• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Caroline 87

Ja, va roligt att vi hade samma bf datum :) Va spännande med tvillingar :D håller alla tummar och tår jag har.. har du fått nån mage än?, den måste ju synas snabbare med två.. jag känner mig i 6 månaden på kvällar,svullen.. Jag har sluppit illamående helt och hållet, så blir jag gravid en andra gång så får jag väl den biverkningen dubbelt upp :P

• Ninnie81

Ser att de inte bara ja som har bebismage redan. fick tidigt mage med sista sonen och sen stod de still ganska länge.

idag kände ja bebis ordentligt för första gången. inte sparkar eller nå sånt utan ett riktigt fiskplask...har varit lite osäker tidigare men nu va ja inte de. så himla mysigt.

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-22 21:12:01 följande:
    Härligt med inskrivning Får man fråga varför ni ska ev få göra KUB el fostervatten?? Finns de misstankar att de e nåe fel??
    Nej hon sa bara att om NUPPet visar avvikelse fån normalitet går man vidare med KUB och sen fostervatten om det behövs...För alla, inte bara oss om jag förstod det rätt....
  • Emelle
    Carola J skrev 2010-05-22 21:00:37 följande:
    Hej hej.. smyger in här och skriver några rader... Har BF den 30 dec så jag tänkte tat jag kanske passar här... Får se om BF stämmer när jag varit på UL och så vidare..Har 3 barn sen innan och alla är pojkar. en på 4år och tvillingar på 1år ungefär...Har tid för VUL den 7/6 för att kolla om det bara är 1 där inne. Har ju tvillingar i min sida på släkten så vi är alla nyfikna på om det bara är 1 den här gången Vi får se hur mycket aktiv jag kommer vara, är ju inte känd för att skriva allt för ofta Dessutom så hinner jag inte med datorn allt för ofta
    Kul med fler som väntar 4an!!
  • Juvel
    Emelle skrev 2010-05-22 23:23:03 följande:
    Nej hon sa bara att om NUPPet visar avvikelse fån normalitet går man vidare med KUB och sen fostervatten om det behövs...För alla, inte bara oss om jag förstod det rätt....
    Tänk va olika de säger. Här säger det att själva KUB är ett kombinerat blodprov med ultraljudet (NUPP) och blodprovet måste man ta senast fyra dagar INNAN nupp-ultraljudet för att får fram det hormon (tror jag det var) som man letar efter. Så här gör man alltid blodprovet först, från vecka 9 till senast fyra dagar före ultraljudet. Sedan går man vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov OM man får en väldigt hög risk och OM man vill. Det är ungefär en risk på 300 för missfall vid dessa prov så där får man verkligen väga riskerna mot varandra.

Men som sagt, det verkar jätteolika hör jag ju nu, va konstigt. Hur som så går jag in i vecka 11 idag (10+09 och har nog insett att jag måste börja berätta för omgivningen, alla kollar på magen och jag vill ju gärna inte att folka ska tro att jag bara blivit fet. Var ute och sprang igår, så skööööönt:) Idag regnar det dock här så jag är inte lika sugen på att jogga idag. Blir nog lite hemmaträning bara...

Ha en härlig söndag alla!
  • Jaya
    Ninnie81 skrev 2010-05-22 22:34:57 följande:
    Ser att de inte bara ja som har bebismage redan. fick tidigt mage med sista sonen och sen stod de still ganska länge. idag kände ja bebis ordentligt för första gången. inte sparkar eller nå sånt utan ett riktigt fiskplask...har varit lite osäker tidigare men nu va ja inte de. så himla mysigt.
    Vad mysigt! Vilken vecka är du i?
  • Emelle
    Ninnie81 skrev 2010-05-22 22:34:57 följande:
    Ser att de inte bara ja som har bebismage redan. fick tidigt mage med sista sonen och sen stod de still ganska länge.idag kände ja bebis ordentligt för första gången. inte sparkar eller nå sånt utan ett riktigt fiskplask...har varit lite osäker tidigare men nu va ja inte de. så himla mysigt.
    Vad härligt!! Det längtar jag med till!!
  • Emelle
    Juvel skrev 2010-05-23 10:09:48 följande:
    Tänk va olika de säger. Här säger det att själva KUB är ett kombinerat blodprov med ultraljudet (NUPP) och blodprovet måste man ta senast fyra dagar INNAN nupp-ultraljudet för att får fram det hormon (tror jag det var) som man letar efter. Så här gör man alltid blodprovet först, från vecka 9 till senast fyra dagar före ultraljudet. Sedan går man vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov OM man får en väldigt hög risk och OM man vill. Det är ungefär en risk på 300 för missfall vid dessa prov så där får man verkligen väga riskerna mot varandra.Men som sagt, det verkar jätteolika hör jag ju nu, va konstigt. Hur som så går jag in i vecka 11 idag (10+09 och har nog insett att jag måste börja berätta för omgivningen, alla kollar på magen och jag vill ju gärna inte att folka ska tro att jag bara blivit fet. Var ute och sprang igår, så skööööönt:) Idag regnar det dock här så jag är inte lika sugen på att jogga idag. Blir nog lite hemmaträning bara...Ha en härlig söndag alla!
    Jo KUB testet är ju precis det du säger att det är, men hos oss börjar dom att "bara" mäta nackspalten oh om den visar avikelse i strl så går man vidare med ett KUB som ger mycket mer info...
  • Karttikeya

Nu har vi berättat för släkten ^^ Pappa fick den äran att berätta igår på min brors 17årskalas. "Vi har goda nyheter, Ing-Marie (min mormor), du ska bli gammelmormor!" Då tittade hon förvånat omkring och frågade, va vem ska ha barn? Tja du mormor svarade jag, du har att välja på min syster som inte kan (eller bör för den delen) få barn och på min bror som är 17 eller mig, vad tror du? Sen trillade poletten ner och då blev hon glad {#lang_emotions_wink} Mina mostrar med tillhörande samt kusiner blev också glada, så det känns bra detta. Nu får vi bara hoppas att allt går vägen {#lang_emotions_smile}

• MalakiW
    Hej alla underbara blivande mammor,
    Tyvärr måste jag stiga ur den här tråden.

Var på KUBB:en idag och tyvärr visade det sig på UL att fostret inte levde längre. Det hade visst varit dött i ca 1 månad, vilket är ungefär lika länge som jag haft mina färgade flytningar. Så det var det det.

Önskar  alla lycka med era lill*!

Vi får göra ett nytt försök... Enl. läkaren ska man vänta ca två mensomgångar innan man kan försöka igen, vilket blir i augsti ngt.. Inget decemberbarn 2010 alltså.. men vår hastighet kanske det blir först 2012 eller ngt..

Just nu är jag inte så solig direkt.. gråter mest och väldigt arg...{#lang_emotions_cry}

Kramar i mängder
Svar på tråden December Bebis 2010 :)