• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma

Hemma från jobbet, ska plugga lite nu innan sängen...är rätt trött faktiskt...

Ang vagnar vill jag egentligen ha en ny syskonvagn från babyproffsen, men vi har nog inte råd med det, så vi letar begagnad....

Ang kön så har jag nu en av varje så nu kan jag få en tjej till tycker jag min sambo vill ha pojke så vi får se vem som har rätt...jag tror det är en liten tjej i magen....

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-09 22:48:07 följande:
    Jag är med timvikarie & mina kollegor vet, men jag har inte sagt nått till chefen och kommer inte göra tror jag inte...så länge jag orkar jobba så vill jag jobba....

Äter du några tabletter för illamåendet?
    Okej, måste man inte berätta för chefen? Jag gick i skolan när jag fick min dotter så har inte så stor koll på sånt.

Nej min BM tyckte jag skulle äta regelbundet och hålla blodsockret jämt så skulle jag inte må illa, det fungerade till och från tills förra veckan ungefär. Nu kan jag inte göra något alls för att det ska bli bättre. Kanske skulle köpt något och provat. Finns det receptfritt?
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-09 22:53:46 följande:
    Okej, måste man inte berätta för chefen? Jag gick i skolan när jag fick min dotter så har inte så stor koll på sånt.

Nej min BM tyckte jag skulle äta regelbundet och hålla blodsockret jämt så skulle jag inte må illa, det fungerade till och från tills förra veckan ungefär. Nu kan jag inte göra något alls för att det ska bli bättre. Kanske skulle köpt något och provat. Finns det receptfritt?
    ne det tror jag verkligen inte du måste...inte om du klarar av dina arb uppgifter & det inte är någon dålig arbetsmiljö för dej ele barnet...

Ja Postafen finns receptfritt...funkar hyffsat på mej....
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-09 22:56:09 följande:
    ne det tror jag verkligen inte du måste...inte om du klarar av dina arb uppgifter & det inte är någon dålig arbetsmiljö för dej ele barnet...

Ja Postafen finns receptfritt...funkar hyffsat på mej....
    Okej, men jag kommer inte kunna klara alla uppgifter länge till. Att dammsuga är nästan helt omöjligt för mig pga ont i ryggen.

läste om de på fass nu och jag kan inte äta dem, de innehåller laktos  
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-09 22:58:31 följande:
    Okej, men jag kommer inte kunna klara alla uppgifter länge till. Att dammsuga är nästan helt omöjligt för mig pga ont i ryggen.

läste om de på fass nu och jag kan inte äta dem, de innehåller laktos  
    ojdå Då måste arbetsgivaren ge dej andra arbetsuppgifter, fast i våra fall lär de sluta ringa oss ist....sjukskriven blir du nog inte tyvärr

aj då!
    Men ring din BM så kanske hon kan skriva ut några....
  • Momalicious

Hej kära kvinnor! Ni skriver så jag inte hinner med. 
    Har inte hunnit läsa ikapp, satte mig här snabbt innan det är dags för sömn bara. 

Måste bara berätta lite om min man. Idag skulle svärisarna komma på kaffe vid åtta-tiden och vår lägenhet såg ut som en krigszon. Jag mådde så illa så han sa till mig att lägga mig och vila lite. Vaknade två timmar senare, när han väckte mig. Hela lägenheten var totalstädad och skinande ren. Åh så lycklig jag blev. Sen lagade han lasagne också. Visst är det härligt? Han är en riktigt fantastisk ha-vid-sin-sida-alltid-men-särskilt-under-en-graviditet-sambo. 

Svärisarna tyckte också det var lustigt hur stor min mage blivit. Jag har inte tänkt på det så mkt, använder nästan bara leggings och det märks inte direkt när man växer.. Men kul att det syns redan. Dock blir jag lite nervös att det ska vara fler än en, då det går i släkten lite ;)

Godnatt sötnosar!

• Momalicious

FÖRRESTEN! Är det någon som vet hur det fungerar med läkarbesök när man är förstföderska? Får man VUL då, alltid? Jag tackade nej under inskrivningen i v 5 till det för jag mådde ju finemang (då ja) men om man får VUL vill jag också haha. Funderar på att boka ett privat VUL annars, vill se att det faktiskt är nåt där inne NU! 

• ÄlskarMina

Stoce: Hoppas det lugnat ner sig och jag tycker iaf att du ska åka in idag på en koll. Jag skulle inte stå ut! Kram och lycka till!

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
  • Stoce

Tack alla som skrivit {#emotions_dlg.flower} Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.

..... (ringer BM)

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags.  Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!

Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-10 00:05:47 följande:
    FÖRRESTEN! Är det någon som vet hur det fungerar med läkarbesök när man är förstföderska? Får man VUL då, alltid? Jag tackade nej under inskrivningen i v 5 till det för jag mådde ju finemang (då ja) men om man får VUL vill jag också haha. Funderar på att boka ett privat VUL annars, vill se att det faktiskt är nåt där inne NU! 
    Vilken underbar man du har De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
    Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!

Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
    Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!
    Stoce: Hoppas det lugnat ner sig och jag tycker iaf att du ska åka in idag på en koll. Jag skulle inte stå ut! Kram och lycka till!
    Håller med...åka in o kolla!!! Kramar i massor!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)