• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-06-09 20:46:16 följande:
    Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter
    men nej! Vad obehagligt, har du ont, blöder det mycket eller kom det "bara" en klump? Avvakta hur länge då? Fan jag skulle åkt in och parkerat mig i väntrummet och hungerstrejkat tills de kollat var blodet kom ifrån! *tusen kramar!!*
  • Stoce
    Minifer skrev 2010-06-09 20:48:37 följande:
    men nej! Vad obehagligt, har du ont, blöder det mycket eller kom det "bara" en klump? Avvakta hur länge då? Fan jag skulle åkt in och parkerat mig i väntrummet och hungerstrejkat tills de kollat var blodet kom ifrån! *tusen kramar!!*
    Det kom "bara" den klumpen. Har kollat runt livmodertappen och där finns inget mer blod, bara beige flytning kvar efter helgens blödning. Har ju dessa stickningar i livmodern som jag naivt nog, tidigare idag, trodde kom av att byxorna satt åt runt magen. Nämnde dem till BM och att jag hade dem i måndags också då bebis mådde bra enl. UL. Vet inte om de blivit värre, tror inte det... de har dock varit ihärdigare idag.

Vet inte vad jag ska tro längre.... känns som något vill att det ska strula massor... kommer vi ens att få det här barnet? Får aldrig slappna av...
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-06-09 20:54:31 följande:
    Det kom "bara" den klumpen. Har kollat runt livmodertappen och där finns inget mer blod, bara beige flytning kvar efter helgens blödning. Har ju dessa stickningar i livmodern som jag naivt nog, tidigare idag, trodde kom av att byxorna satt åt runt magen. Nämnde dem till BM och att jag hade dem i måndags också då bebis mådde bra enl. UL. Vet inte om de blivit värre, tror inte det... de har dock varit ihärdigare idag.

Vet inte vad jag ska tro längre.... känns som något vill att det ska strula massor... kommer vi ens att få det här barnet? Får aldrig slappna av...
    vad jobbigt för er, usch!! Men klumpen kan ju ha varit levrat blod från blödningen du hade i helgen?
  • Stoce
    Minifer skrev 2010-06-09 20:56:37 följande:
    vad jobbigt för er, usch!! Men klumpen kan ju ha varit levrat blod från blödningen du hade i helgen?
    Ja, det har varit en rejäl gråtattack här. Har inte riktigt släppt ut det tidigare, men man har varit orolig så många gånger nu innan UL visat att det sett bra ut. Jag ber till Gud att det är så att det är från den gamla blödningen.... blir dock inte klok på stickningarna. Känns mest på höger sida och ibland mot mitten av magen...
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-06-09 20:58:47 följande:
    Ja, det har varit en rejäl gråtattack här. Har inte riktigt släppt ut det tidigare, men man har varit orolig så många gånger nu innan UL visat att det sett bra ut. Jag ber till Gud att det är så att det är från den gamla blödningen.... blir dock inte klok på stickningarna. Känns mest på höger sida och ibland mot mitten av magen...
    ja det förstår jag =(  Men hur känns de liksom? Man har ju jättemånga olika konstiga små känslor under graviditeten, det kan ju vara ligament, eller att tarmarna flyttar på sig etv. När jag var gravid förra gången kunde jag få så det kändes precis som någon körde upp en pik i underlivet på mig, stack som FAN i själva slidan om man säger, fortfarande ingen aning om vad det var, men inget farligt iaf. Det var inget sådant?
  • Emynem
    Emelle skrev 2010-06-09 19:13:05 följande:
    Är du helt säker på att du känner buffar av barnet?? Vi är ju precis lika långt (kort) gågna och jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att jag ens skulle känna fjärilkänsla så här tidigt...och buffar??? Nonono...
    bebisen är ju pyyyyte liten.
    Menar inget illa, men det verkar galet tidigt alltså...
    MajMamman08 skrev 2010-06-09 18:55:47 följande:
    Hahaha...min kondition e lika med noll...orkar ingenting,o pustar när jag kommer upp på de sista trappsteget på jobbet,3 trappor,hehe! Ja,de känns ju som om man e höggravid när man inte orkar mer...hur ska detta sluta?!
    Ja som tänk köpa en crosstrainer o motionera lite på....haha kommer ja ens orka 1 min på den?!

Ja jag vill med ha flicka så himla gärna,små söta klänningar,går jämnt o känner o klämmer på de i affärerna,så mycket roligare än kill kläder!!
    Önskade mig en kille med första barnet o de blev de så hoppas min önskan går i uppfyllelse denna gången med
    Jag är i V.13 och jag har också känt barnet röra sig 3 gånger. Det är väldigt olika från person till person och det har mkt med att göra hur långt ut eller in barnet ligger.

Min barnmorska sa att det är ovanligt men absolut inget konstigt alls att man med andra barnet kan känna den röra sig redan i v.13
  • Marremia

Så har jag äntligen fått se bebisen på kub testet. Så härligt det var när jag såg att hjärtat slog och att se den röra sig. Det börjar kännas mer verkligt nu.

Vi hade tänkt börja berätta för släkt och vänner nu men jag väntar med jobbet ett tag till. Det är perfekt med tunikor iallafall än så länge.  Enligt danska regler behöver jag informera arbetsgivaren senast 3 månader innan beräknad förlossning vilket skulle betyda 18 Sept. Hur länge tror ni att det går att vänta med att berätta för jobbet? Jag hoppas iallafall att jag kan vänta ett tag till.

Kram

• MalakiW
    Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter
    Hej Stoce! Tycker INTE du ska avvakta! Åk in och KRÄV hjälp!!! Ingen som tackar dig för att du är tålmodig! Åk in och kolla upp dig så du kan få slappna av!

Miljarder kramar!!!
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-06-09 21:40:19 följande:
    Jag är i V.13 och jag har också känt barnet röra sig 3 gånger. Det är väldigt olika från person till person och det har mkt med att göra hur långt ut eller in barnet ligger.

Min barnmorska sa att det är ovanligt men absolut inget konstigt alls att man med andra barnet kan känna den röra sig redan i v.13
    buffar det eller killas det liksom? Det är buffandet jag tyckte lät konstigt, men det är kanske jag som tänker buffa lite tuffare än vad som menades =) Kul att se dig för övrigt, har just undrat var du hållt hus, hur mår du?
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-09 20:42:06 följande:
    Vad roligt för alla er som fått se era små bebisar. Är sååå avis, jag vill med ju!

Jag har berättat för chefs assistenten igår att jag ska jobba fram till 1 Nov och sen vara hemma och få barn och så. Hon blev överlycklig och tyckte det var så roligt. Sen vet några av mina jobbarkompisar om det och alla är lika glada Vi har två chefer nu, är så stort distrikt, och har haft de i ett par månader bara så känns så konstigt att berätta för de. Är bara timvikarie så är nervös att inte få vara kvar.. 

Mitt illamående är hemskt, hade jag inte varit så himla envis så hade jag inte klarat av att jobba. Mår illa hela fm tills jag ätit lunch och varit uppe några timmar
    Jag är med timvikarie & mina kollegor vet, men jag har inte sagt nått till chefen och kommer inte göra tror jag inte...så länge jag orkar jobba så vill jag jobba....

Äter du några tabletter för illamåendet?
    Nej men gumman
    Massa kramar såklart Hjärta Håller tummarna, ring igen annars....
    Marremia skrev 2010-06-09 22:03:12 följande:
    Så har jag äntligen fått se bebisen på kub testet. Så härligt det var när jag såg att hjärtat slog och att se den röra sig. Det börjar kännas mer verkligt nu.

Vi hade tänkt börja berätta för släkt och vänner nu men jag väntar med jobbet ett tag till. Det är perfekt med tunikor iallafall än så länge.  Enligt danska regler behöver jag informera arbetsgivaren senast 3 månader innan beräknad förlossning vilket skulle betyda 18 Sept. Hur länge tror ni att det går att vänta med att berätta för jobbet? Jag hoppas iallafall att jag kan vänta ett tag till.

Kram
    Varför vill du inte berätta för jobbet?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)