Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Här har vi också en vääääldigt gnällig bebis. Tror det är en kombination av tänder och fas här. Elliots tandkött är väldigt svullet nu, stackarn. Envisa tänder som aldrig kommer. :( dessutom är han hes igen så han låter ju extra ynklig.

Och nu till mig. Jag känner mig helt död. Dom jäkla tabletterna jag tar mot infektionen i livmodern gör mig såååå trött. Biverkningarna var trötthet (har det), illamående (har det) och förvirring (har det). Jag känner mig nygravid med tanke på denna trötthet och illamåendet. Det kombinerat med att jag har svårt att tänka och verkligen inte får fram saker.. Inget kul! Känns riktigt obehagligt att min hjärna inte fungerar!

Nhjärtad: ja verkligen! Tack!

• Momalicious

Nån som har tips på torkställning? Våran tredje pajjade nu så jag vägrar jysks ställningar nu. Har inte sett någon annanstans. Men det får inte vara skit!

• Momalicious

Här är det gnälliiiiiigt! I natt har Elliot vaknat typ varannan timme plus att han är supergnällig nu. Är väl fasen. Nu när han ändå är omöjlig kan väl tänderna passa på att komma tycker jag ;)

• Momalicious

Elliot har dom klassiska tecknen för tandsprickning så hoppas det kommer snart. Han har det så jobbigt nu, och det är jobbigt för oss med. Tycker det kunde räckt med fasen för min lilla fis.

• Momalicious

Just nu är det mycket grejer som händer. Sambon börjar jobba imorgon efter två månader hemma. Målaren kommer och börjar tapetsera Elliots rum imorgon så han sover hos oss nu och skötbordet står i vardagsrummet. Han rum kommer bli sååå fint! Ljusblåa tapeter med vita lamm på från fioton. Dom fanns i rosa och grönt med, hade vi haft en tös hade jag lätt valt de rosa!

Vårt rum blir antagligen gjort nästa vecka, längtar! Ska bli så härligt att kunna få ordning på riktigt! Synd bara att vi var tvungna att vänta 3 månader.

Nu ska vi mysa i soffan och äta chocolate swirl cheesecake. Inte så pjåkigt!

• Momalicious

Eftersom vi ska få tapetserat nu så sov Elliot i vårt rum i natt. Vaknade av en glad kille som låg på bredden i sin säng med benen ut genom spjälorna och "skakade galler" med världens leende på andra sidan. Mysigt, men jag märker att jag sover otroligt mycket bättre yta honom i rummet.

• Momalicious

Åh måste gnälla! Blir helt sjukt risig av mitt penicillin (trött, illamående, vimsig, dålig i magen). Det är så sjuuukt påfrestande att vara ensam med Elliot nu. Blir ju inte roligare av att det kommer en målare hit och börjar på Elliots rum sen. Sådär, nu fick jag gnällt av mig!

• Momalicious

Om Elliot vägrar mat brukar jag testa gröt, ersättning eller fruktpuré. Nåt slinker alltid ner. Har märkt att ju mer han får smaka hemlagat desto mer ratar han burkar. Synd, då det iaf är käckt att ta med. Idag gjorde jag en jättegod och simpel fiskgryta jag hittade på själv. Jag åt den själv till lunch ;)

Recept:
    1 paket fisk (jag använde allaska pollock)
    1 burk kokosmjölk
    Lika mycket vattendom kokosmjölk
    Lite grädde
    Frysta ärtor, majs och paprika
    Curry
    Vitlök
    Spiskumin

Lät det koka typ en timme så grönsakerna blev supermjuka, sen stavmixade jag största fiskbitarna och serverade med ris. Mums sa Elliot!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)