• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    linasmama skrev 2010-06-09 20:42:06 följande:
    Vad roligt för alla er som fått se era små bebisar. Är sååå avis, jag vill med ju!

Jag har berättat för chefs assistenten igår att jag ska jobba fram till 1 Nov och sen vara hemma och få barn och så. Hon blev överlycklig och tyckte det var så roligt. Sen vet några av mina jobbarkompisar om det och alla är lika glada Vi har två chefer nu, är så stort distrikt, och har haft de i ett par månader bara så känns så konstigt att berätta för de. Är bara timvikarie så är nervös att inte få vara kvar.. 

Mitt illamående är hemskt, hade jag inte varit så himla envis så hade jag inte klarat av att jobba. Mår illa hela fm tills jag ätit lunch och varit uppe några timmar
    'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-10 00:03:47 följande:
    Hej kära kvinnor! Ni skriver så jag inte hinner med. 
    Har inte hunnit läsa ikapp, satte mig här snabbt innan det är dags för sömn bara. 

Måste bara berätta lite om min man. Idag skulle svärisarna komma på kaffe vid åtta-tiden och vår lägenhet såg ut som en krigszon. Jag mådde så illa så han sa till mig att lägga mig och vila lite. Vaknade två timmar senare, när han väckte mig. Hela lägenheten var totalstädad och skinande ren. Åh så lycklig jag blev. Sen lagade han lasagne också. Visst är det härligt? Han är en riktigt fantastisk ha-vid-sin-sida-alltid-men-särskilt-under-en-gravi ditet-sambo. 

Svärisarna tyckte också det var lustigt hur stor min mage blivit. Jag har inte tänkt på det så mkt, använder nästan bara leggings och det märks inte direkt när man växer.. Men kul att det syns redan. Dock blir jag lite nervös att det ska vara fler än en, då det går i släkten lite ;)

Godnatt sötnosar!
    Underbar man!!
    Jag har en liknande Men det var länge sen nu jag blev riktigt bortskämd Men igår när jag vaknade så stod det en bukett syrener på bordet & luktade gott...
    Såna små grejer gör han ofta, ihelgen ska han få laga mat för det mesta
    Städningen kanske vi hjälps åt med, mår juh bra nu så då tycker jag vi kan hjälpas åt, men visst är det skönt när de finns där & förstår vad de ska göra 

Stoce skrev 2010-06-10 09:06:07 följande:
    Tack alla som skrivit {#emotions_dlg.flower} Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.

..... (ringer BM)

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags.  Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!

Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
    Bra att du är lugnare....& bra att du ska ta det lugnt, bättre att lyssna på kroppen...

OJ det är nog speciellt, man få juh en speciell kontakt med sin mentor under 3 års tid!
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:13:22 följande:
    'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
    Skönt att du fått ett vik, hatar att aldrig veta hur man jobbar & kan inte planera osv....Får min chef reda på att jag är gravid kommer jag inte få ett vik, svårt att få det någon annanstans med tror jag....suck suck....men oftast har det alltid ordnat sej så det får man hoppas på!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

Vart tog sommaren vägen??

kraaam

• skogsbollen

Stoce:
    Vad skönt! Man blir ju så j-a orolig när nåt sånt där händer, tror det värsta och tänker inte alls förnuftigt alla gånger.... och bra är väl det egentligen eftersom det ju kan finnas lägen där det faktiskt är befogat med oro.
    Jag har försökt att intala mig att eftersom allt såg bra ut på VUL _efter_ blödningen jag hade, så borde det vara lugnt.... men jag hade blivit dönervös om jag börjat blöda igen, eller om jag gör det.
    Men skönt med lugnande ord för din del. Take it easy nu :)
    Kram

• Stoce
    skogsbollen skrev 2010-06-10 10:36:23 följande:
    Stoce:
    Vad skönt! Man blir ju så j-a orolig när nåt sånt där händer, tror det värsta och tänker inte alls förnuftigt alla gånger.... och bra är väl det egentligen eftersom det ju kan finnas lägen där det faktiskt är befogat med oro.
    Jag har försökt att intala mig att eftersom allt såg bra ut på VUL _efter_ blödningen jag hade, så borde det vara lugnt.... men jag hade blivit dönervös om jag börjat blöda igen, eller om jag gör det.
    Men skönt med lugnande ord för din del. Take it easy nu :)
    Kram
    Ja, man slappnar precis av då blödningen upphört, och så kommer det något nytt som gör en så himla orolig igen. Som du säger så är det ju befogat vissa gånger, men hittills har allt gått bra - och SKA fortsätta gå bra också
    Vi alla härinne nu ska få fina decemberbebisar, och MalakiW håller vi tummarna för att det tar sig i augusti!!
  • skogsbollen

@Stoce:
    Det ska ABSOLUT gå bra för oss alla, och alla tummar för MalakiW.

@MalakiW:
    Det är klart att du inte tränger dig på. Du hör lixom hemma här, vi bryr oss om dig och vill veta hur du har det, bra eller dåligt.... det kvittar. Här ska man ju få skriva om allt, oavsett om det är glädje, sorg, ilska... whatever.
    Kram

• MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:
    Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

kraaam
    Åh så mys med hjärtljud! undra om vi får lyssna på våran bebis med den 16 då vi ska till BM. Tänkte spela in ljudet....sådant ljud kan man ju aldrig lyssna sig mätt på
    Filmade även lite på NUPPet vi gjorde!
    Ja roligt med vik men de värsta e att de inte klassas som ett riktigt vik osv,så ja kommer inte få gå på havandeskap på de
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 12:00:57 följande:
    Åh så mys med hjärtljud! undra om vi får lyssna på våran bebis med den 16 då vi ska till BM. Tänkte spela in ljudet....sådant ljud kan man ju aldrig lyssna sig mätt på
    Filmade även lite på NUPPet vi gjorde!
    Ja roligt med vik men de värsta e att de inte klassas som ett riktigt vik osv,så ja kommer inte få gå på havandeskap på de
    får ni nog Ne verkligen inte, lika lugnande & vackert varje gång!

Ajdå, det var en nackdel med fulingen då

Vet iaf att jag får samma mammapenning som med sonen...skönt de iaf....
  • Trollungarnasmamma

hahaha herregud vad gravid man är, blev rätt irriterad nyss för såsen till köttfärslimpan & potatisen var slut grrrrr, & sambon sa inget & jag hann inte göra ny!!!

Tur det fanns potatismos

Nu ska jag iväg till BM!!!

hej hej

• Momalicious
    Stoce skrev 2010-06-10 09:06:07 följande:
    Tack alla som skrivit {#emotions_dlg.flower} Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.

..... (ringer BM)

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags.  Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!

Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
    Nu har jag hunnit läsa lite ikapp, vad härligt med ett lugnande besked! Inte haft någon blödning (än) och förstår att det måste vara helt sjukt hemskt. Burr. Kram!
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:08:36 följande:
    Vilken underbar man du har De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
    Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!

Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
    Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!
    Du har alltid så bra svar, man blir alltid så glad när du skriver hihi! Ja, jag missade såklart bm's telefontid idag. Orka att ha olika varje dag! Får skriva en lapp med telefontiderna så jag har koll på det Ska ringa imorgon i vart fall och då får jag väl svar. Annars bokar vi lätt privat, alldeles för nyfiken för att vänta!
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:16:01 följande:
    Underbar man!!
    Jag har en liknande Men det var länge sen nu jag blev riktigt bortskämd Men igår när jag vaknade så stod det en bukett syrener på bordet & luktade gott...
    Såna små grejer gör han ofta, ihelgen ska han få laga mat för det mesta
    Städningen kanske vi hjälps åt med, mår juh bra nu så då tycker jag vi kan hjälpas åt, men visst är det skönt när de finns där & förstår vad de ska göra 

Ja eller hur! Han brukar skämma bort mig rätt mycket med små vardagsgrejer men även större, men blir alltid lika glad varje gång Jag mår riktigt kasst men jag stökar i alla fall inte ner, så det är väl bra när jag inte orkar diska haha.
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:

kraaam
     Åh, vad härligt! Vill också. Även om jag mår illa och brösten blivit massiva (!) och magen blivit rund så kan jag ändå inte fatta att jag är gravid. Hur lång tid ska det ta egentligen? Men gud så härligt, längtar tills jag får göra hjärtljud. Hur långt gången är du?

Det där med sommaren funderar jag också på. Fast jag lider inte så mycket av att det är molnigt. Är ju ändå bara inne och mår illa  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)