MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:13:22 följande:
'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
Jaha, om våran chef gjort så hade ungefär halva gruppen ringt och skällt ut henne. Här får de gå från LAS listan annars blir det liv. Det är två stycken i år som fått vik som jag och tre till hade förtur på, inge kul för chefen då
Jag går på sommarvik tills 26 Augusti, sen är det timmar som gäller igen, men som det varit nu ligger jag på runt 100 timmar i månaden och de räcker ganska bra
Trist med en sån chef, men de har ju ingen rätt att sätta någon annan på viket för du är gravid. Då skulle jag pratat med facket på en gång!