Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-06 17:44:53 följande:
    Jag har blivit bättre i magen av niferex. Innan var jag hård och sen blev jag bra med dom, så dumt att slarva just av den anledningen enbart haha.
    Ja, jag känner av fogarna mer och mer för varje dag i princip :( 
    Jag har inte slarvat en endaste gång, ändå sjunker mitt hb så. Är ju van att ligga på 150 i normala fall Obestämd
    Tror dock det har med min glutenallergi att göra.. Har slarvat liiite väl mycket det senaste så det är nog så att jag har brist på både folsyra och b12 och järn just för att tarmen absorberar det sämre så fort jag slarvar.. Har man lågt hb kan man både ha järnbrist, b12brist och folsyrebrist. Så nu är det skärpning.. Finns ju så fin glutenfri mat egentligen (sålänge det inte är bröd man köper i affären, snark..) så har ingen anledning att slarva.. *slår sig på fingrarna*

Vecka 29 idag förresten Skrattande
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-06 18:03:43 följande:
    Åh, fy. Min sambo var glutenallergiker, men sen ett halvår tillbaka ungefär så är han inte det längre haha. Väldigt bra måste jag säga, lättare att laga mat och så mycket trevligare för honom att slippa köpebrödet som både är dyrt och inte direkt.. gott. Men ja, slarva är inte bra! *hytter med näven*

Jag är i vecka 29 på fredag, alltid två dagar efter dig
    Haha, jag har ibland trott att jag inte är det heller för jag är väldigt "tålig". Kan slarva mycket utan att det märks. Men jag antar att det visar sig såhär då istället, eftersom jag inte haft lågt hb innan. Visst att barnet gör att det minskar mycket, men inte såhär tycker jag. Och inte när det är så högt annars.. Bläh! Man blir så trött.... Det och mitt låga blodtryck är ingen bra kombination, haha! Samt att man är tjock och har ont då.. Ännu värre.. Hihi.

Ja, alltid två dagar efter.. Vi får väl se hur det blir när förlossningen närmar sig.. Flört
  • Karttikeya

Jag är svullen och har ont. Det är ju helt underbart.. Känns som någon gått lös med en stor mortel på mitt bäcken.. Har vätska i alla delar av kroppen ni kan tänka er.. Ska bli spännande att se hur mycket man tappar efter förlossningen..

Men, jag har världens underbaraste sambo. Han är så go och förstår hur jag mår <3 Även fast jag känner mig ful och mest lik ett troll tycker han att jag är vacker och dessutom så förstår han att jag har ont och  underlättar för mig med saker jag inte orkar med.

• Karttikeya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-09 20:23:48 följande:
    Majorima: Fint Vart är det någonstans?? Ser nästan ut som där jag bor, i slottsruinen,fast vi har havet precis brevid
    Ja, helt underbart mysigt. Det är Ytterby gamla kyrka, med stenar från 1100-talet. Ligger i Kungälvs kommun vid nordre älv Glad

Var bor du? Skrattande
  • Karttikeya

Ujujuj. Öm i hela kroppen är jag! Fast jag vet inte varför, klarar ingenting längre. Det här är nog den jobbigaste morgonen jag haft, inte varit så här trött på hela praktikperioden, haha! Precis innan klockan ringde så drömde jag att jag vaknade av mig själv och klockan var 11.47! OMG! Sen ringde klockan och man kan ju säga att jag slappnade av.

Haft en jobbig natt.. Rörde mig så mycket igår att bebis sov nästan hela dagen och då förstår man ju att den vill leka runt lite på natten. Till mammas förtret! Det är ju inte så att man missar rörelserna nu precis.. Sen har jag svettats som ett as också! Fast vi har kallt i sovrummet och jag sover naken och grejer. Är det nu sömnsvårigheterna kommer.. Tungan ute

• Karttikeya

Hej håå! Första dagen med stödstrumpor idag, det känns bra! Trodde inte jag skulle kunna ha dom, eftersom jag är rätt så stor, höhö, men dom stasar inte, dom bara håller ett tryck som gör att jag är smalare om benen än på länge efter en hel dag på benen *gillar*

Om man vill ha snygga stödstrumpor finns det att köpa på http://www.mediconline.se !

Idag har jag haft slutbedömning på praktiken, gick jättebra och fick många fina ord Glad Nu har jag två pass kvar, där jag i princip får göra som jag vill, om det är nåt mer jag vill öva på och så. Har fått göra en hel del idag, en givande dag helt enkelt! I morrn ska jag bara sooooova, slappaaaaaa, myyyyysaaaa och sånt där ni vet. Ska baka i övermorgon tror jag, så blir dom på praktiken glada Skrattande

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 09:13:20 följande:
    Vecka 31 idag förästen eller vecka 32
    Vecka 30 här (29+0) Flört  Ska min bebis komma om 10 veckor?!!! (förhoppningsvis 11..) Det är heeelt sinnessjukt.. Skrattande
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-10-13 10:14:38 följande:
    Vi har ju samma bf, så har också nått vecka 30 idag, känns stort tycker jag. Borde firas på något sätt!
    Ja, hur ska vi nu göra det på bästa sätt? Jag har lite alkoholfritt jordgubbsvin, kom hit och skåla Flört
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-13 10:19:30 följande:
    Jag är i vecka 30 på fredag. Jag ska fira med en dubbel körlektion och att inte göra nåt jag inte måste (förutom att läsa teori...) på helgen :)
    Blev ingen arbetsförmedling för mig idag. Började kräkas och ja, det verkar vara matförgiftning eller nåt. Magsjuka maybe. Skickade iaf världens längsta mejl till min handläggare om vilka jobb jag sökt osv osv osv. Har bestämt att jag ska sluta gå till arbetsförmedlingen den 1 november och vara "mammaledig" då. Så det är skönt! Inga fler möten utan bara slut nu liksom. 

Nu behöver jag bara tänka på körkortet och bebisen och sådär, jätteskönt!
    Jag vaknade halv två i natt och mådde illa, men jag lyckades somna ifrån det.. Känner mig fortfarande skum i magen men har ingen aning om vad det kan vara.

Hade du haft magsjuka hade du nog inte orkat sitta här, men matförgiftning kan ju stämma! Eller om du åt frukost för fort? Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)