• LinnV

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-05-31 22:30:52 följande:
    jaså har de bytt namn? fast jag ska juh syskonvagnen, kommer inte ihåg vad den heter... men jag är likadan, blir så besviken för lite.... tycker med synd om min sambo.... oj vad tråkigt med en sån farmor har inga förslag...hade inte sagt nått utan hon hade fått komma på det själv...frågar hon varför ni inte sagt nått så säg för att du är så negativ så kanske hon lär sej hihih
    Japp, de ser precis lika ut, men heter amsterdam nu. Hade min i tre år och var super nöjd så känns tråkigt om jag inte kan hitta en sån igen som jag vill ha. Vill ha en ny helst, men det finns begagnade som är fina färger. Syskonvagnen antar jag att det är samma där med färger. Den heter dublin såg jag nu
    Ja de kan inte ha det lätt stackarna..
    Ja du, det var ingen dum idé, kanske kan vara ett sätt. Får prata med min sambo i morron, han sover nu
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-02 10:24:42 följande:
    Nehe flickor...nu tycker jag min otur får vända!!!

Vädret har vänt iaf & det är bra
    Ska strax ringa gastromott & sen sätta mej i solen & plugga!!!

MIn man är så fin, jag är rätt nere nu när jag blöder juh, så han hade köpt fiiiiiina rosor & skrivit en söt lapp till mej när jag kom hem.... älskar honom!!
    Ja det är så underbart väder ute idag.

Vad gullig han är
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-02 10:47:33 följande:
    Nu händer det grejer!!
    Ska göra mej iordning för akuten nu...hoppas de hittar en lösning för oss!

hoppas man hinner njuta av sooooolen med!!
    Håller tummarna att de kommer fram till någon lösning, så du kan få slappna av och njuta av att vara gravid du också .-)
  • LinnV

Usch vad jag är less på att må illa. Kan fortfarande inte spy men mår riktigt dålig, känner mig fortfarande handikappad av det. Är i v. 13+4 idag! Ryggen värker dessutom så kan inte kan röra mig knappt eller göra något alls. Vill bara ligga ner hela tiden och det fungerar inte riktigt när man har hund och en femåring hemma..

Idag åker vi till södertälje för att hälsa på min pappa och syster, min syster fyller 17 år Vi ska även hinna träffa min sambos syster och hennes bebis som är två månader och vara barnvakt åt deras 1½ åring. Så blir full fart, det är bara att bita ihop och försöka vara glad. Det värsta blir bilresan dit, tar väl ca 2½ timma..

Jag kommer hem på söndg igen så ha det så bra så länge tjejer  

• LinnV

Ja då har jag kommit hem igen då. Har varit fullt upp i helgen, skönt på ett sätt för jag har inte hunnit känna allt för mycket hur dåligt jag mått. Men har haft helt sjukt ont i huvudet och varje kväll har jag fått migrän. Så jobbigt när man bara kan äta alvedon, det hjälper inte på mig alls. Någon mer som haft det?

Vi var barnvakt till min sambos systerson som är snart två år. Och myste lite med hans lillasyster på 9 veckor Jag fick ett par mamma hängslebyxor av min sambos syster.
    Min sambos ena syster fick barn 28 Januari och hans andra fick 4 April så det blir tre kusiner i år. Det är en flicka och en pojke så vi kan få allt vi behöver av de  

• LinnV
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

Vad skönt att få se den lill* och att den mådde bra. Men riktigt tråkigt att din sambo inte bryr sig. Min längtar tills han får se UL och bilderna därifrån. Bryr han sig inte om något som har med graviditeten att göra?
  • LinnV

Min mage är helt knäpp också, jag klarar inte av att äta något alls knappt längre. Idag har jag fått i mig 3 mackor och en pytte liten portion mat. Jag får ont i magen om jag äter, alltså uppe vid magsäcken. Tvingad i mig maten nyss och nu har jag jätte ont på en fläck typ två cm höger om naveln. Igår kunde jag inte  heller äta. Jag mår illa men det har jag ju gjort i 10 veckor nu och har kunnat äta hela tiden tills igår. 

Jag är laktosintollerant men jag är jätte noga med att inte få i mig laktos alls så kan inte vara därför. 

2barns mamma: Vad skönt att allt såg bra ut  

Stoce: jag ville också köpa en vagn nu men vi ska vänta tills efter RUL för säkerhetens skull. Vi har ju inte fått se bebisen än. 

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 21:56:31 följande:
    Du ska bara veta hur rädd jag VAR!!
    Kommer till sjukhuset hjärtat i halsgropen och tårarna kommer rinnande DIREKT när jag och sambon kommer till rummet.
    Barnmorskan mer mig ligga mig på ''sängen'' och jag känner bara tårarna rinner ner från kinden.
    Sen sätter hon igång gelen på magen och så ser jag bebisen sen blev jag lycklig och rårarna för räddsla försvan till glädje tårar

ÅÅh när har du tid till Ul ?

Vi tittade på vagnar idag vi med sen har vi hittat sängen vi vill ha en vagga
    Jag förstår det, då får man ju se att allt är som det ska.. eller förhoppningsvis. Kommer nog också bli jätte nervös när det väl är dax Som jag längtar.
    Jag har inte fått någon tid än Jag väntar fortfarande på det. Ska få komma i början av Juli nångång. Får jag inte något brev den här veckan så ringer jag nog och tjatar lite
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 22:07:56 följande:
    Du ska se till att du får den om ingen brev kommer.
    Hihi ringa o påminna lite skadar ingen
    Du ska se att allt kommer gå bra.
    Har du haft ma/mf innan ?
    hehe, nej det var så jag tänkte också, man väntar ju på helspänn tills man sett den lill*. var tre veckor sen idag jag var på inskrivning så jag borde ju få en tid snart tycker jag..
    Jag har haft 4 st mf men har aldrig behövt skrapas eller så, alla har blivit pga att jag använt preventinmedel och blev gravid iaf och inte märkte förrän det var för sent.  
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 22:24:47 följande:
    Då SKA du få en tid!!!
    Ring
    Ja precis, jag ska bara få göra RUL, men får jag inte tiden i morgon så ringer jag på torsdag tänkte jag.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)