Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Posten kom men inte testerna typist
    Får vänta till i mon nu kissa !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Börjar misstänka graviditet här som in i helskotta.
    Tappen är stängd och mjuk ..
    Och jag har passerat bim och mensen var i mars ..
    Hmm ..
    Få se imorgon om den inte kommer i morgon så ringer jag och beställer en tid till läkaren och gör ett gravtest hos honom.
    Massa jävla symtomer äter som en häst men jag blir INTE mätt alls
    Är hungrig hela tiden ..
    Huvudvärk nu i 3 dagar o panodil hjälper inte
    Ömma bröstvårtor när jag gnider på dem
    Öm i tjej magen när jag ligger på rygg och håller in och känner efter.
    Kissnödig går upp flera ggr på natten för o kissa
    Och massa flytningar som är krämmiga vitta geggiga litionsflytningar som handkräm typ.
    hög temp på 36,6 o fiser som men karl

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-05-18 10:29:54 följande:
    Inga dåliga symptom du verkar ha koll på.. 36,6 hög temp??? Jag har alltid över 37
    Bara jag som hade utebliven mens som enda symptom.,, kisseriet började bli jobbigt efter v. 20 annars fanns inga symptom.
    Min temp ligger normal på 35,9-36 o som gravid med elias på dagtid var den 37,8
    Jag började kissa med alla mina 4 graviditeter var av 3 jag kunde behålla och jag började kissa massor i vecka 5-6 jag borde nu vara i vecka 7-8 ca nu antingen December eller Januari bebbe ..
    Mama Jessie skrev 2011-05-18 10:27:29 följande:
    Har du pratat med din sambo om det? Har ni verkligen råd och ork till ett barn till nu?
    Pratade med sambon igår jag sa bara jag har fortfarande inte fått min mens och han sa ''okej''
    Han vet ju att jag säger till när den kommer likom.
    Han har sagt att OM jag skulle vara gravid var att ta körkort det bästa för mig då jag kan ta bil till bm typ.
    Och andra saker likom.
    Råd har vi ju men det var likom inte planerad.
    Det vi måste göra då om jag nu e gravid är att jag o han tittar efter en större radhus eller hus o det finns massa mäklare så det kommer nog gå.
    Sen kommer jag att bli av med mammaledigheten i jan då jag tar elias till dagmamman o sen kommer troligtviss nästa då.
    men OM jag är gravid så kan jag ju inte ta honom till dagmamman än jag har inte hjärta till det + att hon hällst inte vill ta honom under 1 år.
    Och det vill jag inte häller.
    Jag har bara sagt till sambon ''tänk om jag e gravid iaf'' men jag har inte sagt något till hans mamma eller min mamma då jag först vill veta saningen.
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-05-18 10:29:54 följande:
    Inga dåliga symptom du verkar ha koll på.. 36,6 hög temp??? Jag har alltid över 37
    Bara jag som hade utebliven mens som enda symptom.,, kisseriet började bli jobbigt efter v. 20 annars fanns inga symptom.
    Jo men nu har mensen varit borta sen mars.
    Så jag vet inte vad jag ska tro på För så här har jag inte innan o skenkan man ju alltid vara men varför är man hungrig hela tiden och massa mer då ?
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-05-18 10:51:19 följande:
    Jag tycker det låter som att du är gravid.. Hur ska ni göra isf? Ska ni behålla det?! 
    Ja kommer att behålla då naturligtviss.
    Abort klarar jag inte av för när jag väntade ebba så tvingade alla mig till abort och när jag väl satt där så var jag en liten människa och grät floder av smärta av att bara tänka på att göra abort men jag ville verkligen behålla och jag är så glad att bm jag hade som förstod mig och sa att jag bara skulle gå hem för jag ville ha detta barn
    O yepp jag har älskade ebba hos mig.

När jag fick ett MA 15 dec 2009 var det det jobbigaste jag någonstin varit med om nu var det ingen MF utan denna sparvel lede inne i mig och jag fick ett + v 6 och v 8 som den tyvärr ut hemma i toalettet den var död redan i vecka 4 men kroppen levde på.
    Jag har ALDRIG i hela mitt liv gråtit så mkt och jag tror hela förlossningen hörde min smärta
    Det var en tuff perjod för oss båda.

Så både jag o sambon har sagt nej till abort
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-05-18 12:20:38 följande:
    Man måste bli gravid inom 18 mån.

Jag går omkring med huvudvärk och äter också som en häst, o e sötsugen jämt, men inte e jag gravid för det, graviditet är ju inte det enda som ändrar på kroppen! Jag tror allt jag har sömn och/eller koffeinbrist, så kroppen försöker nog att jag ska äta mkt så jag får energi :)
    Koffeinbrist hmm jag dricker caffe o röker så jag har nog inte brist huvudvärk har jag nu haft i 3 dagar och det vill inte försvinna alls jätte jobbigt.
    Hunger jag har alltid klarat mig av ingen frukost men middag och super mätt men nu senaste dagarna måste jag äta är hungrig när jag går upp och äter och jag äter men hungern försvinner inte.
    Samma sak med middagen igår åt jag 2 ggr men ändå var jag lika hungrig.
    Jag åt 2 st makor med ost korv sallad gurka + tomat med fiberbröd men näh hungrig e jag än
    Dricker som en kamel jag brukar klara mig brujar inte dricka på hela dagen annar men nu kan jag dricka 2-3 glas innan det är nog.
    ''Suck'' detta är bara jobbigt.
    Hoppas jag får testerna så jag kan koppla av och bara tro jag har någon period som får min kropp bli så knäpp.

Varför måste man bli gravid imon 18 mån ?
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-05-18 13:12:58 följande:
    Vi ska ha syskon om 3-4år! Inte vänta för länge, för jag är gammal. Blir 30år idag! Tyst
    Stort grattis gumman på 30 årsdagen hurra hurra hurra Skål
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-05-18 13:25:29 följande:

Vet att de va ett tag sedan jag skrev, men det har vart MYCKE här hemma...

Några av er kanske kommer ihåg att skolan anmälde mina 2 killars pappa till soc...den anmälan har nu lett till polisutredning så båda killarna har vart på föröhr på barnhuset, de ska ev tilldelas en advokat, å jag har tillsvidare enskild vårdnad, iaf under förundersökningen och ev rättegång......så här e de upp å ner...samtidigt så har jag beslutat mig för att stämma honom på enskild vårdnad i TR, ska till advokat nästa vecka, för att se vad hon säger om mina "chanser" att "vinna" en sådan begäran......

Men Ellie växer på som bara den, fortfarande sover hon hela nätter, har börjat lite smått med mat, å igår testa vi välling för 1a ggn, idag fyller hon 5 månader=)

Grattis på 5 månadsdagen{#emotions_dlg.flower}
    Herregud vad jobbigt du har det just nu med detta
    Inte lätt alls men jag tror nog du vinner och får ensam vårdnad av dem.
    Rättegång är jobbigt men dom kommer att ta mamman på allvar och barnen.
    Har du en bra advokat också?
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-05-18 14:47:17 följande:

Tack =)

Ja de e kämpiga uppgifter som livet lägger fram för mig just nu, men ingen idé att "gräva ner sig"  utan bara att "spotta i nävarna" å ta tag i skiten....

När jag å xcet separerade, så vart vi i karusellen av vårdnadstvist och umgänge....DEN gången gick TR och Hovrätten på min linje, advokaten jag hade DÅ är samma som jag vill ha nu, och det e henne jag ska till nästa vecka, en knivskarp "pantertant" med huvudet på skaft å rak på sak. gillade henne som 17  förra gången, å har hon inte tappat stinget på de här 7 åren som gått så blir det super=)

Ang barnas advokt, så blir det någon som TR tilldelar barna, så jag har inget att säga till om där, och man kan inte använda samma advokat till de båda målen, eftersom det kan anses som jäv= inge bra...förhoppningsvis får jag hem papper snart på om de får en, å vem det är, så jag kan få lite mer fakta om va som händer, polisen har ju tystnadsplikt, även mot mig, FAST jag nu har egen vårdnad om barna.

Skummt att polisen är tyst om just detta likom men jag tror dom inte får säga något då detta blir till rättegång likom.
    Det vore skönt och få en advokat man kännt och vet något om.
    Barnen kommer ju få prata smått och typ rita teckningar och så det kommer inte vara massa prat där inte då detta inte är något barn ska behöva bara med om likom.
    Det kommer gå bra ska du se och dom kommer att lyssna på dig.
    Kommer du ta med dig någon ?

Jag hade själv sambon med mig när jag var i rättegången skitjobbigt.
    Och ebba var hos mormor då så henne hade jag inte med mig.
    Hade en super trevlig advokat GUD så snäll och söt hon var och hon ledade med sig papper som jag fick läsa av och hon berättade för mig hur allt skulle gå osv.
    Men jätte läskigt jag var så lessen och rädd men jag hade inte gjort något fel allt handlade bara om ensam vårdnat + fader test för mig och sen få tag på ebbas pappa och blodprover som vissade 99.9% säkert att han var pappan.
    Sambon min han fick sitta inne i rummet men på en stol längre bort när jag fick prata med dommaren.

Du du ska bara vara dig själv och gråt inte mkt och bli inte arg detta är tuft men jag vet nog dom kommer att ta dig och barnen på allvar det kommer gå galant.
    Men vad händer nu med pappan ?
    Har han rätt att träffa barnen och hur ska ni göra ?

Ebba träffar inte sin pappa och detta sa jag till dommaren och min advokat jag vill inte att han ska besöka henne så ensamrätt var toppen för oss båda.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)