• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-17 19:38:39 följande:
    Hej, såg i en annan tråd att du och jag har samma förnamn! :D
    Jasså haha
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Juvel
    MalakiW skrev 2010-05-17 19:36:55 följande:
    nä har inga andra skäl än hennes avrådan... gynläkaren blev också förvånad av att hon så strängt avrått mig... märkligt. Fast å andra sidan verkar min BM inte ha alla hönsen hemma om man säger så...
    Nej det låter minst sagt lite yrt, för jag tror inte de ens får avråda till något som faktiskt är någon som helst fara, det är ju lögn liksom. Det enda som kan hända om man tar det senare än v.15 är att det blir missvisande så det föreligger inga som helst risker.

Jag hade redan gått upp nästan 2 kilo, fast jag inte ätit något som helst onyttigt (ja mer än den vanliga godispåsen på lördagen). Fast jag äter mer kanske, oftare i alla fall för att mota bort illamåendet. Nu blir det lite mer träning här framöver så jag slipper gå upp för mycket...
  • Mopplis
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer!Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver.Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Kram på dig, lycka till med allt! Tänker på dig
  • ensammamma
    Hej Tjejer!Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver.Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Tråkigt.... Beklagar sorgen hundra ggr om.. Önskar er all lycka med nästa försök. Förstår att du mår dåligt för allt. Vill du prata så finns vi här... Många varma kramar
  • Momalicious
    Hej Tjejer! Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag, Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/ Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig. så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap.  Men jag önskar er all lycka framöver. Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt. begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall.... Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Fy vad tråkigt, och allt på samma gång också! Livet är inte rättvist, det är ju inte svårt att konstatera i alla fall!
    Beklagar sorgen x2 och hoppas vi får se dig här snart igen!
  • Momalicious

Alla ni som har tid att sova lite på eftermiddagen och så.. Jag är SÅ avundsjuk!

Jag hinner knappt med att duscha eller göra nåt som inte involverar skolan på något sätt.
    Det är helt sinnessjukt mycket och jag har fått magkatarr av all stress, och Ischias pga att jag sitter stilla och pluggar så mycket. 
    Hemskt jobbigt.
    Men å andra sidan är jag ledig hela sommaren och hösten när vi börjar vi stora och tunga så jag ska väl inte klaga egentligen.
    Fast det är så skönt att klaga så jag gör nog det ändå!
    Grattis och välkommen till utomlands! (om det var fel nick så ber jag om ursäkt, är lite tankspridd )
  • MalakiW
    Juvel skrev 2010-05-17 20:19:58 följande:
    Nej det låter minst sagt lite yrt, för jag tror inte de ens får avråda till något som faktiskt är någon som helst fara, det är ju lögn liksom. Det enda som kan hända om man tar det senare än v.15 är att det blir missvisande så det föreligger inga som helst risker. Jag hade redan gått upp nästan 2 kilo, fast jag inte ätit något som helst onyttigt (ja mer än den vanliga godispåsen på lördagen). Fast jag äter mer kanske, oftare i alla fall för att mota bort illamåendet. Nu blir det lite mer träning här framöver så jag slipper gå upp för mycket...
    ja visst gör det? Tror inte min BM har så stor koll överhuvudtaget.. Alla frågor jag ställer till henne skjutsar hon vidare till kvinnokliniken och när jag ringde och var orolig för att jag fått UVI tyckte hon att jag skulle vänta tills jag skulle på inskrivning hos henne för att kolla det.. Men min inskrivning är inte förrän den 9 juni och då är jag typ i 15 veckan!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-17 19:44:13 följande:
    Jasså haha
    heheh :) Ja visst har vi fina namn . Känner bara en annan tjej som också heter det i min ålder... tror att det är ett sextiotalsnamn egentligen ;D
  • Licebe
    Måste kännas tungt att vara dig just nu, beklagar verkligen sorgen.
    Men jag är säker på att det kommer bli bättre framöver=)
    Lycka till med allt!
  • Licebe

Idag spydde jag för andra gången.
    Så jag sjukanmälde mig, känns inte som att det är just idag jag vill springa runt och torka bajs och tvätta underliven på gamlingar.
    Sen känna matoset och sitta och mata dom.
    Ne, idag blir det soffläge och några småpromenader med hunden=)

Känner ni nån avsky för vissa saker?
    Jag har korv, fy faan.
    Bara jag tänker på korv så börjar jag må illa.
    Som just nu när jag skriver om det.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)