December Bebis 2010 :)
Elliot sover 2-3 timmar per dag utspritt över 2 tillfällen.
Elliot sover 2-3 timmar per dag utspritt över 2 tillfällen.
Runt 1 brukar man väl säga?
Josefin87, vad menar du?
Usch Anna, man får ju så dåligt samvete! Min sambo lät Elliot vara ensam i soffan när han var typ 3 månader och han lyckades trilla ut. Sambon hade så dåligt samvete.
Vad menar du med barnstol? Typ matstol? Vad har ni för någon? Vi har nämligen en antilop från Ikea men bältet är borta men trodde inte det spelade någon roll :o
36 kilo? Du måste ju vara typ 70 cm eller nåt då. Och 0,3 i vikt, det är liksom ingen viktuppgång.
Anna: ja då förstår jag. Fy! Skönt att allt gick bra iaf. Elliot har nyligen börjat försöka att åla, så än är han inte så mobil :)
Suzzy: kanske blir som för min mamma, hon gick inte ner nåt under amningen en när hon slutade så sa det schvoosh och så gick hon ner massor. Jag däremot gick ner jättebra av amningen men så fort jag slutade så slutade jag gå ner och dessa kilon sitter hårt.
Jag vill inte alls ha en bebis till just nu. Gravid skulle vara mysigt att vara, men inga fler barn än tack. Jag tänker bara på hur jobbigt det var med kolik och ja.. Det får dröja.
Jag har nog rätt svårt att finna mig i mammarollen eller vad jag ska säga. Saknar friheten ibland. Saknar att själv få bestämma när jag vill vakna eller sådär. Känner mig som världens mest värdelösa mamma. Grät jättelänge igår. Men slutade röka (började för ett par månader sedan igen tyvärr) så kanske är lite känsligare än vanligt. Är ju inte så att jag vill byta bort Elliot mot "frihet", men jag saknar den ibland.
Jo precis. Vill ju inte heller byta ut honom, älskar ju honom mest av allt, men ja, att få bestämma nåt själv och vara impulsiv saknar jag ibland.
Tack persikans! Vill verkligen inte att Elliot ska växa upp med en rökande mamma.
Jo det är ju sant som du säger. Jag får jättedåligt samvete när jag tänker så. får även dåligt samvete när jag tänker på att det kommer bli rätt skönt när han börjar dagis och man får lite paus ibland. Känner mig som om jag är den enda i världen som känner så och att jag är helt koko, vilket spär på ångesten en smula tyvärr.