December Bebis 2010 :)
Elliot bet mig förut, fyfan vad ont det gjorde! Hans enda tand är inte ens uppe mer än 1-3 mm och ändå kan han bitas så hårt. Tur man inte ammar haha.
Elliot bet mig förut, fyfan vad ont det gjorde! Hans enda tand är inte ens uppe mer än 1-3 mm och ändå kan han bitas så hårt. Tur man inte ammar haha.
Apropå kläder så ringde sambon sina föräldrar och då berättade dom att dom köpt varmfodrade regnkläder. De var i storlek 86/92 så de är garanterat lite stora men de blir nog bra höstkläder, och är de stora kan han säkert ha de när han börjar dagis också. "bara" overall, underställ, halsduk, vantar och nåt att ha på fötterna. Svärföräldrarna har som tradition att köpa de första paret skor och sen ett par nya varje årstid första året skor behövs. Så det är skönt :)
Elliot har fått dagisplats! Hur mycket jag än längtar efter att komma igång och plugga så känns det riktigt sorgligt. Att han redan är så stor att man fått dagisplats!
16 januari har vi fått plats till. Vi fick plats på förskolan som ligger här precis vid oss. 5 minuters promenad. Så dom dagar man inte ska iväg samtidigt som han ska till dagis får man sig en liten morgonpromenad också.
Men jag känner mig helt lost. Det finns liksom ingen förklaring till nånting. Hur vet man hur mycket man är berättigad till? Blir det automatiskt en heltidsplats när jag väl börjar plugga? Är det 15 timmar annars? Åh helt lost. Får nog ta ett samtal med sambons bror, de har två barn på samma dagis som Elliot ska börja så dom har väl någon koll antar jag.
Idag ska vi till Liseberg i regnet hela familjen. Länsförsäkringar har hyrt hela stället och bjuder sina bästa kunder och deras familj så det är helt gratis. Ska bli kul trots kyla och regn. Får hoppas Elliot inte tycker det är alltför trist :)
Jag är inte heller hysterisk med socker. Tillsätter det inte i hans mat på nåt sätt men han har fått smaka på bulle och mariekex. Men det är ju liksom inga mängder. Vi har aldrig sånt hemma ändå. Men tänker inte ge honom t.ex. Godis förrän han ber om det själv.
Fast det är ju faktiskt socker i frukt också ;)
Alla får göra som dom vill, jag var helt säker på att jag inte skulle ge socker alls innan Elliot kom. Men socker och bär är ju faktiskt också sött, även om det är nyttigare än vanligt socker liksom.
Thegoddess; vilka åkommor tänker du på? Har varit så mycket det senaste.
Alltså, det jag menade var bara att även frukt och bär innehåller mycket socker. Men ja, jag vet att Elliot inte kommer få med för livet för att han smakat lite mariekex eller lite äpplekaka. Och lets face it, smörgåsrån innehåller också socker.
Men vi bör lägga ner diskussionen, för alla tänker olika. :)
Jodå de har hjälp, känner inget onormalt i livmodern iaf. :) lite stick och hugg senaste veckorna men kan ju hända att man överanalyserar också ;)
Folk som ger sina barn russin är ju roligt också ;)