• Emelle

December Bebis 2010 :)

Heej!

Här har man avrit brecbandslös i ett par dygn pga åskväder, men nu är jag tillbaka!
    Började jobba idag så jag är rätt mör, men det gick bra!

Nu ska jag läsa ikapp alla sidor men kommer nog inte svara el kommentera allt då det nog är över tio sidor att läsa

• Emelle

godmorgon!
    Sitter och väntar på att klockan ska bli 4 då jag börjar jobba. Kvällspass idag!

Ser att ni diskuterar SFmått och vikt. nu har jag inte vägt mig på ett par veckor, men har nog 3-4 kg + sen ins krivningen.
    Mina sf mått har alltid legat lite under kurvan och jag tror det gör det den här ggn med, känner mig mindre än vad jag gjorde sist i allafall....

• Emelle
    ondar skrev 2010-08-21 14:06:26 följande:
    Å låter som om ni har en toppenkväll framför er:). Gott med tacos!!

Det där med neutralt har jag märkt är så olika från person till person vad det är också, rätt intressant :).
    Jag har tex köpt en ljusblå vinteroverall m nalle puh på i st 56, alltså något bebis har bara några veckor.
    Den som sålde den, sålde den för att de fick en flicka så den kunde ju inte ha på sig en pojkoverallDrömmer. Jag tror inte min skrutt blir mindre flickig för att den har något blått på sig faktiskt:).
    Jag har köpt alldeles för mkt 56kläder redan tror jag;), allt går i gult,grått,vitt,grönt,svart,brunt,blått osv. Inget rosa, inga klänningar och inget glitter för det känns inte så unisex :P.

Men håller med om att det i många butiker är väääldigt tydligt på kläderna vilket kön som är tänkt ska ha på sig vad.
    Vi har också blåa kläder som är tänkt till vår flicka...(om det nu stämmer att det är en hon )
    Marinblå overall och ljusblå tunnare  overall i fleece som några exempel.
    Min yngsta son på 3½ har rosa och cerisa linnen tex som han använt flitigt i somamr. Så länge det inte är glitter och volanger utan mer unisex mönstrat tycker jag med att färger inte ska vara riktat till endast ETT kön!! Larvigt! 
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-08-21 19:43:18 följande:
    Ondar och NhjärtaD: Tack! kul att ni oxå tycker om den! 

Idag har vi styrt massa med trädgården sen vi kom hem. Så skönt att få lite ordning på den! Sambon håller på med markstenen på framsidan och vi börjar se ett slut på eländet.  
    Jobbar ni också i trädgården ni som har? Tycker det börjar bli jobbigt att böja sig ner och har jag suttit på huk gör det skitont sen när jag reser mig..spänner i nedre delen av magen.  
    Fin vagn. Vi ska med beställa snart! Spännande!
    Stefanie skrev 2010-08-21 22:17:31 följande:
    Det har varit en självklarhet att han ska vara med här också. Det var föräldrautbildningen han sade att han vill slippa, men han tänker gå ändå. 

Det som jag har sett på tv i förlossningsväg har varit "Barnmorskorna" och de som sänts i "Sjukhuset". Jag tycker inte att de brukar fokusera på några speciellt jobbiga bitar, det är vanliga förlossningar.

Problemet handar inte om att han inte tänker vara delaktig. Det handlar om att han är rädd och jag vill komma på hur jag ska kunna lugna honom. 

Han ogillar sjukhus och tyckte att det var jobbigt med bara tanken på att vi skulle gå till en barnmorska första gången. Jag såg till att bli inskriven på en privat mottagning där undersökningsrummen, väntrummen och resten av lokalerna är hemtrevliga med mattor, blommor och allt som hör till för att slippa så mycket sjukhuslokaler som möjligt vilket gör att han inte tycker att de besöken känns jobbiga längre.

Förmodligen har hans rädsla inte direkt blivit mindre efter att vi blev tvungna att åka in till akuten för tidiga sammandragningar som jag sedan blev inlagd för. Jag har också gjort fler operationer i livmodern sedan vi blev tillsammans. Inga allvarliga saker men jag tror att det också kan ha med saken att göra. Han vill inte se mig ha ont, han vill inte se blod. Han har varit med på alla barnmorske -och läkarbesök hittills, han har aldrig ens funderat på något annat än att finnas där för mig. Men det är tråkigt att veta hur jobbigt han tycker att det är.

Självklart vill jag inte tvinga honom till något, jag vill stötta honom och få honom att känna sig mindre rädd och mer trygg. För hans skull och för min.

Han kommer säkert känna sig mer och emr säkert ju närmare förlossningen ni kommer. För många män känns det säkert nästan lite overkligt ännu.
    Sen kan du ju alltid köra med att du inte precis har något val att vara med el inte trots att ni var två om bebisgörandet
    Det kommer säkert lösa sig ju närmare tiden för förlossning kommer. Och skulle det kännas väldigt jobbigt finns ju aurora el/och superbra psykologer på MVC som hjälper och stöttar er båda till en underbar upplevelse som ingen ska behöva missa! {#emotions_dlg.flower}
  • Emelle
    ondar skrev 2010-08-23 15:05:08 följande:
    Fick mitt sånt där "foglossningsbälte" på posten idag men jag tycker det e svinsvårt att veta hur det sitter för att sitta rätt?
    Det e ju bilder o sånt med på beskrivningen men tycker ändå det e svårt. Barnmorskan visade mig i torsdags men det minns ju inte jag idagSkäms.
    Så- det ska sitta under magen, på höftbenen men var på höftbenen? Högt upp, långt ner, mitten? Någon som vill dela med sig av en bild på sig själv med ett på kanske;)?

Har haft besök av två vänner idag en snabbis, den ena tjejen i förhållandet är jag närmast med o hon har köpt massa fina saker till min bebisHjärta plus att hon även köpte med sig en gracovagn som funkar till mitt babyskydd åt mig på blocket som såldes i deras kommun (vi bor långt ifrån varann) hon vägrade låta mig betala den så fick den med. Så fick alltså vagnen Akta Graco Mirage Plus, ett jättefint babygym med ljus o musik inbyggt, en body med giraffer på, en vit body+hängslebyxor och en pyjamas, en barbapappafilt-jättemjuk, en barbapappa snuttefilt, två barbapappa tvättlappar, en mirandanalle med texten "with love" och en bamseCD med Bamses dunderhits som bebisen ska få poppa till när den e större:). E hon inte bara världens sötaste vän Hjärta, behöver kanske inte säga att hon längtar efter att bebis ska anlända:).
    Vad härligt det är med sådana vänner!
    Så skönt att du verkar ha människor omkring dig som verkligen bryr sig och vill ställa upp och stötta och hjälpa, även utanför familjen och så!

Trygghet, både för dig o bebis!

Ni skriver ju massa, hinner inte med!

Nu har jag varit nästan ledig en vecka, hoppade in o jobbade en kväll i torsdags, det kändes direkt i kroppen, men va fan, allt går. Har ont i ruman idag, eller ryggslut/rumpa på vänster sida. Ligger på vetekudde o hoppas det ska gå över.
    Är lite avlastning åt en hund  så idag blir det promenader, på med foglossningsbältet o ut o knalla bara =)

Bebis har börjat härja rejält där inne nu, den har några ställen den trycker på så det blir näst intill obehagligt. Men nu är det inte bara sparkar längre utan nu bökar den och man kan känna när den drar någon kroppsdel mot magen typ. Sambon har äntligen fått känna ordentligt också o han har blivit jättemysig mot magen =)

Vi hade kräftskiva i lördags och oj så kul det är att se alla fyllesvin när man själv är nykter :P hehe
    Men ciderna luktade vääääldigt gott.. o jag är ju lite knäpp så jag tycker att det luktar supergott när folk röker, särskilt om dom sitter ute o man själv inne, så det bara kommer in lite rök.. mm =)

Vad härligt att läsa att din sambo börjat intressera sig mer för magen! Kul! Gravid
    MajMamman08 skrev 2010-08-23 15:39:24 följande:
    Pust Snart flyttar vi...nämligen i helgen,men känns som om vi inte ens e halvfärdiga i huset! Ja,vi kommer o få ta mängder efter vi flyttat in. Huvudsaken att entreplan e klart (förutom nya dörrar o lister då,som vi får ta sen).
    Så får vi spackla o måla och lägga golv,nya lister o dörrar på övervåniningen efter vi flyttat in och sist men inte minst....när orken kommer tillbaka....hehe man då e la magen i vägen så då e man väl för klumpig istället!

Känner mig osocial o utslängd från världen nu mera Hinner som sagt bara jobba,jobba o renovera o renovera!
    Skiten man har ska ner o sen ska den upp,haha!
    Blir nog inte flytt nu på många,många,många,många år! E så trött på o flytta nu! 3:e gången på 3 år...haha!

I morron smäller de Då ska vi på UL (RUL)  och idag går jag in i v 25......HÄRLIGT!!!  Hoppas vi får veta kön denna gången. E såååååå sjukt sugen nu på o köpa o beställa massa fint till bebisBaby

Ha de så fint tjejer så länge....så hörs vi mer när jag e tillbax från allt kaos,hehe!
    Körde förbi ert nya hus (eller förbi o förbi, vi var och vände däruppe på gatan då vi var där på ett annat ärende. Då såg jag dig och er lilla son i söta öronskydd! Hjälper pappa att snickra va )
    Lycka till på UL i morgon!
  • Emelle

Har storstädat i dag. Både övre och nedre våningen.
    Det KÄNNS nu vill jag lova
    Mår faktiskt helt ok i graviditeten nu. Inte så farligt bara fogarna nu då. Är väl inne i glidarveckorna innan det riktigt tunga börjar!

Nu börjar skolan för de stora i morgon med så nu är det back to routines igen. Sååå skönt! och tiden går ju ÄNNU fortare till bebis kommer!! Hjärta

• Emelle
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    MEN VAD LÄSER JAG!!!

HjärtaGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!Hjärta

Nu är det er tur, jag är sååå säker!
    StOOOra kramar!
  • Emelle

Sitter på jobbet och läser ikapp lite
    Hinner inte med ert tempo sen jag började jobba igen.

SaraKlippan. Jag känner också bebis lite mindre om dagarna nu, börjar ju bli lite mer trångt därinne och därför känns det annorlunda/mindre. Men bök och så när dom ändrar ställning. Könns ju mindre än de sprkar dom fick till förut!

Kommenterar mer från hemma datorn i kväll. Glöm inte Livet på BB i kväll

• Emelle
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:
    Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 
    Grattis!
    Nästa vecka på Fredag åker vi på vårt 3D. Då kolalr dom också noggrnat efter könet så vi får veta om Agnes verkligen är en Agnes ,-)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)