• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Hej.
    Har varken haft lust ork el tid att sitta vid FL de senaste dagarna, därför min frånvaro.

Var på inskrivning i förrgår. Det gick bra.
    Fick tid för NUPP (som blir KUB och ev fostvattenprov vid ev osäkerhet)
    Tid för läkarundersökning
    Tid för RUL, och
    ny BM tid.

Tycker tiden går sakta och är mest på ett uselt tjurigt humör...
    Känner inte för något, men vädret är kanon och jag är som vanligt hemma ensam på Lördagar då sambon har fotbolls helvetes match (ja ni hör ju hur jag känner mig typ) + att dom ska ut i kväll efteråt så han kommer väl inte hem förren i morgon då laget finns i en annan stad, givetvis.

Ungarna kvider och rullar här på golvet så jag måste väl fixa picnic korg och dra ut till barnfestivalen här i stan...snark!!

• Minifer
    Karttikeya skrev 2010-05-21 22:23:47 följande:
    gud jag tror banne mig jag spelat i fem år. Vad sjukt!!!
    Mopplis skrev 2010-05-22 07:10:43 följande:
    Heroes of might and magic! DET kan jag relatera till ( och diablo) Har försökt spela online men jag får spel ( ursäkta den dåliga ordvitsen) på folket man spelar med el mot. Förra mammaledighetemn och havandeskapen fick jag guitar hero av min bror så jag skulle vara sysselsatt och jävlar va jag spelade. Denna hade jag räknat med diabloIII men det släpps nog inte på ett år iaf. Idag flyttar vi så något internet kommer jag nog inte ha på ett tag - fast gubben har juen iphone så jag surfar nog lite ändå :))
    Diablo lyckas jag aldrig spela, har det hemma, men blir inte av att jag installerar det. Grr! Apropå att spela med idioter har vi kommit undan det för att vi har ca tio stycken irl-vänner att spela med, plus några som man pratat med flera år (och som tom kom på vårt bröllop förra året) som var främlingar men nu är vänner sedan länge. Men det finns verkligen sjuuukt mycket idioter därute. Suck. Vi har hela guitarhero-bandhero-rockband gänget, så jäkla kul :D Gullig bror du har! Och drygt med flytt, blä! Vi ska flytta om 8 veckor, fast vet inte vart än.. iih!
    Småstadsbönan skrev 2010-05-21 22:47:16 följande:
    Idag var jag på inskrivning och gjorde även UL jag fick se min bönas hjärta picka och den viftade å hade sig med armarna, vilket jag absolut inte hade väntat mig. Lycka!!! vi blev tillbaka flyttade en vecka så nu så är jag i v 10, 9+0. Mitt illamående ha börjat släppa (peppar peppar ta i trä).
    nä vad häftigt!! Jag är en dag efter dig, 9+0 idag, har svårt att fatta att det lilla därinne redan har armar att vifta med!!
    Ninnie81 skrev 2010-05-22 07:14:03 följande:
    Godmorgon. här gjorde man morgon före 6. va inte de ja hade planerat men va gör man när lillebror tycker att man ska gå upp då. var på inskrivningen igår. Gick bra. mitt järnvärde var 127 och blodsocker var 4,2 blodtrycket vet ja inte men de som va mindre kul är att ja måste göra en glukosbehandling för att se om ja är i riskzon att gå grav diabetes. har inte behövt göra de förr men nu hade ja för högt BMI så. ja ja får se men ja tror inte de är då men kan vara bra att kolla upp de iaf. har nästa tid i v.16 och då ska vi lyssna på hjärtat. ska även i v.15 ringa och boka tid för ul. hade tänkt boka in på sambons födelsedag. får se om de går att få. han fyller år 14 juli. ha en bra helg alla
    Ta med en färsk citron och en bra bok så är det inga problem =) Det är bra att de har koll, jag gjorde en belastning förra graviditeten -09 för att min halvbror har diabetes, trodde det var på sidan vi inte har gemensam som diabetesen låg, men tji fick jag och nu sitter jag här med typ 1 diabetes och knarkar insulin

2barnsmamman: Vad söt du är =) ha det så kul på loppis!

Det är Lundakarneval i år så vi skall nog dra in en sväng och kolla Barnevalen, även om Bastian är för ung för det mesta kanske vi stora hittar något kul :D

Ha en fin Lördag!
  • Jaya

Hej hej!

I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag.
    Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt.
    Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med .

Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^
    Fler som känner så?

• Minifer
    Jaya skrev 2010-05-22 12:57:20 följande:
    Hej hej! I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag. Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt. Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med . Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^ Fler som känner så?
    jag kan inte ens använda mina byxox sedan flera veckor, så japp, i allra högsta grad, hehe! Kvällarna är värst. På inskrivningen fyller BM i din journal, vikt, blodtryck, osv, pratar om rökning och alkohol och om mat, sjukdomar i släkten osv. Och så kan du ställa massa frågor. Och så får du lite broschyrer och en bok =)
  • Momalicious
    Mopplis skrev 2010-05-20 17:34:36 följande:
    Idag har jag vatt på MVC- fortfarande BF 23 dec. Ska däremot inte gå upp ett kilo under graviditeten och fått fysiskt aktivitet på recept (?!) Hur fan ska detta gå?
    Min BM är snarare överpositiv över min vikt. Jag väger 20 kilo över min idealvikt och hon säger att jag inte ska tänka på det så mycket utan äta nyttigt och motionera så får jag gå upp så mycket som min kropp vill.
    Men jag VILL inte gå upp onödig vikt. Helst skulle jag vilja gå ner lite men den fattar hon inte. Men men.
  • Momalicious

Idag är jag i vecka 9, tjoho! Det är lika kul varje gång man går in i en vecka. Helt sjukt att man kan ha avverkat 20,4% av graviditeten redan! Plussade ju för lite mer än en månad sedan. 

Här har illamåendet varit lite bättre de senaste dagarna, men jag ropar inte hej för jag har samtidigt börjat kräkas (?) av någon anledning. Kräks varje morgon, utan att ens må illa. Konstigt. Men jag tar inte postafen just nu och det är SKÖNT eftersom jag blir så trött av dom.
    Nu är det helgen före sista veckan i skolan, betygen sätts på torsdag och sen är man mer eller mindre ledig vilket ska bli underbart skönt!
    Är det någon mer än jag som inte kan äta mer än pyttesmå portioner åt gången fast man blir hungrig snabbt igen? Till frukost får jag i mig en macka max, oftast en halv. Sen är jag hungrig efter en timme igen, men kan verkligen inte trycka ner mer mat eftersom det känns som jag ska dö då
    Kul att så många av er redan är i eller passerat vecka 12! Längtar tills jag kommer dit!
  • 3 barns mamma84

Så nu har dottern fått en kanin haha ska lägga in bilderna på sötnosen på min blogg och min magbil med men det får ni veta sen

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Juvel
    Hej hej!I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag.Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt.Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med .Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^Fler som känner så?
    Då är vi lika långt gångna, BF 18 eller? Min mage är stor redan (andra barnet) så mina tighta jeans har jag fått lägga undan, det blir mest baggyjeans eller tights just nu;)
  • Emelle
    Hej hej!I veckan var jag på VUL, så nu vet jag att jag är 9+6 idag.Ska på inskrivning på Måndag, känns så roligt.Vad gör man på en inskrivning . Extra kul är det att sambon kunde ta ledigt och följa med .Ska det vara så att magen bli supersvullen efter man ätit? Jag måste knäppa upp byxorna efter maten för att inte kvävas ^^Fler som känner så?
    MIn mage sväller med upp som en kanon nu...På morgonen är det bara riktig bebissvullnad, men efter fruskost börjar det och på kvälen är jag som en ballong!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)