• LinnV

December Bebis 2010 :)

wildahallon skrev 2010-06-08 22:10:26 följande:
    är alldeles för lat för att lägga in bilderna på datorn, men tagit bilder sen magen EXPLODERADE i v11. Det går inte att dölja att jag är gravid (v.14 imorn) Har en riktig kula!

Spyr dock fortfarnade varje morgon.. Och har blivit allvarligt törstig hela tiden! ;p drygt när man står i kassan.. blivit yr i bollen senaste dagarna också :(

Och här i Dalarna får man bara ett ultraljud, blir lite småsur på er när jag ser att ni fått se den lille ;) Såå jag får inte se om allt är OK, förns i v18-19. Lite småsegt men sånt är livet :p
    jag kan inte heller dölja att jag är gravid, är i v. 15 nu.

Vart i dalarna bor du? Jag kommer bara att få ett också, bor i Falun. Tycker det är skit drygt att behöva vänta så länge, vill ju kunna slappna av och njuta nu!
  • LinnV

Vad roligt för alla er som fått se era små bebisar. Är sååå avis, jag vill med ju!

Jag har berättat för chefs assistenten igår att jag ska jobba fram till 1 Nov och sen vara hemma och få barn och så. Hon blev överlycklig och tyckte det var så roligt. Sen vet några av mina jobbarkompisar om det och alla är lika glada Vi har två chefer nu, är så stort distrikt, och har haft de i ett par månader bara så känns så konstigt att berätta för de. Är bara timvikarie så är nervös att inte få vara kvar.. 

Mitt illamående är hemskt, hade jag inte varit så himla envis så hade jag inte klarat av att jobba. Mår illa hela fm tills jag ätit lunch och varit uppe några timmar

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-09 22:48:07 följande:
    Jag är med timvikarie & mina kollegor vet, men jag har inte sagt nått till chefen och kommer inte göra tror jag inte...så länge jag orkar jobba så vill jag jobba....

Äter du några tabletter för illamåendet?
    Okej, måste man inte berätta för chefen? Jag gick i skolan när jag fick min dotter så har inte så stor koll på sånt.

Nej min BM tyckte jag skulle äta regelbundet och hålla blodsockret jämt så skulle jag inte må illa, det fungerade till och från tills förra veckan ungefär. Nu kan jag inte göra något alls för att det ska bli bättre. Kanske skulle köpt något och provat. Finns det receptfritt?
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-09 22:56:09 följande:
    ne det tror jag verkligen inte du måste...inte om du klarar av dina arb uppgifter & det inte är någon dålig arbetsmiljö för dej ele barnet...

Ja Postafen finns receptfritt...funkar hyffsat på mej....
    Okej, men jag kommer inte kunna klara alla uppgifter länge till. Att dammsuga är nästan helt omöjligt för mig pga ont i ryggen.

läste om de på fass nu och jag kan inte äta dem, de innehåller laktos  
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-09 23:15:53 följande:
    ojdå Då måste arbetsgivaren ge dej andra arbetsuppgifter, fast i våra fall lär de sluta ringa oss ist....sjukskriven blir du nog inte tyvärr

aj då!
    Men ring din BM så kanske hon kan skriva ut några....
    Nej det är ju tyvärr det som är risken, men funderar att prata med samordnarna och fråga om jag inte kan slippa att städa, jag kan ju göra allt annat. Det borde inte vara ett problem för så gjorde de med en annan tjej förut. Får hålla tummarna.. Vi får sms, de slutade med att ringa för 1½ år sen

Jag får nog göra det, Det borde ju finnas några, glömde ringa idag däremot.. 
  • LinnV
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:13:22 följande:
    'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
    Jaha, om våran chef gjort så hade ungefär halva gruppen ringt och skällt ut henne. Här får de gå från LAS listan annars blir det liv. Det är två stycken i år som fått vik som jag och tre till hade förtur på, inge kul för chefen då

Jag går på sommarvik tills 26 Augusti, sen är det timmar som gäller igen, men som det varit nu ligger jag på runt 100 timmar i månaden och de räcker ganska bra

Trist med en sån chef, men de har ju ingen rätt att sätta någon annan på viket för du är gravid. Då skulle jag pratat med facket på en gång! 
  • LinnV

Åhh ÄNTLIGEN fick jag min RUL tid Den 7 Juli kl 9.30. Är så jävla glad, som jag längtar nu. Det blir första gången vi får se bebisen. Men är så orolig att något är fel. Men det är mindre än en månad kvar bara Sen blir det att köpa vagn om allt är som det ska..

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-12 23:29:16 följande:

Är det inte det ena så är det de andra...
    Har huvudvärk, tredje dagen i rad....kommer på em....nån som haft det så? har det med grav att göra?

Ikväll var min bror här iaf med sin kärlek...vi åt & tittade film....filmen var ap sorglig, grät de sista 30 min....herregud, dessa hormoner...
    Blev rörd när Linnéa min systerdotter kom upp på scen & dansade, hahahha omg!!

Nu ligger vi i sängen, jag tjötar lite här medans sambon tittat på band of brothers....

somnar nog snart...

Jag har också ont i huvudet, det finns inget som hjälper för mig. Ibland blir det så illa som migrän tom. Jag har fått lära mig att leva med det, har väl haft det i kanske 2 veckor nu.
  • LinnV

Åhh idag känner jag mig lite mer gravid iaf. Har vunnit två par mammabyxor, såna där 3/4, på tradera. Längtar som tusan tills jag får de. Jag kan inte ha ett enda par av mina vanliga byxor längre, de trycker och gör ont så de är mer än välkomna nu.

Kanske ska åka till Gävle idag och köpa en vagn för vi har inget att göra. hehe. Söndagar är bra tråkiga ibland. Men idag kommer min dotter hem igen efter en vecka hos sin pappa, som jag längtar efter henne..

Jag har börjat känna att bebisen rör på sig, buffar lite som ni skriver, helt underbar känsla, då måste den lill* leva där inne iaf. Bara att hoppas att allt ser bra på RUL sen  

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 11:34:30 följande:
    Okej, då kan det ha med graviditeten att göra då...
    Ska testa med Alvedon idag när jag känner att det börjar & se om det hjälper!
    Jobbigt om det ska vara så här juh....

Nu ska jag börja städa så vi kan åka till Ikea sen Lite små tjafs ska nog handlas!

Linasmama: Hur gammal är din dotter?
    Jag mår jätte dåligt av bara tanken på att barnen ska vara iväg en vecka hos sin pappa, han har börjat prata om det nu & jag är helt förstörd!!!

kram på er

trevlig söndag!
    Min dotter är 5 år. Vi har haft så ganska länge så man börjar faktiskt vänja sig. Jag passar på att jobba extra mycket när hon är hos pappa och storstäda och allt sånt så kan jag vara hemma och mysa och umgås med henne när hon är här. Hon behöver ju båda sina föräldrar tycker jag iaf. Har dina barns pappa varannan helg?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)