• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Stoce-
    Stackare!! Hoppas bara det var gammal koagulerat blod från senaste blödningen. Jobbigt det måste vara *kram*

NhjärtaD, Mamalicious (och ni andra med scyssta män )
    Vad gjorde man utan dom när man är som man är... Har också en riktig pärla här hemma!

Majmamman-
    Gud vad tråkigt det är att vara vikarie och särskilt i kummunen med deras jävla LAS listor. Blä!! Är du säker på att viket du går på kommer tillbaka i September?

• 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-06-09 22:27:02 följande:
    buffar det eller killas det liksom? Det är buffandet jag tyckte lät konstigt, men det är kanske jag som tänker buffa lite tuffare än vad som menades =) Kul att se dig för övrigt, har just undrat var du hållt hus, hur mår du?
    Buffar är buffar för mig då man känner utan att misstolka sig liksom
    Sparkar är sparkar och D känner man verkligen sparkarna.
    Som Emynem sa så är hon gravid med andra barnet i vecka 13 och jag i vecka 13 men tror på vecka 14 + bättre då jag hade mens 10 mars och inte 18 mars ! men iaf väntar jag själv på tredje barnet och känner av det redan nu och min moderkaka ligger bakotvägg alltså bättre att känna då
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Idag tog jag modet upp och vissade anonyma bebisen till chefen förvånad haha men jösses vad GLAD hon blev jag trodde jag höl på att tappa ögonen hahaha

• Emelle
    12 passerade veckor nu!! Wihooo!! Skrattande
    Skönt!!
    Kan ju gå fel nu med men ett mål på vägen är det ju allt!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Vad gör ni på er semester??
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-06-10 13:58:58 följande:
    Skönt!!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Du o jag har ju 22 dec
    Hade du mens 18 mars kom din mens då ?
    För jag tycker det är så konstigt då jag hade min mens 10 mars
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-10 14:03:25 följande:
    Du o jag har ju 22 dec
    Hade du mens 18 mars kom din mens då ?
    För jag tycker det är så konstigt då jag hade min mens 10 mars
    men du..nu är du ju daterad väl? ibland stämmer inte datum efter alla "mallar" och bebisen har ju de mått den har. Så det är nog bara att gilla läget. Cool
    Om jag skulle gå efter en standardmodell efter min senaste mens skulle jag ha BF ca.5dgr tidigare än vad jag faktiskt har. Nu vet jag att jag hade sen ÄL och att jag har en 30dgrs-cykel.Ändå är bebis 2dgr yngre än vad de datumen säger. 

Jag är daterad och klar och jag nöjer mig med det. Sen får jag säkert gå över denna gången också! haha!
    (idag 14+1) 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
  • skogsbollen

Emelle:
    Vad kul att ni ska hit till Karlskrona en vecka. Här är det vackert på sommaren :)

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-10 13:58:58 följande:
    Skönt!!

Åh, vilken bra dag det lät som! God mat, bra tidningar, får behålla tjänsten och ha en härlig semester! Gud så skönt!
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-06-10 14:18:26 följande:
    men du..nu är du ju daterad väl? ibland stämmer inte datum efter alla "mallar" och bebisen har ju de mått den har. Så det är nog bara att gilla läget. Cool
    Om jag skulle gå efter en standardmodell efter min senaste mens skulle jag ha BF ca.5dgr tidigare än vad jag faktiskt har. Nu vet jag att jag hade sen ÄL och att jag har en 30dgrs-cykel.Ändå är bebis 2dgr yngre än vad de datumen säger. 

Jag är daterad och klar och jag nöjer mig med det. Sen får jag säkert gå över denna gången också! haha!
    (idag 14+1) 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
    jo men 9 dagar liksom
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-06-09 22:27:02 följande:
    buffar det eller killas det liksom? Det är buffandet jag tyckte lät konstigt, men det är kanske jag som tänker buffa lite tuffare än vad som menades =) Kul att se dig för övrigt, har just undrat var du hållt hus, hur mår du?
    Det sprattlar till, känns precis som när jag väntade min första, som en fisk som slår i vattnet.
    Men med min första så kände jag också rejält tidigt för att vara första barnet, redan i v.14 började han röra sig och i v.16 kunde andra kännar buffar utanpå magen så är inte jätte förvånad över att jag känner det andra barnet en vecka tidigare.

Jag har följt tråden men inte skrivit i den eftersom jag haft så mkt krångel med min graviditet med blödningar och tillväxt på fostret osv, ville se så det gick vägen först.
    Och var på den sista kontrollen nu för några dagar sedan och allt såg bra ut, och nu så känner jag ju att den rör på sig, så känns skönt :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)