• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-09 23:15:53 följande:
    ojdå Då måste arbetsgivaren ge dej andra arbetsuppgifter, fast i våra fall lär de sluta ringa oss ist....sjukskriven blir du nog inte tyvärr

aj då!
    Men ring din BM så kanske hon kan skriva ut några....
    Nej det är ju tyvärr det som är risken, men funderar att prata med samordnarna och fråga om jag inte kan slippa att städa, jag kan ju göra allt annat. Det borde inte vara ett problem för så gjorde de med en annan tjej förut. Får hålla tummarna.. Vi får sms, de slutade med att ringa för 1½ år sen

Jag får nog göra det, Det borde ju finnas några, glömde ringa idag däremot.. 
  • Utomlands

Oj oj oj hänger inte med, ni skriver sa mycket! :D KUL med alla ultraljud!
    Stoce, vad skönt att det är lugnt igen!

Igâr kände jag som en buff = en liten liten tryckning, typ 5 cm under navlen till höger. Vet inte om tarmarna gâr precis där. Och idag läser jag om era fjärils känslor och buffar.

Jag är först föderska och är i vecka 14+3 (grav vecka 15) är det värkligen möjligt att det kan ha varit den lille???? Emotion!!!! Men jag har ju läst att man inte kan känna nâgot förrän i v17 som tidigast som förstföderska.
    ???

• LinnV
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:13:22 följande:
    'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
    Jaha, om våran chef gjort så hade ungefär halva gruppen ringt och skällt ut henne. Här får de gå från LAS listan annars blir det liv. Det är två stycken i år som fått vik som jag och tre till hade förtur på, inge kul för chefen då

Jag går på sommarvik tills 26 Augusti, sen är det timmar som gäller igen, men som det varit nu ligger jag på runt 100 timmar i månaden och de räcker ganska bra

Trist med en sån chef, men de har ju ingen rätt att sätta någon annan på viket för du är gravid. Då skulle jag pratat med facket på en gång! 
  • LinnV

Åhh ÄNTLIGEN fick jag min RUL tid Den 7 Juli kl 9.30. Är så jävla glad, som jag längtar nu. Det blir första gången vi får se bebisen. Men är så orolig att något är fel. Men det är mindre än en månad kvar bara Sen blir det att köpa vagn om allt är som det ska..

• Emynem
    Utomlands skrev 2010-06-10 17:39:55 följande:
    Oj oj oj hänger inte med, ni skriver sa mycket! :D KUL med alla ultraljud!
    Stoce, vad skönt att det är lugnt igen!

Igâr kände jag som en buff = en liten liten tryckning, typ 5 cm under navlen till höger. Vet inte om tarmarna gâr precis där. Och idag läser jag om era fjärils känslor och buffar.

Jag är först föderska och är i vecka 14+3 (grav vecka 15) är det värkligen möjligt att det kan ha varit den lille???? Emotion!!!! Men jag har ju läst att man inte kan känna nâgot förrän i v17 som tidigast som förstföderska.
    ???
    Jag kände i v.14 med min första och andra kunde känna utanpå min mage i v.16 så det där är väldigt olika! Min son låg extremt långt ut så var nog därför det kändes så tidigt.
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-10 12:16:00 följande:
    Nu har jag hunnit läsa lite ikapp, vad härligt med ett lugnande besked! Inte haft någon blödning (än) och förstår att det måste vara helt sjukt hemskt. Burr. Kram!
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:08:36 följande:
    Vilken underbar man du har De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
    Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!

Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
    Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!
    Du har alltid så bra svar, man blir alltid så glad när du skriver hihi! Ja, jag missade såklart bm's telefontid idag. Orka att ha olika varje dag! Får skriva en lapp med telefontiderna så jag har koll på det Ska ringa imorgon i vart fall och då får jag väl svar. Annars bokar vi lätt privat, alldeles för nyfiken för att vänta!Ja eller hur! Han brukar skämma bort mig rätt mycket med små vardagsgrejer men även större, men blir alltid lika glad varje gång Jag mår riktigt kasst men jag stökar i alla fall inte ner, så det är väl bra när jag inte orkar diska haha.
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:
    Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

Vart tog sommaren vägen??

kraaam
     Åh, vad härligt! Vill också. Även om jag mår illa och brösten blivit massiva (!) och magen blivit rund så kan jag ändå inte fatta att jag är gravid. Hur lång tid ska det ta egentligen? Men gud så härligt, längtar tills jag får göra hjärtljud. Hur långt gången är du?

Det där med sommaren funderar jag också på. Fast jag lider inte så mycket av att det är molnigt. Är ju ändå bara inne och mår illa  
    Fast ibland så undrar jag vad han tänker med, för bara för att jag mår bättre så behöver jag inte bli bortskämd ele? Tycker jag gör mer än honom nu hemma, men men han finns här hemma iaf, även om man måste gnälla ibland

Ne, jag förstår väl nu för det mesta, men ändå inte
    Men det det slog ett stark hjärta på 152 där inne idag & jag är i v 14+3 idag.

hahaa ne då är det bra väder för din del, jag blir mycket piggare & gladare med sommar! Men det verkar bli bättre på lördag, söndag....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Ninnie81

14+1...nästata vecka ska jag lyssna på hjärtat...längtar. fått tid för rul den 14 juli på sambons födelsedag.

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-10 13:48:57 följande:

Stoce-
    Stackare!! Hoppas bara det var gammal koagulerat blod från senaste blödningen. Jobbigt det måste vara *kram*

NhjärtaD, Mamalicious (och ni andra med scyssta män )
    Vad gjorde man utan dom när man är som man är... Har också en riktig pärla här hemma!

Majmamman-
    Gud vad tråkigt det är att vara vikarie och särskilt i kummunen med deras jävla LAS listor. Blä!! Är du säker på att viket du går på kommer tillbaka i September?

Fast jag tror inte min förstår ändå hur man mått osv, men han gör sitt bästa, sen ibland kan han tänka, ele ne han tänker nog inte när han gör nått
    Emelle skrev 2010-06-10 13:58:58 följande:
    12 passerade veckor nu!! Wihooo!! Skrattande
    Skönt!!
    Kan ju gå fel nu med men ett mål på vägen är det ju allt!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Vad gör ni på er semester??
    Men gud vilket kanon inlägg med glada besked grattis grattis!!!

Vi var på Ölands djurpark i helgen

På semestern ska vi till Öland, Astrid Lindgrens värld & nått ställe till vi inte spikat...& så ska vi förstås försöka njuta!!!!
    linasmama skrev 2010-06-10 17:30:47 följande:
    Nej det är ju tyvärr det som är risken, men funderar att prata med samordnarna och fråga om jag inte kan slippa att städa, jag kan ju göra allt annat. Det borde inte vara ett problem för så gjorde de med en annan tjej förut. Får hålla tummarna.. Vi får sms, de slutade med att ringa för 1½ år sen

Jag får nog göra det, Det borde ju finnas några, glömde ringa idag däremot.. 
    Ja har de gjort så med en innan så....
    hahahah okej, från ett ställe messar de ibland, men oftast ringer dem.
    Mopplis skrev 2010-06-10 19:11:05 följande:
    Okej, nu har jag internet igen!!!

Tjoho.. så, vad har hänt? summera det mest spännande :)
    Hahaha den blir svår
  • Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2010-06-10 21:34:43 följande:
    14+1...nästata vecka ska jag lyssna på hjärtat...längtar. fått tid för rul den 14 juli på sambons födelsedag.
    det gjorde jag idag

152 slog det! Kanon bra!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)