linasmama skrev 2010-08-28 11:30:38 följande:
Vi hade bestämt oss för att inte köpa ett skötbord utan bara en skötbädd på tvättmaskinen men vi har insett att vi måste tänka om. Har ingenstans att lägga blöjor, tvättlappar, oljor och salvor och så då. Blir ett sniglar skötbort från IKEA istället..
Hade två mardrömmar i natt om förlossningar.. Jag är egentligen inte speciellt rädd inför förlossningen för jag hade en så lätt med min dotter. Men jag drömde om att allt jag inte ville hände, typ att jag var tvungen att göra ett akutsnitt och de vägrade söva mig, nästa dröm tog jag bussen till förlossningen för jag ville inte väcka min kille och så glömde jag bb-väskan hemma så tog en annan buss hem och hämtade den, när jag kom in igen var jag helt knäck för att jag hade glömt min TENS apparat hemma, bm brydde sig inte heller ett dugg om vad jag skrivit på förlossningsbrevet.. Hade världens ångest när jag vaknade.. Fler som drömmer såna konstiga saker?
Momalicious: Jättesöta små, synd bara att de växer så fort..
Vi ska ha en skötbädd på tvättmaskinen.
Vi löser det så att vi säter hyllor på väggarna brevid maskinen och där på kommer vi ha korgar med de olika saker man behöver.
Nu är det ju olika badrummen är planlösta och så, men efter tre barn så känns ett skötbord rätt överflödigt, särskilt om man vill spara utrymme.
Sen finns det ju jättefina och praktiska skötbord såklart, men det är iNGET måste!
Mrs TH skrev 2010-08-28 11:47:29 följande:
Jag hänger lite i en annan tråd på ett annat forum, där är det en tjej som precis fått barn och hon sprack så otroligt mkt att de var tvungen att operera henne...
Det drömde jag om i natt, det var inte alls speciellt trevligt.
Sen hade jag drömmar om att skälla ut min svärfar, men det var väl mest en önske dröm

Jag har flera vänner och bekanta som fått opereras efter förlossningen.
Det är min största mardröm.
jag har fått sy 3 stygn efter min första förlossning då dom var tvugna att klippa ett litet snitt som behövde sys efteråt.
Så när BM säger åt er att
INTE krysta under en värk
GÖR INTE DET!! Det är under den tiden som huvudet står och töjer så att man inte ser ut som om något exploderat där nere efteråt. Tar ofta lååång tid innan man bli någorlunda återställd efteråt med enligt mina vänner...stackarna!
AnnaCL skrev 2010-08-28 15:54:07 följande:
Hej på er! Jag har läst tråden men inte skrivit på hundra år. Är nu i v 24. JAg tänkte fråga er om råd angående föräldrapenning som jag för övrigt har dålig koll på.
Kommer ni att ta ut den innan barnets födelse och i sådana fall hur lång tid innan? HUr gör man om man försöker att jobba så länge som möjligt. Jag tänkte då det står på deras hemsida att man måste anmäla det senast dagen man vill börja ta föräldraledighet, innabär detta så hårt att man måste anmäla detta dagen man ligger på BB och barnet skall födas? Oj vad tjorvig jag är men detta är en djungel för mig.
Hoppas ni har det fint alla.
Jag kommer (
med förutsättning att jag får HP) ta ut FP från tio dagar innan BF, det är så länge man får HP, tio dagar innan BF. För mig blir det den 13 December.
FK är ju kända för att inte vara snabbast i världen och du kan anmäla från när du vill starta då ditt moderskapsintyg inkommit till FK tidigast 60 dagar inann BF om jag inte minns fel!