• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jaya
    Minifer skrev 2010-05-22 13:27:42 följande:
    jag kan inte ens använda mina byxox sedan flera veckor, så japp, i allra högsta grad, hehe! Kvällarna är värst. På inskrivningen fyller BM i din journal, vikt, blodtryck, osv, pratar om rökning och alkohol och om mat, sjukdomar i släkten osv. Och så kan du ställa massa frågor. Och så får du lite broschyrer och en bok =)
    Ja man känner sig verkligen gravid när man inte ens kan ha sina jeans och är i vecka 10! 
    Det ska bli så spännade att gå dit. Känns mer verkligt
    Emelle skrev 2010-05-22 18:56:47 följande:
    MIn mage sväller med upp som en kanon nu...På morgonen är det bara riktig bebissvullnad, men efter fruskost börjar det och på kvälen är jag som en ballong!!
    Haha då är man inte ensam då ^^
  • Caroline 87

Halloj, Jag hänger på här.. :) är beräknad till 6 dec enligt Bm.. kul att kunna läsa  här och känna igen sig i alla syptomer :) Bor  i Hallsberg, verkar vara den ända här på denna lilla ort som är gravid, efterlyste nån mer via fm men fick inget svar.. har varit på hälsosamtal, ska på inskrivning tisdag,spännande :) Carro

• Sigge2005
    Caroline 87 skrev 2010-05-22 19:59:06 följande:
    Halloj, Jag hänger på här.. :) är beräknad till 6 dec enligt Bm.. kul att kunna läsa  här och känna igen sig i alla syptomer :) Bor  i Hallsberg, verkar vara den ända här på denna lilla ort som är gravid, efterlyste nån mer via fm men fick inget svar.. har varit på hälsosamtal, ska på inskrivning tisdag,spännande :) Carro
    Vad kul! Jag är också beräknad till 6 dec och ska åxå på inskrivning nu på tisdag! Jag bor i Västerås i och för sig men Hallsberg har man passerat många gånger med tåg! {#lang_emotions_smile} Jag var på ett tidigt UL i vecka 9, jag var egentligen på SMVC för ett annat ärende men bad om att få göra ett UL och vips på skärmen där så fanns det två krabater! Nu får vi bara hoppas att bägge kämpar på som de ska! RUL har jag bokat in till 28 juni, har du fixat tid för det ännu?

Mitt BF kan ju i och för sig ändras om det nu fortsätter vara tweenisar där inne så det kan ju hända att jag får ändrat BF men 6 dec utgår jag i alla fall från.

Hoppas vi kan följas åt under tiden!
  • Minifer
    Caroline 87 skrev 2010-05-22 19:59:06 följande:
    Hej och välkommen!! Själv bor jag i Lund så är inte så nära =)
    Sigge2005 skrev 2010-05-22 20:40:11 följande:
    Vad kul! Jag är också beräknad till 6 dec och ska åxå på inskrivning nu på tisdag! Jag bor i Västerås i och för sig men Hallsberg har man passerat många gånger med tåg!  Jag var på ett tidigt UL i vecka 9, jag var egentligen på SMVC för ett annat ärende men bad om att få göra ett UL och vips på skärmen där så fanns det två krabater! Nu får vi bara hoppas att bägge kämpar på som de ska! RUL har jag bokat in till 28 juni, har du fixat tid för det ännu? Mitt BF kan ju i och för sig ändras om det nu fortsätter vara tweenisar där inne så det kan ju hända att jag får ändrat BF men 6 dec utgår jag i alla fall från. Hoppas vi kan följas åt under tiden!
    oj vad spännande med tvillingar! Grattis! :D
  • Carola J

Hej hej.. smyger in här och skriver några rader... Har BF den 30 dec så jag tänkte tat jag kanske passar här... Får se om BF stämmer när jag varit på UL och så vidare..
    Har 3 barn sen innan och alla är pojkar. en på 4år och tvillingar på 1år ungefär...
    Har tid för VUL den 7/6 för att kolla om det bara är 1 där inne. Har ju tvillingar i min sida på släkten så vi är alla nyfikna på om det bara är 1 den här gången

Vi får se hur mycket aktiv jag kommer vara, är ju inte känd för att skriva allt för ofta Dessutom så hinner jag inte med datorn allt för ofta

• MajMamman08
    Juvel skrev 2010-05-21 22:16:41 följande:
    Jaha, är du säker på att du inte ska ta blodprov? Ha ha, inte är ni gamla inte, mest jag som utgick ifrån att alla gjorde som här;) Och de mäter nackspalten här också i vecka 11-14 och blodprovet tas från vecka 9. Skönt att höra att fler fått mage, brjade nästan oroa mig lite. Jag kan inte dölja i pösiga tröjor heller för JAG HAR INGA, gaaaah! Har mest ganska tighta tröhoer men det går ju inte nu, idag hade jag en tunika men då så g jag så gravid ut att en kollega fråga om bebisen i magen... Kankse får insförkaffa pöströjor eller berätta helt enkelt (nervöst ju....) Visst känns det löjligt!!! Ska nog också ta en bild på söndag (v.11) så får ni se;) Skönt som sagt att höra att fler som väntar andra barnet har mage tidigt. Med första kom min lite i v. 17 kanske, men jag kunde dölja det på jobbet till vecka 19!!!Aha, då förstår jag, så jag ska göra NUPP den 7e och så har jag gjort KUB, eller? spelar ju ingen roll egentligen men jag blir också förrvirad, när jag skulle ringa och boka om tiden frågade hon om det var rutinUL? Nej sa jag, det är det där nupp eller kub eller vad det heter nu för tiden....
    Ja ne jag har inte fått ta något blodprov i v 9 ,går ju in i v 12 nu på måndag. Och har inte hört något om ev blodprov heller. Men visst,skulle vilja om man fick!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-22 10:29:35 följande:
    Hej.Har varken haft lust ork el tid att sitta vid FL de senaste dagarna, därför min frånvaro.Var på inskrivning i förrgår. Det gick bra.Fick tid för NUPP (som blir KUB och ev fostvattenprov vid ev osäkerhet)Tid för läkarundersökningTid för RUL, och ny BM tid.Tycker tiden går sakta och är mest på ett uselt tjurigt humör...Känner inte för något, men vädret är kanon och jag är som vanligt hemma ensam på Lördagar då sambon har fotbolls helvetes match (ja ni hör ju hur jag känner mig typ) + att dom ska ut i kväll efteråt så han kommer väl inte hem förren i morgon då laget finns i en annan stad, givetvis.Ungarna kvider och rullar här på golvet så jag måste väl fixa picnic korg och dra ut till barnfestivalen här i stan...snark!!
    Härligt med inskrivning Får man fråga varför ni ska ev få göra KUB el fostervatten?? Finns de misstankar att de e nåe fel??
  • MajMamman08
    Carola J skrev 2010-05-22 21:00:37 följande:
    Hej hej.. smyger in här och skriver några rader... Har BF den 30 dec så jag tänkte tat jag kanske passar här... Får se om BF stämmer när jag varit på UL och så vidare..Har 3 barn sen innan och alla är pojkar. en på 4år och tvillingar på 1år ungefär...Har tid för VUL den 7/6 för att kolla om det bara är 1 där inne. Har ju tvillingar i min sida på släkten så vi är alla nyfikna på om det bara är 1 den här gången Vi får se hur mycket aktiv jag kommer vara, är ju inte känd för att skriva allt för ofta Dessutom så hinner jag inte med datorn allt för ofta
    GRATTIS   Kanske tvillingar igen??
  • 3 barns mamma84

Min mage går varken ner på morgonen eller natten eller adgen eller någon gång alls.
    Utan är jätte kanon kula när jag ligger ner och står upp och jag är blivande 3 barns mamma oxå och är berädd på att det är en stor bebbe eller 2 små bebbar i magen..
    Jag lovar denna mage är en gravid mage hård o fast

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)