• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 13:53:59 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är så glad så tårarna rinner!!!! Nu kom jag hem från jobbet och öppnade ett brev från sjukhuset YESS på Tisdag har jag tid till Tillväxul Tisdag 08.06 2010 kl 09.30Ultralydsscanning
    ah -och dagen innan min inskrivning (ÄNTLIGEN!!)
  • MajMamman08
    Juvel skrev 2010-05-21 20:43:41 följande:
    Hm, jag fick lära mig att det heter KUB nu inte NUPP, vad har ni hört? Det tog bort NUPP eftersom det numera är KombineratUltraljudBlodprov (KUB alltså) medan förr kunde man bara göra NUPP, alltså själva ultraljudet. Eller tar inte nu blodprov också? Bara nyfiken om jag fått "fel" information;)Jag mår bra jag. Illamåendet är nästan borta men jag måste äta ganska regelbundet! Idag fick jag första frågan om jag är med barn, fattar inte hur magen kan synas redan NU!!! Jag går in i vecka 11 på söndag, visserligen andra barnet men allvarligt!!! Jag hade velat dölja magen längre men nu vet jag inte om det går. Hur gör ni andra? Jag är ganska smal i övrigt och har ingen mage i vanliga fall direkt så det syns ju direkt att det bara är mage och att jag inte blivit fet. Suck!
    Aha,ja ne ja vet inte,men vi kommer inte o ta något blodprov,utan det är bara UL där de mäter nackspaleten på bebisen. Vi e la lite gamla här där jag bor,hihi lite efter E säkert så som du säger....tycker att de borde vara så i varje fall

Ja hade inte platt mage innan,men den va i varje fall relativit platt,hihi så visst syns de mer nu så att säga,men jag ser nog mest småfet ut,haha Så jag försöker dölja det med lite pösigare tröjor!
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-05-21 20:41:17 följande:
    Wow vilka lustiga termer ni slänger er med minifer och majorima! haha! Jag fattar då ingenting!   Här sitter jag lite irriterad pga trötthet. Skulle sova en snutt när sambon kom hem men det gick inte då det ringde och ugnen pep-katterna sprang rally osv..så nu märks det på mig att jag hade behövt den lilla sömnen för att vara glad och pigg ikväll. suck! stackars sambon!   Idag hade mina stöd-strumpbyxor kommit med! snyggt! får se hur ofta de åker på..kan ju va lite jobbigt i värmen! I höst är de nog sköna istället.  Bara 2dgr kvar på v.11 sen har jag klarat av 12veckor!!  
    haha sorry! Jo det är nästan ett eget språk, haha! Härligt med v 12, hurra! Själv går jag in i v 10 imorgon=)
    Juvel skrev 2010-05-21 20:43:41 följande:
    Hm, jag fick lära mig att det heter KUB nu inte NUPP, vad har ni hört? Det tog bort NUPP eftersom det numera är KombineratUltraljudBlodprov (KUB alltså) medan förr kunde man bara göra NUPP, alltså själva ultraljudet. Eller tar inte nu blodprov också? Bara nyfiken om jag fått "fel" information;) Jag mår bra jag. Illamåendet är nästan borta men jag måste äta ganska regelbundet! Idag fick jag första frågan om jag är med barn, fattar inte hur magen kan synas redan NU!!! Jag går in i vecka 11 på söndag, visserligen andra barnet men allvarligt!!! Jag hade velat dölja magen längre men nu vet jag inte om det går. Hur gör ni andra? Jag är ganska smal i övrigt och har ingen mage i vanliga fall direkt så det syns ju direkt att det bara är mage och att jag inte blivit fet. Suck!
    Det står NUPP på mitt schema, men det stämmer ju som du säger att NUPP är ultraljudet och KUBB är ultraljud+serumsceening i kombination. Förvirrar mig själv med det där! Hah du ska se min mage!! Jag ser ut som jag är i femte månaden, helt sjuuuukt!! Ska ta bild på söndag och demonstrera! Jag har sett gravid ut sen v 6 typ! Andra barnet här med. Visst trodde jag det skulle synas tidigare denna gången, men detta är ju bara löjligt!
  • Trollungarnasmamma

ojojojoj vad trött jag är, fullt upp med barnen heeela dagen, bara varit ute....gått och lekt. de vaknade juh tidigt idag med trots att vi var lediga

Så nu ska jag mumsa lite räkor innan sängen som blir väldigt snart!!

Annars mår jag faktiskt bättre & bättre!!
    Hjälpte nog med ny medecin för tarmarna....skönt...ska äta vissa hela graviditeten, just nu är jag uppe i 10-11 tabletter om dagen Känns inte så bra när man är gravid, men mår inte min tarm bra så kan inte bebis växa som den ska heller så, får se det så....

trevlig helg alla & hoppas på kanon väder!!

Ska jobba imorgon kväll annars är jag ledig!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Juvel
    MajMamman08 skrev 2010-05-21 21:09:20 följande:
    Aha,ja ne ja vet inte,men vi kommer inte o ta något blodprov,utan det är bara UL där de mäter nackspaleten på bebisen. Vi e la lite gamla här där jag bor,hihi lite efter E säkert så som du säger....tycker att de borde vara så i varje fall Ja hade inte platt mage innan,men den va i varje fall relativit platt,hihi så visst syns de mer nu så att säga,men jag ser nog mest småfet ut,haha Så jag försöker dölja det med lite pösigare tröjor!
    Jaha, är du säker på att du inte ska ta blodprov? Ha ha, inte är ni gamla inte, mest jag som utgick ifrån att alla gjorde som här;) Och de mäter nackspalten här också i vecka 11-14 och blodprovet tas från vecka 9. Skönt att höra att fler fått mage, brjade nästan oroa mig lite. Jag kan inte dölja i pösiga tröjor heller för JAG HAR INGA, gaaaah! Har mest ganska tighta tröhoer men det går ju inte nu, idag hade jag en tunika men då så g jag så gravid ut att en kollega fråga om bebisen i magen... Kankse får insförkaffa pöströjor eller berätta helt enkelt (nervöst ju....)
    Minifer skrev 2010-05-21 21:31:01 följande:
    Det står NUPP på mitt schema, men det stämmer ju som du säger att NUPP är ultraljudet och KUBB är ultraljud+serumsceening i kombination. Förvirrar mig själv med det där! Hah du ska se min mage!! Jag ser ut som jag är i femte månaden, helt sjuuuukt!! Ska ta bild på söndag och demonstrera! Jag har sett gravid ut sen v 6 typ! Andra barnet här med. Visst trodde jag det skulle synas tidigare denna gången, men detta är ju bara löjligt!
    Visst känns det löjligt!!! Ska nog också ta en bild på söndag (v.11) så får ni se;) Skönt som sagt att höra att fler som väntar andra barnet har mage tidigt. Med första kom min lite i v. 17 kanske, men jag kunde dölja det på jobbet till vecka 19!!!

Aha, då förstår jag, så jag ska göra NUPP den 7e och så har jag gjort KUB, eller? spelar ju ingen roll egentligen men jag blir också förrvirad, när jag skulle ringa och boka om tiden frågade hon om det var rutinUL? Nej sa jag, det är det där nupp eller kub eller vad det heter nu för tiden....
  • Karttikeya
    Minifer skrev 2010-05-21 20:15:49 följande:
    Ja passa på som fan, sedan är det kört, haha! WAR är Warhammer online. Det är snyggt och kul, påminner väligt mycket om wow fast mindre cartoonigt och mer pvp-baserat. Fast på ett bra sätt, jag som hatar pvp i wow tycker det är jättekul i war. Annat system =) Hur länge har du wowlat? Spelade du något innan Outlands-expansionen kommit?
    Hehe ja. Jag får köra på ;) ;) Warhammer online minsann, låter spännande. Eller ja, jag har aldrig kört det faktiskt haha.

Har spelat wow i .. Öh.. 2 år bara. Så jag började typ när burning crusade funnits ett tag :)
  • Småstadsbönan

Idag var jag på inskrivning och gjorde även UL jag fick se min bönas hjärta picka och den viftade å hade sig med armarna, vilket jag absolut inte hade väntat mig. Lycka!!! vi blev tillbaka flyttade en vecka så nu så är jag i v 10, 9+0.
    Mitt illamående ha börjat släppa (peppar peppar ta i trä).

• Mopplis
    Karttikeya skrev 2010-05-21 20:02:40 följande:
    Heroes of might and magic! DET kan jag relatera till ( och diablo)

Har försökt spela online men jag får spel ( ursäkta den dåliga ordvitsen) på folket man spelar med el mot.

Förra mammaledighetemn och havandeskapen fick jag guitar hero av min bror så jag skulle vara sysselsatt och jävlar va jag spelade.

Denna hade jag räknat med diabloIII men det släpps nog inte på ett år iaf.

Idag flyttar vi så något internet kommer jag nog inte ha på ett tag - fast gubben har juen iphone så jag surfar nog lite ändå :))
  • Ninnie81

Godmorgon.

här gjorde man morgon före 6. va inte de ja hade planerat men va gör man när lillebror tycker att man ska gå upp då.

var på inskrivningen igår. Gick bra. mitt järnvärde var 127 och blodsocker var 4,2 blodtrycket vet ja inte men de som va mindre kul är att ja måste göra en glukosbehandling för att se om ja är i riskzon att gå grav diabetes. har inte behövt göra de förr men nu hade ja för högt BMI så. ja ja får se men ja tror inte de är då men kan vara bra att kolla upp de iaf.

har nästa tid i v.16 och då ska vi lyssna på hjärtat. ska även i v.15 ringa och boka tid för ul. hade tänkt boka in på sambons födelsedag. får se om de går att få. han fyller år 14 juli.

ha en bra helg alla

• 3 barns mamma84
    Majmamman:
    Haha ja min inskrivning kommer nog några dagar efter min ul jag får nu så det är nog därför
    Men jösses vad man längtar haha man vill att det ska vara juni nu haha
    Åh grattis till din inskrivning oxå till bm

Grattis till alla veckor vi flickor/kvinnor/käringar/bitchar/gravida går igenom hahaha
    Tänk snart är vi alla inne i vecka 20

Nu ska jag fixa till mig vi ska till Loppmarknad och titta lite det finns ALLT det går att köpa ALLT jag menar ALLT haha
    Hästar hundar ja massa djur kläder möbler godis mat ja rubbet haha och vi ska kanske komma hem med en Kanin till dottern idag
    Kommer in sen när jag är hemma sen ville jag säga till er alla

Jag älskar er alla ni e underbara
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)