Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Har också läst tråden. Förstår inte hur hon kan gnälla alls faktiskt. Vi hyr också en trea, har bil och lever på en inkomst och det är inga problem. Vi äter god mat, har råd att äta ute och köpa kläder och sådär. När jag börjar plugga kommer vi leva i lyx med alla dom extrapengarna liksom :)

• Momalicious

Elliot sover oftast 2 gånger per dag, 1 timme per gång.

Han äter mat med bitar i, men inte själv ännu. Tänkte dock testa att koka lite broccoli och blomkål och sådär mjukt någon dag så han kan mumsa själv, han är intresserad av att äta själv för han försöker alltid ta skeden när man matar honom och får han den stoppas den ju in i munnen så ja :)

• Momalicious

Åh min duktiga pojke! La Elliot strax innan sju. Han vaknade runt 23 och åt nästan 210 ml ersättning, sen vaknade han 7.50! Såå skönt :)

• Momalicious

Alltså hur vet man hur stora/små nitar det är okej att ge? Jag är livrädd att han ska kvävas liksom. Han fick smaka russin häromdagen och det delade jag typ 5 gånger haha.

Ang. Burkmat finns det en 8-mån burk som jag tror från semper som heter typ stuvade grönsaker och köttbullar och det är STORA bitar. Hela ärtor och hela små köttbullar. Den älskar Elliot.

• Momalicious

Cissi: trevlig resa!!
    2barns: nej det vet jag ju uppenbarligen inte :p
    Nhjärtad: det, förutom biff stroganoffen är de enda vi testat som varit mycket stort i. Men jag gör mycket mat själv.

• Momalicious

Jag var 20 när Elliot kom, fyller år i februari. Känner mig inte alls så ung som jag är. Käns mer som jag är 30 haha.

• Momalicious

Vad jag menade var att Elliot inte går ens om han håller i händerna. Han har ingen aaaning om vad han ska göra med fötterna.

Elliot sov 19-08.30 med mat vid 00. Nu har nyss fått gröt och ett bad och nu far han fram i vardagsrummet. hittade honom bakom soffan efter jag varit på toa ;)

• Momalicious

Tänkte vi skulle testa babysim nu i höst, har inte blivit av ännu. Tänkte att pappan skulle få bada, jag tänker inte visa mig i badkläder! Första gången ska jag dra ut en visdomstand så det blir väl inte så bra kanske men veckan efter! Sambon kommer fortsätta vara föräldraledig fredagar tills Elliot börjar dagis och det är just fredagar babysimmet är :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)