte ens tyckt om förr, tex smör pa mackan och gärna lite extra... Konstiga vi blir när vi blir gravida!! Ha ha ha!

Har läst att nagon önskade en trad med "magar", blev det nagon sadan? Har inte sätt var i sa fall. nagon som kan berÄtta fÖr mej?
    Jag har redan börjat fa lite mage och brösten har blivit stora, för att vara mina :). I och med ganska mycket fysiska tecken och andra som att jag inte studsar runt som en gummiboll, inte dricker öl eller vin vid sammankomster osv har gjort att vi valde att berätta för de närmsta vännerna i helgen!!!
    Det blev mycket glädje!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)