• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-09 19:07:23 följande:
    Idag när jag pratade med mamma så apropå buffar och ''fjäril kännsla'' och dom små kännslorna
    Så stod jag ute och pratade med mamma i telefonen så helt plötsligt buffar det till flera ggr ååh vad härligt det har gjort det innan men då fjäril kännsla men nu buffade det ordenligt och jag bara skrattade av att det var så härligt att känna
    Frågade mamma när hon började känna mig och det var i 3-4månaden och jag är i 3 månaden vecka 13 idag enligt barnmorskan 22 dec
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Är du helt säker på att du känner buffar av barnet?? Vi är ju precis lika långt (kort) gågna och jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att jag ens skulle känna fjärilkänsla så här tidigt...och buffar??? Nonono...
    bebisen är ju pyyyyte liten.
    Menar inget illa, men det verkar galet tidigt alltså...
    MajMamman08 skrev 2010-06-09 18:55:47 följande:
    Hahaha...min kondition e lika med noll...orkar ingenting,o pustar när jag kommer upp på de sista trappsteget på jobbet,3 trappor,hehe! Ja,de känns ju som om man e höggravid när man inte orkar mer...hur ska detta sluta?!
    Ja som tänk köpa en crosstrainer o motionera lite på....haha kommer ja ens orka 1 min på den?!

Ja jag vill med ha flicka så himla gärna,små söta klänningar,går jämnt o känner o klämmer på de i affärerna,så mycket roligare än kill kläder!!
    Önskade mig en kille med första barnet o de blev de så hoppas min önskan går i uppfyllelse denna gången med
    Ja kontionen är inte mitt problem mer att jag får ont när jag går snabbt då... Hur ska det då vara om 10 veckor...
  • 3 barns mamma84

Nej ingen inbilling alls jag kände och jag stod still och kände oxå tarmarna sitter inte nere i livmodern precis
    Sen kan det faktist vara så när man väntar 3 bebis ..
    Men riktiga sparkar nej inte ännu inte alls.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-06-09 19:24:35 följande:
    Skulle inte heller drömma om buffar, fötterna är ju typ 2 millimeter stora =) Kände i v 17 första kittlet sist, men nu är det ju framläga på moderkakan så dröjer väl längre nu.
    Min moderkaka ligger bakvägg då kan man faktist känna av det redan nu
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-09 07:33:01 följande:
    Vännen du spammar inte alls tråden! Som minifer skrev så känns de skönt med lite uppdatering från dig så man vet hur de går osv,duär  ju lika välkommen oavsett om du e gravid el inte! du tillhör ju denna tråden Snart e du gravid igen med och kan skriva om alla gravsymptom osv.
    Tills dess får du skriva vad du vill
    Hoppas,hoppas verkligen att de gör nånting åt den där myomet,borde ju vara självklart för dem o göra då bebis inte vann kampen emot den!!!!!
    Brukar ofta tänka på dig!! mängder av kramar!
    hej underbara majmamma! TACK! Jag när fortfarande ett hopp att hinna vara gravid med er någon eller några månader innan ni får era lill*. Jag hoppas jag får ta bort det annars vet jag inte vad jag gör!

kramar i mängder och tack för dina tankar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-09 11:09:32 följande:
    Jag var på KUB nyss, GUUUUUUUD vad nervös jag var. Hade maken och mini med, har ingen barnvakt, och när de inte fick följa med in började jag grina, var så hemskt nervös! Men det gick väl ok! Jag ÄR gravid! Fick siffrorna 1:1545. Åldersrisken är ju 1:545 så det var ju bra för åldern. Och det var på Downs, de andra (18 o 13) hade jag 1:20 000 på. Nackspaltens största var 2.2 men de flesta var runt 1.7.  Bebben var 5.6 cm och vinkade =) Blev flyttad från julafton till 19 december, vilket innebär att jag nu är i v 13 och därmed förbi de första 12 veckorna, hurra!!

Tack för alla tummar!! Kunde varit bättre siffror, men kunde varit mycket sämre också =)
    Helt UNDERBART vännen! Gläds med dig! Nu får vi skåla i ramlösa/mer/ i morgon på lunchen för er och för er lilla decemberbebis! Kramar i mängder!
  • MalakiW
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    UNDERBART att få se sitt lilla pyre! GRATTIS!
  • MalakiW
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    Tack för dina varma tankar! Är hela tiden rädd för att ni ska tycka att jag tränger mig på och kommer in med negativa vibbar. Vill ju så gärna vara en del av denna tråd! Kan nog inte riktigt ta in att det inte blir ngn decemberbebis får vår del. Gråter

kramar till alla!
  • LinnV

Vad roligt för alla er som fått se era små bebisar. Är sååå avis, jag vill med ju!

Jag har berättat för chefs assistenten igår att jag ska jobba fram till 1 Nov och sen vara hemma och få barn och så. Hon blev överlycklig och tyckte det var så roligt. Sen vet några av mina jobbarkompisar om det och alla är lika glada Vi har två chefer nu, är så stort distrikt, och har haft de i ett par månader bara så känns så konstigt att berätta för de. Är bara timvikarie så är nervös att inte få vara kvar.. 

Mitt illamående är hemskt, hade jag inte varit så himla envis så hade jag inte klarat av att jobba. Mår illa hela fm tills jag ätit lunch och varit uppe några timmar

• Stoce

Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter

Svar på tråden December Bebis 2010 :)