Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

SaraKlippan skrev 2010-07-20 04:15:02 följande:
    Fy... Låter jobbigt med sån yrsel! Vad kan det bero på? Hoppas att det blev bättre o att du nannar gott nu! Jag har precis vaknat o varit ner o kissat... Samma rutin varje natt... Vaknar vid 4 måste kissa o kan inte somna om :( kollar FL och försöker igen! Denna gången har ja dessutom en jäkla huvudvärk :( tagit en tablett o hoppas på att somna igen snart! Finns så mycket att fundera på när man vaknar så här... Barnvagn, skötbord, o allt annat som ska inhandlas! Sen funderar ja på att byta efternamn... Ja heter Johansson o tycker de e så trist! De tråkiga är att min sambo heter Persson o de e inte mycket roligare tycker jag så de hjälper ju inte att vi gifter oss... Så vi sa att om ja byter nu så kan vi ju ta mitt efternamn när vi gifter oss! O så får ju barnet rätt efternamn direkt också :) vet bara inte vad man skulle heta! Men sånt funderar man på vare sig man vill eller inte så här på sönlösa nätter! Hoppas ni andra sover sött iallafall :) Kram
    Jag vet inte. Jag har läst att om man ligger på rygg så kan man få svimningskänslor för att livmodern trycker på vena cava men jag låg inte på rygg, utan jag låg på sidan. Vet inte om yrseln gick över eller om jag bara däckade, sjukt obehagligt i alla fall. Kändes lite som blodtrycksfall, men det borde ju inte komma när jag lägger mig ner heller.
    Jaya skrev 2010-07-20 06:27:53 följande:
    Åhhh! Jag har haft sådan ångest inatt ! Jag har inte kännt av bebis buffar igår eller inatt!. Är i vecka 18+1, i vekca 17+0 så slog hjärtat så fint, och jag har kännt rörelser innan...Rynkar på näsan
    Precis som ondar säger, du behöver inte oroa dig! Sannolikheten att nåt ska gå fel efter att du sett hjärtat i vecka 18 är lika liten som om nåt skulle hända i vecka 38 typ. Alltså inte så stor!
    Jaya skrev 2010-07-20 10:31:18 följande:
    ondar: jo det är sant det du säger. har haft en sådan känslig period nu, gråter en massa. ngn mer som gör det? jag längtar så till den 2e augusti då ska jag till bm och lyssa på hjärtljud. vill ju veta att allt är bra med bebben fortfarande :) allt såg ju bra på rul.
    Ja, jag är också känslig. Och rädd och nervös för vad som komma skall, även om vi vill det jättemycket så är det ändå läskigt för att det är så stort och nytt och annorlunda.
    Mrs TH skrev 2010-07-20 11:52:08 följande:
    Jag drömmer väldigt konstigt, det är rätt jobbigt. I natt drömde jag att min bästa vän var otrogen mot sin man och skyllde otroheten på att hon blivit mamma. Något hon aldrig skulle göra, men det var så verkligt i drömmen.

Gråtmild är jag jämt, men igår fick jag även ett vansinnesutbrott på min pappa, som är en riktigt 40-talist skitstövel, som tycker att flickor inte ska bry sig så mkt om saker som är viktiga. Usch honom vill jag inte se på ett tag! Sen grät jag så hårt att jag fick ont i magen. Min man blir jätterädd och gör allt han kan för att jag ska lugna ner mig.

Det här med mina föräldrar är en lång tråkig story, men man kan säga att de gör sitt bästa för att förstöra det för oss eknomiskt, ex min pappa förfalskar mitt namn på saker och så blir jag betalningsskyldig etc.

Nu kom precis våra nya fina sängar, och jag ska släppa ut den lilla katten ifrån badrummet, där hon har varit på timeout eftersom hon är så jäkla jobbig på en av de andra katterna, sen ska jag åka hem till gården där jag växte upp och bada och äta sen lunch med mina bästa vänners mamma!
    Min pappa är också en idiot och vi har ingen kontakt längre så jag vet hur det kan vara. Ibland blir man liksom förvånad av vad ens föräldrar kan göra mot sina egna barn. Min pappa har bland annat stämt mig två gånger, första gången när jag var 15.. Min mamma är dock väldigt normal och bra
  • Momalicious
    Ni som är nervösa och vill höra hjärtljud - jag rekomenderar verkligen varmt att skaffa en angelsound, eller låna en eller liknande. Inget är så underbart betryggande om man är orolig som att slå på maskinen och lyssna ett par sekunder. Gjort det två gånger hittills och nu är det skitlätt att hitta hjärtljuden (vecka 16 gjorde jag senast).

Vissa är emot det men jag tror det är bättre för både sig själv och fostret att man lyssnar några få gånger i några sekunder när man är riktigt orolig än att gå runt och oroa sig flera dagar/veckor att nåt är fel. I USA kollar de dessutom hjärtljuden varje gång de är hos sin obstretiker vilket är väldigt ofta. Så jag tror inte det är nåt farligt. Hade det varit det hade ju sjukvården bara lyssnat med tratt.

Alla är olika men för mig är det guld värt!
  • Momalicious
    Stoce skrev 2010-07-20 12:44:44 följande:
    Så ni är flera som har blivit gråtmilda? Själv är jag nästan tvärtom jag, funderar på om något är galet?! Jag har väldigt jämnt humör och är mest bara nöjd och tillfreds. Enda gången jag gråter/får tårar i ögonen är om jag ser en förlossning på tv eller liknande, haha!

Går in i vecka 20 idag, så nu är det halvtid, tjoho! Imorgon är det dags för besök hos BM, ska få lyssna på hjärtat för första gången. Sambon ska med också, så vi ser fram emot det båda två.

Ni som får ut vätska från brösten... hur ser den vätskan ut? Det som kommer för mig, är ganska klart med antydan till svagt ljusgult. Luktar ingenting.... läcker ibland så jag får byta nattlinne, haha!
    Jag har ett väldigt humör kan man säga, som PMS ungefär. Växlar snabbt och intensivt. Haha.
  • Momalicious

Jag brukar vara stabil och är inte alltid stabil nu direkt. Men jag är oftast normal haha.

Jag känner inte heller bebis än, inte vad jag vet SÄKERT är bebis iaf. Tror det vart tarmrörelser jag känt. Ställt in mig på att det kanske tar ett tag innan det kommer. Men men, vi får se : )

Lagar chili con carne nu, gott! Blev så himla sugen på det fastän jag nästan aldrig äter det. Och STARKT ska det vara. Nån mer som fått cravings på stark mat?

• Momalicious

Är förresten dödligt förstoppad. Fick tipset av mamma att ta ett par matskedar linfrö och hälla på lite kokande vatten så de sväller och äta. Hon sa att man kan hälla på lite saft eller nåt också för att det ska smaka bättre, men äh, vill bara få bajsa!

• Momalicious
    Momalicious skrev 2010-07-20 19:18:18 följande:
    Är förresten dödligt förstoppad. Fick tipset av mamma att ta ett par matskedar linfrö och hälla på lite kokande vatten så de sväller och äta. Hon sa att man kan hälla på lite saft eller nåt också för att det ska smaka bättre, men äh, vill bara få bajsa!
    Känns som att äta slemmigt halvrått ris förövrigt HAHA
  • Momalicious

Jag gillar "torra" linfrön, de är goda tycker jag. Men blöta blir de ju så slemmiga, blä. Höll på att kräkas efter ett tag, hoppas det hjälper annars får jag köpa katrinplommon imorgon!

• Momalicious
    linn78 skrev 2010-07-20 20:29:11 följande:
    jag vaknade imorse och hela världen snurrade och det gick inte över. Lyckades gå på vingliga ben och lämna sonen på dagis, kändes inte alls kul att inte ha full kontroll. Jag skulle ändå in till sjukhuset med jobbet så jag ringde förlossningen och pratade med dom och dom tyckte att jag skulle ta mej till KK-akuten för ett blodtryck och snabb koll. Där skickade dom mej vidare till vanliga akuten för det var iaf inget som hade med gyn eller bebis att göra.
       På akuten tog dom en massa blodprov, urinprov, EKG och gjorde en massa balans övningar också. Men i slutändan hittades ingenting, alla prover var bra så jag fick åka hem igen efter 6 timmar. Dom trodde att det ev bara var en blandning av att druckit dåligt, lite lågt blodtryck och annan slags gravyrsel. Men yrseln satt i ca 10 timmar så det kändes inte alls bra. Men nu har jag fått en rejäl koll av allt möjligt iafFlört
       Men det jag skulle komma fram till efter allt detta var att yrseln konstigt nog släppte mer och mer efter att jag varit och skitit Skrikandes (ursäkta detaljerna), jag var nog lite förstoppad för nu har jag gått typ 3 ggr ikväll och efter varje gång har jag känt mig bättreSkrattande
    Hoppas linfröna hjälper dej!!=)
    Usch din stackare! :( Ja, jag hoppas det. Jag har inte yrsel hela tiden men till och från. Hoppas oavsett yrseln att jag får bajsa snart
    SaraKlippan skrev 2010-07-20 21:35:11 följande:

Här har ni som inte vet eller känner er osäkra på vilket kön ett test ni kan göra o se vad de blir :) Rätt kul för er som redan vet också och se om det stämmer! Berätta gärna era resultat och om det stämmer (ni som vet).

Jag vet inte vad det ska bli men fick 6 på pojke och 19 på flicka så det blir ju flicka enligt detta :)

Pojke i magen

() Koppen lyfter du i örat för att dricka

() Du har ofta huvudvärk

() Du gillar inte citrus eller apelsinjuice

() Bebisens hjärtslag är 140 eller färre

() Du är sugen på kött och ost

() Du har svårt att andas och är ofta snuvig

() Du har klart urin

() Brösten är olika stora

() Brösten har blivit mycket större

() Du var knappt illamående i början

() Du och din mammas relation är sämre

() Pappan går inte upp under graviditeten

() På mackan äter du helst kanten

() Dina fötter är kallare än vanligt

() Du sover med kudden mot norr

() Bebisen ligger högt i magen

() Håret på dina ben växer ut fortare

() Din mage står ut

() Magen är klotrund och toppig

() Din pigmentrand är stark och markerad

() Du visar handryggen när du visar händerna

() Ditt hår är tjockt och glansigt

() Du sover helst på din vänstra sida

() Du känner dig ofta ledsen

() Det är synd om dig

() Du gick upp lite i början

() Tandköttet blöder inte eller bara lite

() Du har ingen svamp eller urinvägsinfektion

() Bebisen sparkar hårt och ofta

() Bebisen har hicka sällan / aldrig

() Du känner dig bekväm i din mammakropp

() Du har mycket halsbränna

Summa: 

Flicka i magen

() Lite eller ingen halsbränna

() Du känner dej oattraktiv

() Babyn hickar mycket

() Babyn sparkar mindre, bökar gärna

() Du har lättare att få urinvägsinfektion

() Du har större risk att få svampinfektion

() Tandköttet blöder mycket

() Vikten går upp mycket i början

() Du är ofta irriterad

() Du är ofta arg

() Du sover helst på din höger sida

() Ditt hår är tunnt och matt

() Du visar händerna med handflatan upp

() Du har en svag pigment rand/ ingen alls

() Din mage är bred

() Du har en platå på magen

() Håret växer som vanligt på benen

() Bebisen ligger lågt i magen

() Du sover med kudden åt söder

() Fötterna känns som vanligt

() Du äter gärna mackans mitt

() Pappan går upp under graviditeten

() Du o din mammas relation är oförändrad

() Du var illamående i början

() Brösten har blivit lite större

() Brösten är lika stora

() Du har grumlig och blek urin

() Du kan andas som vanligt

() Du är sugen på frukt och sallad

() Bebisens hjärtslag ligger över 140

() Du älskar citrusfrukt och apelsinjuice

() Koppen greppar du runt om för att lyfta

Summa: 

Jag fick typ 5 på pojke och 22 på tjej, så det återstår att se senare om det stämmer eller ej Känns som evigheter tills vi kan få veta könet.
  • Momalicious

Är sjukt trött. Ska gå och lägga mig bums, känns som jag ska somna här annars.

Jag har förresten tagit ut min navelpiercing. Har jag skrivit det? Själva hålet ser typ ut som ett streck och är väldigt spänt. Kändes inte obehagligt att ha det i men tänkte att om det nu skulle växa igen så får jag väl pierca om det då. Om jag fortfarande vill ha det efteråt vill säga, det beror nog på hur magen ser ut.

Upptäckte för övrigt när jag tog ut smycket att det har börjat spricka pyyyyttepyttelite inne i själva hålet. Hoppas inte det spricker helt, hade ju varit hemskt fult. Det återstår att se.

Sova nu!

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-21 09:35:47 följande:
    Somliga har hela 9 dagar kvar! Omg.
    SOMLIGA har 12 dagar kvar! :o
Svar på tråden December Bebis 2010 :)