ondar skrev 2010-08-23 15:05:08 följande:
Fick mitt sånt där "foglossningsbälte" på posten idag men jag tycker det e svinsvårt att veta hur det sitter för att sitta rätt?
Det e ju bilder o sånt med på beskrivningen men tycker ändå det e svårt. Barnmorskan visade mig i torsdags men det minns ju inte jag idag

.
Så- det ska sitta under magen, på höftbenen men var på höftbenen? Högt upp, långt ner, mitten? Någon som vill dela med sig av en bild på sig själv med ett på kanske;)?
Har haft besök av två vänner idag en snabbis, den ena tjejen i förhållandet är jag närmast med o hon har köpt massa fina saker till min bebis

plus att hon även köpte med sig en gracovagn som funkar till mitt babyskydd åt mig på blocket som såldes i deras kommun (vi bor långt ifrån varann) hon vägrade låta mig betala den så fick den med. Så fick alltså vagnen Akta Graco Mirage Plus, ett jättefint babygym med ljus o musik inbyggt, en body med giraffer på, en vit body+hängslebyxor och en pyjamas, en barbapappafilt-jättemjuk, en barbapappa snuttefilt, två barbapappa tvättlappar, en mirandanalle med texten "with love" och en bamseCD med Bamses dunderhits som bebisen ska få poppa till när den e större:). E hon inte bara världens sötaste vän

, behöver kanske inte säga att hon längtar efter att bebis ska anlända:).
Vad härligt det är med sådana vänner!
Så skönt att du verkar ha människor omkring dig som verkligen bryr sig och vill ställa upp och stötta och hjälpa, även utanför familjen och så!
Trygghet, både för dig o bebis!
Ni skriver ju massa, hinner inte med!
Nu har jag varit nästan ledig en vecka, hoppade in o jobbade en kväll i torsdags, det kändes direkt i kroppen, men va fan, allt går. Har ont i ruman idag, eller ryggslut/rumpa på vänster sida. Ligger på vetekudde o hoppas det ska gå över.
Är lite avlastning åt en hund så idag blir det promenader, på med foglossningsbältet o ut o knalla bara =)
Bebis har börjat härja rejält där inne nu, den har några ställen den trycker på så det blir näst intill obehagligt. Men nu är det inte bara sparkar längre utan nu bökar den och man kan känna när den drar någon kroppsdel mot magen typ. Sambon har äntligen fått känna ordentligt också o han har blivit jättemysig mot magen =)
Vi hade kräftskiva i lördags och oj så kul det är att se alla fyllesvin när man själv är nykter :P hehe
Men ciderna luktade vääääldigt gott.. o jag är ju lite knäpp så jag tycker att det luktar supergott när folk röker, särskilt om dom sitter ute o man själv inne, så det bara kommer in lite rök.. mm =)
Vad härligt att läsa att din sambo börjat intressera sig mer för magen! Kul!

MajMamman08 skrev 2010-08-23 15:39:24 följande:
Pust

Snart flyttar vi...nämligen i helgen,men känns som om vi inte ens e halvfärdiga i huset! Ja,vi kommer o få ta mängder efter vi flyttat in. Huvudsaken att entreplan e klart (förutom nya dörrar o lister då,som vi får ta sen).
Så får vi spackla o måla och lägga golv,nya lister o dörrar på övervåniningen efter vi flyttat in och sist men inte minst....när orken kommer tillbaka....hehe man då e la magen i vägen så då e man väl för klumpig istället!
Känner mig osocial o utslängd från världen nu mera

Hinner som sagt bara jobba,jobba o renovera o renovera!
Skiten man har ska ner o sen ska den upp,haha!
Blir nog inte flytt nu på många,många,många,många år! E så trött på o flytta nu! 3:e gången på 3 år...haha!
I morron smäller de

Då ska vi på UL (RUL) och idag går jag in i v 25......HÄRLIGT!!! Hoppas vi får veta kön denna gången. E såååååå sjukt sugen nu på o köpa o beställa massa fint till bebis
Ha de så fint tjejer så länge....så hörs vi mer när jag e tillbax från allt kaos,hehe!
Körde förbi ert nya hus (eller förbi o förbi, vi var och vände däruppe på gatan då vi var där på ett annat ärende. Då såg jag dig och er lilla son i söta öronskydd! Hjälper pappa att snickra va

)
Lycka till på UL i morgon!