• Emelle

December Bebis 2010 :)

Luna02 skrev 2010-08-03 13:22:04 följande:
    Hej igen!

Det här kanske låter dumt men hur vet man att det är bebisen som rör sig?
    jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    Här kommer rätt länk

http://www.gulare.com/shop/index.php
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-08-08 10:57:05 följande:
    Idag ska vi åka till IKEA och titta på saker till bebis! Ska bli supermysigt! Ska nog inte köpa nåt, om vi inte inte kan låta bli, men vi har inte direkt plats för grejer haha. Allt får stå hos min mamma så länge. Längtar tills vi flyttar! 

Emelle och ÄlskarNova har inte varit här på länge, är ni försvunna?!  
    SÖT! Hjärta
    Jag är här.
    Har ju varit i Kolmården ett par dagar (supertrevligt) och igår var det fotboll all day long!
    Läser ikapp med snabba små mellanrum men har inte hunnit skriva.
    Så sött att du tänker på mig/oss!

KRAM
  • Emelle

Gud vad ni handlar!
    Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
    Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
    Ska sätta oss och göra en lista...
    November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader

Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
    Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...

Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?

• Emelle
    empans skrev 2010-08-08 20:35:17 följande:
    Jag känner igen mig!
    Trodde jag i princip var ensam om detta. Känns som att det är precis som du säger, tabu. Känner mig som barbamamma och jag gillar det inte. Har normalt ett väldigt aktivt liv med träning och fart men pga foglossningarna kan jag i princip inte ens ta en långpromenad...
    Så om det är till någon tröst så är du inte ensam med dessa känslor! Har precis som du tur och har en fantastisk sambo. Dock blir jag lite bitter för att han kan träna som vanligt... tänk att de ska ha de så lätt, spruta lite och sen är det klart för deras del. En annan får ju kroppen förstörd och får stå ut med smärta och hormonsvängningar.

Men som min sambo sa när jag gnällde över att vi tejejer får ta allt lidande som kommer med graviditet och barnafödande: "Om män hade varit gravida istället hade jordens befolkning ständigt minskat. Vi hade inte klarat av det."

Klappar er själva på huvudet och påminn er själva om hur j*kla bra ni är!

Må gott!
    TACK för dina rader! Känns som om jag inte är helt onormal.
    Känner också att det är "orättvist" att få dra det tyngsta lasset fast vi vill detta båda två. Min sambo tar ju (allt om jag vill) det mesta här hemma och är en sån där -"Bär inget nu...akta bebis"! kille, men det räcker liksom inte till alltid!
    Det kommer ju vara värt det, såklart, självklart!
    Man har ju gjort om det gång på gång (väntar ju min 4:a) men just den fysiska biten av bebisväntan är bland det västa jag vet!

GravidNYA BILDER I BILDTRÅDEN!!Gravid
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-08-09 17:10:12 följande:
    Hemma från BM nu och jag överlevde trots illamåendet. Fick mitt moderskapsintyg och lite andra papper som skulle med till förlossningen. Mitt järnvärde låg lågt på 113 tror jag det var så ska börja med järntabletter varannan dag.
    Fick lyssna på bebis hjärtslag och de slog mellan 147-152 slag i minuten. Bebis blev ARG när hon lyssna och sparkade rakt på dopplern flera gånger haha. Gullunge.
    Annars såg allt bra ut.

Har gått upp 7 (!) kilo, så jag fick lite panik. Hon tippade på att jag skulle sluta runt 12 kilo plus, så hoppas på det, då är det inte mycket att gå ner förutom det jag hade sen innan. Har dessutom gått upp massor med vattenvikt, vilket är lätt att gå ner.
    Vill INTE sluta på 30 kilo plus, särskilt med tanke på hur mycket jag har att ta av sen innan. 
    Skönt att allt gick bra och att bebis har karaktär
    Jag mår också illa, mest på kvällarna...urk!
    Emelle o Ludicrous: Har ni skrivit upp er till föräldragruppen (Dec)Såg de hade hängt upp den där boken nu som man kan anmäla sig i?? Ska ni gå??
    Vi ska gå men boken fanns inte sist jag var där. ska snart dit för att lämna odling så jag passar på att skriva upp mig då. såg du några fler namn däri...
  • Emelle

Idag började jag träna efter Anna Ankas graviditets bok!
    Snälla sambon är min PT och peppar och ser till att jag inte fuskar
    Nu blir det hennes 30 minuters pass varannan dag och minst 30 minuters effektiv promenad varannan!

Mmmm ska iallafall försöka!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-08-09 17:26:35 följande:
    Jag har faktiskt också funderat på att skaffa nån graviditetsträningsdvd eller bok. Dock inte anna anka för då får jag utslag (haha) men nåt annat. 

Förresten, bör man göra knipisar innan förlossning? Tänkte att det kanske är bra att man är "vältränad" där nere för man återställer sig lättare? Attans, det skulle jag ju pratat med BM om idag. Får bli nästa gång. Men jag funderar på att köpa knipkulor iaf och köra på. Känner att bebis gör mig lite inkontinent om jag hostar eller så. Inte haft så innan så ANTAR att det, precis som allt annat, beror på bebis och hormoner haha.

Emelle: Du behöver väl inte bli helt som anna anka va? Då kanske jag kräks  
    Jag gillar inte henne alls annars, men vi såg boken med nedsatt pris och köpte den mest på skoj. nu när vi endå har den så kan vi ju likaväl använda den typ....

Knipträningar är aldrig fel. Har funderat på kulor själv men inte kommit till skott! Ska du köpa online så tipsa gärna om du hittar något bra!
  • Emelle
    delifi2 skrev 2010-08-10 22:42:52 följande:
    Här blir det inget mer sex för min del :(
    Har ju sån foglossning så när vi hade haft det så dagen efter kunde jag inte gå :(
    Så var det för mig för två veckor sen, men efter det har vi valt ställningar som inte påverkar bäckenet lika "hårt" och det har funkat...så nu provar vi igen...
    Kändes inte riktigt värt det dagen efter då man var typ invalid...Men just i stundens hetta så tänker man ju inte på det precis....Skäms
    NhjärtaD skrev 2010-08-10 22:17:16 följande:
    go kväll...

kikar in här innan sängen....fick hoppa in & jobba ikväll...gick rätt bra faktiskt, hade inte så tung runda...
    Men visst känns det...

idag på morgonen fick jag sd innan jag ens stigit uppFörvånad sen när jag gick upp för att kissa var det en slemmig flytning med lite blodstrimmor i....haft trosskydd hela dagen & sett rosa flytningar....haft sd som vanligt men inte som gjort ont...ska man ringa ele avvakta?

Åhh nu börjar min panik för att som ska fixas innan bebis...vagn, bil, nya sängkläder, nytt spjälskydd, nytt överdrag till skötbädden, bebishörnan....suck suck....

Denna grav e inte nått underbar som de andra vatt   Men jag har iaf världens underbaraste sambo vid min sida & det har jag inte haft innan....Hjärta
    Åååhååå, känner så mycket som du, men på det har du det ju mycket värre med SD och flytningar.
    Ta det LUGNT nu vännen!! Och ring om du är osäker...hellre en ggn för mycket än tvärtom ju!
    we wish for a baby skrev 2010-08-10 22:35:09 följande:
    Hej tjejer!

Jag finns forfarande kvar vid sidan av, kommer följa er tills era små bebisar kommer en efter en :)
    På måndag är de dags för ett nytt försök får tillbaka ett 5dagars odlat embryo då som jag hoppas vill stanna kvar hos oss, en maj bebis!
    De är roligt att föla er resa mot de slutgiltiga målet, finns här i bakgrunden & hejjar på er!

Ha det bäst!
    Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
    ondar skrev 2010-08-10 19:35:00 följande:
    Hej allihop, kikar in lite snabbt så får läsa ikapp mig en annan dag:).
    Blev ingen träff med Pappan o hans mamma i söndags, min rygg är helt paj pga grav så behövde vila efter jobbet för att orka upp till jobbet dagen därpå igen:/. På torsdag efter jobbet verkar det däremot bli av:). Jättenervöst men ska bli härligt o ha gjort första mötet iaf! Hoppas så att vi tycker om varandra så man kan umgås lätt även utan Pappan med. Vill ju att mitt barn ska ha lika god kontakt med sin farmor som jag hade med min.

Mamma var här igår och hon har ju sett hur svullen och öm jag är överallt, hur ryggen bråkar osv så hon tyckte absolut att jag ska försöka bli sjukskriven så fort sommarviket är klart den 21. Så ska prata med BM den 19 när jag ska dit o se va hon säger- om hon kan hjälpa mig få en tid hos en bra läkare.

Det hade verkligen vart skönt! Ser att vi är många som börjar må riktigt dåligt nu:(, så tråkigt!

Idag har jag vart med min brorsdotter som fyller ett år på söndag plus en kompis dotter som är född i februari, var första gången ja höll kompisens lilla idag och det går inte beskriva hur mkt jag längtar efter min egna nuHjärta. Vi gick ut på promenad sen o där gick de med sina vagnar och jag gick med min mage:), snart snart är min också här!

Har hittat en sulky billigt nu som passar till babyskyddet jag har köpt så nu är verkligen nästan allt inköpt redan. Allt bara väntar på Liten, precis som jag!

Liten lever rullan där inne och idag har det vart riktigt hårda sparkar och iaf en gång en kullerbytta:). MYS!

Har fastnat för ett till namn nu också, har inte släppt det till Pappa ännu så vi får väl se vad han säger, förmodligen blir det ett nej:/. Menmen, är iaf TOKkär i namnet "Henry"Glad.
    Vi vet ju inte vilket kön som Liten har så vi försöker samla på oss några förslag åt båda hållen:).
    Hoppas du får som du önskar med en sjukskrivning *håller tummarna*
    Och du...Harry är JÄTTEfint! En av mina egna favoriter...men skulle nu vår Agnes komma ut med "fel" kön så är ju hon isåfall en Carl-Johan
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-08-10 23:03:12 följande:
    JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!

Idag fick ÄNTLIGEN min sambo känna flera kickar där inifrån! Hjärta ÅH vi blev så glada, båda satt och asgarvade och grät i soffan! Så himla mysigt! Nu gick det nog verkligen upp för honom att det är en liten sak där inne

Ja herregud, det är underbart måste jag säga.

Förresten har vi bestämt att jag ska lägga intensivkursen (körkortet) på is. Ska bara övningsköra allt jag kan med svärfar och plugga teori så får resten bli efter bebis ankomst. Dels känner jag att jag inte har lust att göra halkan höggravid, dels för att vi har så mycket annat som måste fixas och dels för att slippa känna att vi måste leva på ingenting för att ha råd med ett körkort. Det är ju rätt dyrt att punga ut 10 000 i en klumpsumma liksom. Känns bäst såhär, även om det varit skönt med ett körkort. Men men, hellre prioriterar jag min mentala hälsa och att slippa vara rädd att skada bebis. Det finns ju faktiskt bussar om jag nu ska ta mig till nåt som inte finns där vi bor :) 
    Visst är det myyysigt! Min sambo säger också att sen han började känna bebis så är allt mycket roligare...inte för det var tråkigt innan...men ni fattar!!

Körkortet hinner du! Jag var ju 28 när jag tog mitt och hann få tre barn innan, och det funkade ju det med!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)