-
shiny02 skrev 2010-05-06 08:34:42 följande:morrn alla v9 ( 8+1 ) vaknade av att jag har äckliga bruna flytningar... skit rädd nu att nr2 också ska komma ut. någon annan som har bruna flytningar? är detta tecken på missfall eller?Jag hade lika förra veckan. men du skulle haft mens ungefär nu om du inte var gravid så är troligtvis därför du blöder. -
Förstår precis vad ni menar med att vara trött, somnar sittande i soffan varje kväll när jag försöker hålla mig vaken för min sambos skull. Det är ingen idé att försöka längre. Sover mer än gärna hela dagarna men svårt när man har en fem-åring som helt plötsligt har blivit morronpigg. Illamåendet har äntligen blivit bättre iaf..
Har varit i mina svärföräldrars stuga i natt men de märkte inte av magen, tog bara med mig lite stora kläder. Skyllde på att jag var så trött så ville inte ha vin till maten, de verkar inte misstänka något än. Men är svårt att dölja nu för blir mer och mer svullen för varje dag nästan.. -
Det är nästan läskigt vilken skilnad det kan vara på två graviditeter. Som jag sagt innan så mådde jag prima när jag väntade min dotter.
I fredags på jobbet vart det riktigt läskigt. Jag mådde bra först, hade ätit frukost ett par timmar innan. Var på ett besök hos ett par (jobbar i hemtjänsten) Helt plötligt började svetten rinna och jag började må illa. sprang till badrummet och tvättade ansiktet och drack lite vatten och sen tillbaka till dem. Sen blev jag sämre och sämre, blev likblek och helt skakis. Stod still en stund och drack vatten, fick hålla mig i diskbänken för att kunna stå upp. Antar att jag var på väg att svimma?! Har aldrig varit med om något liknande varken före eller efter. Någon som har en aning om vad det kan bero på? Ska ringa bm i morron om jag kommer ihåg. -
3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 22:00:37 följande:Tror du behöver järntabletter..detta var jag själv med om med båda mina två och ja jag svimmade det har varit i många konstiga plattser.. Svimmade med dottern inne i mataffären dagiset ute i stan bland folk inne i sjukhuset osv.. och höggravid och det var läskigt. Det berodde på lågt blodsocker och långt blodvärde Med sonen inne på bussen och tåget och några platser till samma sak gällde där.. Nu nej inte än peppar pepparOkej, ja det skadar ju inte att prova iaf. Hade jätte lågt blodvärde när jag väntade dottern men märkte inte av det. Får gå ner på stan efter jobbet i morron och köpa det.Hoppas du slipper det den här gången, är riktigt läskigt ju! -
MalakiW skrev 2010-05-09 22:09:05 följande:jag är yr och svimfärdig mest hela tiden.. har dåliga järnvärden se tidigare.. tror som tvåbarnmamma att du skulle behöva lite järntabletter.. eller prova mitt val kvinna på apoteket då får du i dig det mesta av du behöverOkej, ja de åt jag förra graviditeten så får köpa de i morron och prova. -
3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 22:25:33 följande:Men köp inte från affären utan gå till bm o kolla först innan du tar tabletter vännen. Jag hade 2 olika tabletter men jag kommer inte i håg namnet. Men ät blodpuddig och spinat osv som innehåller järn..Okej, jag jobbar så dumt så har svårt att ringa när de har telefon tid mellan 9-10. Men antar att hon säger att vi ska vänta tills nästa tisdag då jag har inskrivning. Får försöka äta sån mat tills dess då iaf. -
Går in i vecka 11 idag. 10+0
Nästa vecka ska vi börja berätta för familjen. Men ska nog berätta för mamma i morron. Måste ha hjälp med vad jag ska ha på mig så att mina släktningar inte ser magen när vi är där i helgen.
Känner mig riktigt duktig som lagat mat (revbensspjäll och potatis) och vikt en massa och hängt en del tvätt, efter jobbet tom
Så mycket har jag nog inte gjort på flera veckor.. -
MajMamman08 skrev 2010-05-12 21:18:20 följande:Ni som har berättat för era föräldrar m,m! Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe?? E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha! Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!Jag skrev ett sms till mamma att hon skulle bli mormor igen, då fick jag till svar att hon redan förstått det då jag har slutat röka men ville inte säga något innan jag själv berättade. Jag var tvungen att berätta för jag ska sitta i samma bil som henne idag i ca 5 timmar och jag har ont i höft och rygg så vi måste stanna så jag får sträcka på mig ganska ofta. Hon blev glad iaf
Ska berätta för min dotter och pappa idag oxå, pappa får ett sms då jag väldigt sällan pratar med honom på annat sätt. Jag ska bo hos farmor i helgen och hon kommer garanterat se min mage så efter helgen vet nog hela släkten, jag kommer inte behöva säga själv
just ja, jag är i v 10+3 idag. Jobbet får veta när jag vet att allt ser bra ut. -
Jag har inte drömt om att jag har varit otrogen men att jag hamnade mitt i ett krig typ, det var helt sjukt, typ 20 pers från mitt jobb och jag låg under en dubbelsäng i typ irak eller något för att skotten inte skulle träffa oss. Jag blev träffade i magen men det hände inget
Jag måste vara en stålkvinna eller något..
Varför ska man vakna såhär tidigt? Ingen dotter hemma och jag är ledig, vaknade halv 8 och det gick bara inte att somna om.. Men kl 12 då åker vi. Ha en trevlig helg tjejer så får vi se om jag orkar läsa i kapp allt på söndag när jag kommer hem
-
Oj vad ni skriver, har iaf läst igenom allt ni skrivit. Har tagit lång stund för jag var tvungen att kolla lite på sverige - kanada i hockeyn bara för att vi är så bra

Jag har hälsat på släkten i helgen och även berättat för de närmaste, mostrar, kusiner, mormor, morfar och farmor osv. mina syskon och föräldrar vet. Min dotter blev helt överlycklig och är lite spänd
"jag har aldrig varit storasyster förut" sa hon.. hehe. Alla har blivit glada för oss så allt känns så bra.Vi har däremot inte vågat berätta för sambons släkt. De kommer inte vara lika positiva. Hans båda systrar har fått barn i år så kommer vara tre st kusiner födda 2010
Mår fortfarande illa och har ont i brösten. inte riktigt lika trött även om jag fortfarande är tröttare än vanligt. Har sånt värk i rygg och höft, har alltid det men är mycket värre än vanligt nu..Går in i v 12 i morron och har äntligen inskrivning på tisdag